A kütyük szenvedélye - Önvizsgálat Szilícium-völgyben (2. rész)
Digitális méregtelenítés
A Ciscónál Padmasree Warrior technológiai és stratégiai vezető, a korábbi főmérnök, aki 22 ezer ember főnöke volt, rendszeresen javasolta beosztottjainak: időnként tartsanak szünetet, vegyenek mély lélegzetet. Ő maga szolgál jó példával. Minden este meditál, szombatonként fest és verseket ír - ilyenkor kikapcsolja a telefonját vagy egy másik szobában hagyja a készüléket. "Szinte olyan ez, mintha az ember újra feltöltené az agyát és a lelkét" - mondja az asszony. Szombaton reggelenként ez valóságos digitális méregtelenítés számára. "Annyira megnyugtat, hogy csak később felelek az e-mailjeimre."
Kelly McGonigal, a Stanford School of Medicine pszichológusa, aki az önkontroll tudományával foglalkozik, rendszeresen folytat eszmecserét a technológiai cégek vezetőivel újításaik esetleges hátrányos következményeiről. Szerinte ezek az emberek az élet javítására törekednek új eszközeikkel, de tudatára ébredtek annak is, hogy sokan képtelenek elszakadni kütyüiktől. "Vannak, akik betegei lesznek eszközeiknek, nemcsak egyszerűen rájuk szoknak, de rabjaikká is válnak" - magyarázza.
Michelle Gale, aki nemrég vált meg a Twittertől, ahol a fejlesztési osztály főnöke volt, elmondta: rendszeresen figyelmeztette a cég mérnökeit és vezetőit arra, hogy termékeiknek addiktív tulajdonságai vannak. "Azt felelték, huh, nem is tudtam, vagy azt: oké, de nem tudom, mit kéne tennem ezzel kapcsolatban". Annakidején meditációs és improvizációs órákat szervezett számukra, bíztatta az embereket, hogy lazítsanak, engedjék szabadjára gondolataikat.
A Google mozgalmat kezdeményezett, hogy növelje alkalmazottainak tudatosságát. Richard Fernandez tanácsadó elmondta: az egyik téma éppen az, hogy nagy a veszélye az új eszközöktől való túlzott függőségnek. "Szinte mindent jelentenek", ezért "ha találunk időt arra, hogy időnként kikapcsoljuk őket, bensőségesebb és hitelesebb életet élhetünk mi magunk is, és ugyanígy változhatnak meg kapcsolataink a saját közösségünkben is azokkal, akiket szeretünk".
A YouTube tulajdonosa, a Google több hirdetési bevételre tesz szert, ha az emberek hosszabb ideig használják az internetet. Ám Fernandez nem áll egyedül a Szilícium-völgyben abbeli véleményével, hogy nem lehet cél az embereket ártalmas magatartásra bírni.
"A fogyasztóknak szükségük van egy belső iránytűre ahhoz, hogy mérlegre tehessék az egyik oldalon azokat a lehetőségeket, amelyeket a technológia nyújt számukra a munkához és a kutatáshoz, a másikon pedig annak az életnek a minőségét, amelyet a világhálón kívül folytatnak. Önálló teret kell teremtenünk magunknak, különben elsodorhat bennünket saját technológiánk" - mutatott rá a Google illetékese.
A kütyük szenvedélye - Önvizsgálat Szilícium-völgyben (1. rész)
Kapcsolódó cikkek
- Sport és egészség Androiddal
- A kütyük szenvedélye - Önvizsgálat a Szilícium-völgyben (1.rész)
- A következő hetekben kiírhatják az e-recept megalapozásához szükséges pályázatokat
- Interneten ellenőrzik az egészségbiztosítási ellátásra való jogosultságot
- Egymilliárdnál több kínai használ mobiltelefont
- Karácsony: internet sport helyett
- Az „online orvost” is gyakrabban látogatják a nők
- Hódít az okostelefonokra csatlakoztatható retró telefonkagyló Amerikában
- Telefont kitiltó áruház
- Krízishelyzetben: az internet mentette meg az életét (2. rész)
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.