A betegek együttműködésének javulását eredményezi az új egészségügyi infokommunikációs rendszer
Michelberger Ágnes, a cég ügyvezető igazgatója tudatta: a projekt célja olyan szolgáltatási csomagok kialakítása és piacra vitele, amelyek a kutatási adatokra alapozott technológiai és szoftvereszközök fejlesztésével a betegek együttműködési hajlandóságának hatékony növelését eredményezik.
A kutatások szerint napjainkban a kórképek a krónikus megbetegedések irányába tolódtak, a hosszan tartó kezelés pedig a beteg aktív együttműködését igényli. Az állam a krónikus betegségek gyógyítására a gyógyszerkassza mintegy 30 százalékát fordítja, ugyanakkor a betegeknek csak 40 százaléka szedi megfelelően a gyógyszereit, ami a szövődmények kialakulása vagy a kórházi kezelés szükségessé válása miatt veszélyeket rejt - tette hozzá.
A közlemény szerint a kialakított figyelő és figyelmeztető infokommunikációs rendszer a betegek együttműködésének javulását eredményezi, emellett a kezelőorvos számára is információkat szolgáltat a beteg állapotáról, gyógyszerszedési szokásairól.
A K+F projekt az akkreditált Alliance Informatikai és Innovációs Klaszter tagvállalatainak közreműködésével valósul meg. A BEKUTA Kft.-t a MedicalScan Kft., az Apertech Kft., a Combit Számítástechnika Zrt. és az RD Systems Kft. alapította.
Kapcsolódó cikkek
- A nanotechnológia új orvostudományi lehetősége
- Sport és egészség Androiddal
- Online tolmácsszolgálat segíthet a nyelvi nehézségeken az osztrák kórházakban
- Tudatos betegségmegelőzés az American Express Magyarországnál
- A következő hetekben kiírhatják az e-recept megalapozásához szükséges pályázatokat
- iPhone-nal az egészségért: innovatív egészségügyi mérőeszközök a T-Mobile-nál
- 400 millió génkiolvasó szoftverfejlesztésre az Euroventures-től
- Robot végzi a szívkatéterezést is
- Interneten ellenőrzik az egészségbiztosítási ellátásra való jogosultságot
- iBrain - Olvasni igyekszik Stephen Hawking gondolatait (2. rész)
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.