Magyar Telekom Delfin díj a fenntarthatóság terén kiemelkedőknek
A Magyar Telekom hagyományához híven idén is díjazta a fenntarthatóság terén kiemelkedő szerepet vállaló beszállítóit. A DELFIN - Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) már ötödik alkalommal adták át, négy kategóriában. A díjat olyan partnercégeknek ítéli oda a Telekom, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és ezen a területen elért teljesítményük példaértékű. A díjakat a Magyar Telekom képviselői a zsűri tagjaival együtt adták át. A díjátadóra a XIII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen került sor.
Ünnepélyes keretek között a XIII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen adták át a Magyar Telekom által alapított DELFIN-Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért). A díjjal olyan partnercégeket ismer el a vállalat, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és ezen a területen elért teljesítményük példaértékű.
A "Megvalósult innováció a fenntarthatóság érdekében" kategóriában a RT5 Taxi Holding Kft. nyert. A társaság egy taxirendelő mobilapplikáció megalkotásával modernizálta call center-ét. Az okostelefonokon könnyen és gyorsan elérhető alkalmazással lehetővé teszi, hogy egyetlen gombnyomással egyenesen a diszpécser elé kerül az információ, aki máris továbbítja a fuvart. Amint a gépkocsivezető jelzett a fuvar felvételéről, a megrendelő a telefonján azonnal visszaigazolást kap a gépkocsi adatairól és pontos érkezéséről. Az iparágban teljesen új megoldás gördülékennyé tette a kommunikációt az utas, a diszpécser és a taxis alvállalkozó között.
Ugyanebben a kategóriában a Telekom egy különdíjat is kiosztott, amelyet az Ericsson Magyarország Kommunikációs Rendszerek Kft. érdemelt ki EARTH projekt című pályázatával. Az EARTH projekt választ ad a fenntartható fejlődés mobil technológiai kérdéseire azáltal, hogy vizsgálataival és javaslataival olyan megoldásokat mutat be, amelyek drasztikusan csökkentik az energiapazarlást és javítják a mobil szélessávú rendszerek energiahatékonyságát, miközben nem csökkentik a felhasználói élményt és a rendszer kapacitását. A projekt a vezeték nélküli infokommunikációs hálózatok energia felhasználásának csökkentését, energetikai hatékonyságának növelését célozza meg.
A "Fenntarthatósági tudatformálás" kategóriában a Rubin Informatikai Zrt. lett a legjobb. A Rubin Informatikai Zrt. vezetői és szakképzett munkatársai önkéntes oktatásokat és előadásokat tartanak egyetemisták számára: A Szent István Egyetem Gépészmérnöki karán az épületinformatika tantárgy oktatásában vesznek részt. Az előadások az épületgépészetben használt, az energiapazarlást gátló vezérlő berendezések működését, a bioetanolos üzemanyag használatára készült E85 komfort és egyéb, az energiafelhasználást csökkentő és környezetbarát technológiai lehetőségek alkalmazását mutatják be. A vállalat munkatársai az előadások során tudatosan arra neveli a hallgatókat, hogy forduljanak azon megoldások irányába, amelyek az egyszerű, a környezet által biztosított energiaforrásokra épülnek és megoldásaikban a rendelkezésre álló természetes energiaforrások használatára törekedjenek.
Kapcsolódó cikkek
- Már három képernyőn elérhető a ZeneCenter
- Az MTelekom mintegy 2 milliárddal kevesebb távközlési adót fizet az idei év után
- A UNIT4 az Év pénzügyi szoftverszállítója lett az Egyesült Királyságban
- A Magyar Telekom Csoport tagvállalata bővíti kábelhálózatát
- A Fujitsu intelligens településeket fejleszt Szaúd-Arábiában
- Műszaki tudományok: Tematikus hónapokat szervez a győri Mobilis
- 4G mobilinternet-technológiát visz a Telekom az úszó EB-re
- MT: Egy díjcsomaghoz két SIM kártya - megoldás mobilinternet-megosztásra
- Új adó terheli a magyar távközlési szektort
- Idén is keresik az információs társadalmat népszerűsítő újságírókat
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.