Startra kész az első magyar intelligens ügyfélszolgálat!
A Monspeech megvalósulása kiváló példa az infokommunikációs szakma KKV résztvevői és a magyar kutatói szféra példa értékű együttműködésére, amelynek lehetőségét a GOP-2011.1.1.1-09/1-2009-0068 pályázat biztosította. A kooperációnak köszönhetően sokrétű és valós idejű ügyfélkiszolgálás válik elérhetővé, kiaknázhatók az előfizetőkkel bonyolított telefonhívások, tovább javítható az ügyintézés módja és az ügyfelek elégedettsége. A projekt összköltsége 336 millió Ft volt, amelyből a vissza nem térítendő támogatás aránya 65%, vagyis 218,4 millió Ft. A MONTANA önrésze 117,6 millió Ft tett ki.
A projekt a MONTANA vezetésével, az MTA Nyelvtudományi Intézet, a BME Távközlési és Médiainformatikai Tanszék, THINKTech Kutatási Központ és az AITIA International Informatikai Zrt. kutatóiból, fejlesztőiből álló konzorcium és a Vodafone szakembereinek bevonásával valósult meg. Az „Intelligens ügyfélszolgálat” rendszer a magyar nyelvű folyamatos beszéd felismerésre, automatikus írott szöveggé alakítására és az ebben való tartalom alapú, szemantikus keresésre épül.
„ A Vodafone-nál mindig is kiemelten kezeltük ügyfeleinket, hiszen az ő elégedettségük a legfontosabb számunkra. Az általunk nyújtott kiemelkedő, páratlan ügyfélélménynek köszönhetően az elmúlt években több díjjal is elismerték ügyfélszolgálatunk munkáját, így örömmel biztosítottuk hangfelvételeinket az intelligens ügyfélszolgálati rendszer kifejlesztéséhez. Biztosak vagyunk abban, hogy ezzel az új, innovatív megoldással az ügyfelek még elégedettebbek lesznek, a diszpécserek, telefonos ügyfélszolgálati dolgozók munkája könnyebbé és hatékonyabbá válik, és ezáltal hosszú távon a vállalatok pozitív megítélése még tovább erősíthető.” – mondta el dr. Beck György, a Vodafone elnöke.
A magyar nyelvtan meglehetősen egyedi, ezért ha csak a felismerésre koncentrálunk, már akkor is igen sokrétű és komplex problémahalmazzal kell foglalkoznunk. Nem beszélve a tömeges beszédfelismerés számos egyéb problematikájáról, mint háttérzajok, beszédhibák, akcentusok, helytelen intonációk, stb., amelyek ellenére az elmondott szöveget a rendszer igen magas szintű – 83%-os - pontossággal írott szöveggé alakítja át. Ebben szövegbányász technológia tartalom alapján megkeresi az elmondottakhoz kapcsolódó releváns válaszokat.
A hangfelvételekből automatikusan készülő leiratokban lehetőség nyílik a minőségi, tartalom alapú keresésre, amelyek több módon is megvalósíthatók:
· Valós idejű ún. real-time keresés – ebben az esetben az automatikusan készülő leiratban a lejegyzéssel párhuzamosan, valós időben történik a keresés à a keresés eredményei megjelennek a képernyőn. Több érintett téma, vagy probléma esetén az ügyfélszolgálati dolgozó legördülő mezőből választhatja ki a megfelelő válaszokat. A releváns válaszok megadása érdekében a rendszer több adatforrásban keres egyidejűleg.
· Utólagos elemzések –az automatikusan lejegyzett hanganyagok esetén a teljes adatbázisban történik a szövegbányászat technológiával a tartalomkeresés, mely segítségével a nagy komplexitású, tetszőlegesen összeállítható statisztikák, kiértékelések állíthatók elő, akár automatikusan is. Például egy ügyfélszolgálat több heti lejegyzett anyagaiból kiszűrhető, hogy vannak-e korosztályokra specializált kérdések, probléma bejelentések, vagy egy adott szolgáltatási csomag, vagy eszközzel kapcsolatosan milyen általános panaszok, észrevételek kerülnek bejelentésre.
A MonSpeech rendszer szemantikus kereséseit az alábbi rendszerfunkciók segítik:
· Taxonómiák
· Szaknyelvi szinonimaszótár, kulcs kifejezés gyűjtemény
· Automatikus adatkinyerési szabályok (entitás felismerés)
A rendszer integrálódik és ráépül az Infovadász, szövegbányászati megoldás segítségével a kijelölt adatforrásokra.
Kapcsolódó cikkek
- Huawei Ascend G300 a Vodafone-nál
- Környezetkímélő telefonokat is választhatunk a Vodafone-nál
- Telefonadó - Vodafone: 8-10 milliárd forint pluszteher
- Távközlési adó - Megosztja a terheket a Vodafone az előfizetőkkel
- Sony Xperia P és Sony Xperia U a Vodafone kínálatában
- Samsung nap az új Galaxy Mini 2-vel
- Vodafone: Befejeződött a szélessávú mobilhálózat fejlesztése
- Sony Xperia S: először a Vodafone-nál
- Még vonzóbbak a Blackberry-k a Vodafone-nál
- Három Sony Ericsson újdonság a Vodafone-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.