A kütyük szenvedélye - Önvizsgálat Szilícium-völgyben (2. rész)
Digitális méregtelenítés
A Ciscónál Padmasree Warrior technológiai és stratégiai vezető, a korábbi főmérnök, aki 22 ezer ember főnöke volt, rendszeresen javasolta beosztottjainak: időnként tartsanak szünetet, vegyenek mély lélegzetet. Ő maga szolgál jó példával. Minden este meditál, szombatonként fest és verseket ír - ilyenkor kikapcsolja a telefonját vagy egy másik szobában hagyja a készüléket. "Szinte olyan ez, mintha az ember újra feltöltené az agyát és a lelkét" - mondja az asszony. Szombaton reggelenként ez valóságos digitális méregtelenítés számára. "Annyira megnyugtat, hogy csak később felelek az e-mailjeimre."
Kelly McGonigal, a Stanford School of Medicine pszichológusa, aki az önkontroll tudományával foglalkozik, rendszeresen folytat eszmecserét a technológiai cégek vezetőivel újításaik esetleges hátrányos következményeiről. Szerinte ezek az emberek az élet javítására törekednek új eszközeikkel, de tudatára ébredtek annak is, hogy sokan képtelenek elszakadni kütyüiktől. "Vannak, akik betegei lesznek eszközeiknek, nemcsak egyszerűen rájuk szoknak, de rabjaikká is válnak" - magyarázza.
Michelle Gale, aki nemrég vált meg a Twittertől, ahol a fejlesztési osztály főnöke volt, elmondta: rendszeresen figyelmeztette a cég mérnökeit és vezetőit arra, hogy termékeiknek addiktív tulajdonságai vannak. "Azt felelték, huh, nem is tudtam, vagy azt: oké, de nem tudom, mit kéne tennem ezzel kapcsolatban". Annakidején meditációs és improvizációs órákat szervezett számukra, bíztatta az embereket, hogy lazítsanak, engedjék szabadjára gondolataikat.
A Google mozgalmat kezdeményezett, hogy növelje alkalmazottainak tudatosságát. Richard Fernandez tanácsadó elmondta: az egyik téma éppen az, hogy nagy a veszélye az új eszközöktől való túlzott függőségnek. "Szinte mindent jelentenek", ezért "ha találunk időt arra, hogy időnként kikapcsoljuk őket, bensőségesebb és hitelesebb életet élhetünk mi magunk is, és ugyanígy változhatnak meg kapcsolataink a saját közösségünkben is azokkal, akiket szeretünk".
A YouTube tulajdonosa, a Google több hirdetési bevételre tesz szert, ha az emberek hosszabb ideig használják az internetet. Ám Fernandez nem áll egyedül a Szilícium-völgyben abbeli véleményével, hogy nem lehet cél az embereket ártalmas magatartásra bírni.
"A fogyasztóknak szükségük van egy belső iránytűre ahhoz, hogy mérlegre tehessék az egyik oldalon azokat a lehetőségeket, amelyeket a technológia nyújt számukra a munkához és a kutatáshoz, a másikon pedig annak az életnek a minőségét, amelyet a világhálón kívül folytatnak. Önálló teret kell teremtenünk magunknak, különben elsodorhat bennünket saját technológiánk" - mutatott rá a Google illetékese.
A kütyük szenvedélye - Önvizsgálat Szilícium-völgyben (1. rész)
Kapcsolódó cikkek
- Sport és egészség Androiddal
- A kütyük szenvedélye - Önvizsgálat a Szilícium-völgyben (1.rész)
- A következő hetekben kiírhatják az e-recept megalapozásához szükséges pályázatokat
- Interneten ellenőrzik az egészségbiztosítási ellátásra való jogosultságot
- Egymilliárdnál több kínai használ mobiltelefont
- Karácsony: internet sport helyett
- Az „online orvost” is gyakrabban látogatják a nők
- Hódít az okostelefonokra csatlakoztatható retró telefonkagyló Amerikában
- Telefont kitiltó áruház
- Krízishelyzetben: az internet mentette meg az életét (2. rész)
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.