Nőhet az adatlopási esetek száma
Magas kockázati tényezőként tartja számon az adatlopást a vállalatok 84 százaléka, több mint felük szerint pedig ez a kockázat tovább fog nőni az elkövetkező három évben – derül ki a KPMG legújabb, CEE Data Theft Survey 2012 című kutatásából¹. Bár a vállalatok tisztában vannak a kockázatokkal, csak kevés adatlopási eseményt említettek, miközben védelmi rendszerük hiányos: az adatlopás kockázatának felmérését többségük (59 százalék) csak informálisan és többnyire rendszertelenül végzi el. Magas kockázatot látnak a hordozható adattárolókban, a pendrive-okban, DVD-kben, mégis nagyon kevesen tesznek azért, hogy ezek használata biztonságosabbá váljon. Az adatlopásért leginkább saját alkalmazottjaikat tartják felelősnek (64 százalék), különösen a középvezetői szintről számítanak ilyen esetekre.
Meglepően kevesen, mindössze a válaszadók 9 százaléka számolt be arról, hogy adatlopás történt a vállalatuknál, 18 százalék esetén ennek csupán a gyanúja merült fel. Ez a viszonylag alacsony szám azt is jelentheti, a cégek vonakodnak bevallani, hogy adatlopás áldozatai lettek, ugyanakkor az is elképzelhető, hogy az adatlopást nem vették észre, vagy nem kezelték adatlopásként.
A felmérésből kiderül, a vállalatok felismerték, hogy saját alkalmazottjaik jelentik a legnagyobb kockázatot, hiszen a napi üzletmenet során hozzájuthatnak a vállalat szenzitív adataihoz, és így könnyen el is lophatják ezeket az adatokat.
„Az ügyfeleinknél végzett legutóbbi vizsgálatok azt mutatták, hogy ez a kockázat nőtt, hiszen a régióban tapasztalt gazdasági helyzet növelte a nyomást a munkavállalókon, akik veszélyeztetve érzik munkahelyüket, és így sokkal nagyobb a hajlandóságuk a birtokukban lévő információk készpénzzé váltására, vagy éppen egy új munkahely bebiztosítására a versenytársnál” – mondta Jimmy Helm, a KPMG csalásfelderítési (Forensic) üzletágának közép-kelet-európai szintű vezetője.
A válaszadók úgy gondolják, hogy legnagyobb veszélyben a vállalati stratégiával és tervezéssel kapcsolatos adataik vannak, a fogyasztópiaci cégek emellett még az üzleti folyamataikról szóló információkat is féltik. A beszállítókkal, fogyasztókkal, munkavállalókkal kapcsolatos adatok kiszivárgásától a többség nem tart, valószínűsíthető, hogy ezeket az információkat sokkal erősebben védik, mint más jellegű adataikat.
„Annak ellenére, hogy a vállalatok magas kockázati tényezőként tekintenek az adatlopásra, csak nagyon kevesen ellenőrzik adataik kockázatát, kategorizálják adataikat szenzitivitás és bizalmasság szerint, vagy kontrollálják a felhasználók hozzáférését ezekhez az információkhoz. Külön aggodalomra ad okot, hogy a legtöbb vállalat nem tett semmilyen intézkedést a hordozható adattárolók veszélyeinek kiküszöböléséért” – hívta fel a figyelmet Gaidosch Tamás, a KPMG kockázati tanácsadás szolgáltatásainak magyarországi vezetője.
„A rendszeres kockázatfelmérésnek nagy jelentősége van, és ezt ki kellene bővíteni új adatlopás elleni intézkedések bevezetésével, valamint a régiek felülvizsgálatával is, hiszen a kockázat egyre nő. Az adatlopás elleni küzdelemnek szintén nagyon fontos része a szervezeten belüli szerteágazó rendszerek proaktív elemzése annak érdekében, hogy azonosítsák és időben válaszoljanak az adatlopási kísérletekre” – tette hozzá Gaidosch Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Majd minden negyedik ember választja inkább a mobilját, mint a szexet
- 1,2 millió hazai munkavállaló a munka mellett az adatokat is hazaviszi
- Milliós adatszivárgási károk Magyarországon
- Milliós adatszivárgási károk Magyarországon
- Fujitsu adatbiztonsági célgép a költséghatékony növekedésért
- Szigorodhat a webes gyerekzár az Egyesült Államokban - Készül az új adatvédelmi szabályzat
- Péterfalvi: felértékelődtek a személyes adatok, ezt jelzik a hackertámadások
- Volt hírszerző erősíti a Xerox adatvédelmét
- Törli Blancco az érzékeny adatokat
- Jelentős pénzügyi kimutatáskészítő rendszer fejlesztések
Felmérések ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Schneider Electric újabb digitális átalakulást jósol
A Schneider Electric, az energiamenedzsment és az automatizálás nemzetközi szakértője közzétette IoT 2020 című üzleti jelentését, amely 12 országban 3000 üzleti vezető részvételével készült felmérés eredményeit dolgozza fel.
A mobil a mindenünk! – ha az asszony is engedi
Nem tudnak annyi terméket piacra dobni a mobiltelefon gyártók, amennyit a magyarok ne vennének meg, havonta közel 190 000 készülék talál új gazdára a következő fél évben – derült ki a Media Markt és az NRC közös kutatásából. Öntudatosan választunk magunknak mobiltelefont, de a férfiak valamivel gyakrabban kapnak ehhez társuktól is instrukciókat.
A Cisco kutatása szerint ma még kiaknázatlan a digitalizációban rejlő üzleti lehetőségek 80 százaléka
Többet költünk online játékokra
A SuperData piackutató cég - a A PayPal megbízásából - 8 országban végzett felmérést az online játékok illetve az a elektronikus sport területén, s ennek során megállapította, hogy Magyarországon ezen iparág árbevétele meghaladja az 500,000 dolláros szintet és évente 14%-kal nő. A magyar rajongótábor jelenleg 223 ezer főre tehető, és várhatóan 2018-ig megduplázódik.
A televízió még mindig őrzi egyeduralmát a magyar nappalikban
Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő – A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt.