Krízishelyzetben: az internet mentette meg az életét (2. rész)
Személyes elektronikus nyilvántartás
Súlyos vagy krónikus betegséggel küzdve éppúgy nagyon nehéz nyomon követni minden vizsgálatot, kezelést, a gyógyszerek adagolását, a lehetséges szövődményeket, mint ahogyan azt számon tartani, hogyan érhető el valamennyi, az adott beteg gondozásáért felelős egészségügyi szakember. Schorrék könyvének talán legértékesebb tanácsa az, hogy érdemes létrehozni egy személyes elektronikus egészségügyi nyilvántartást.
Feltétlenül az előnyök között említendő: minden esemény belekerül a nyilvántartásba a következményeivel együtt, így a különböző orvosok azonnal hozzáférnek a beteg létfontosságú információihoz, elkerülve a költséges, veszélyes vagy kellemetlen vizsgálatok felesleges ismétlését. A kapcsolattartáshoz pedig rendelkezésre áll a gyógyításért felelős egészségügyi csapat valamennyi tagjának elérhetősége.
A rögzített információk sorában jó, ha fellelhetők a laboratóriumi vizsgálati eredmények és a diagnosztikai felvételek; egy lista a sürgősségi kapcsolatokról; az egészségbiztosítási adatokról, az alkalmazott gyógyszerekről, azok adagolásáról, a kapott védőoltásokról; a hasznos online közösségek és megbízható orvosi információk linkjei; személyes bejegyzések arról, hogy az adott beteg miként reagált a kezelésekre, és persze milyenek az életkilátásai.
Természetesen ahhoz, hogy valaki elkezdjen vezetni egy ilyen nyilvántartást, nem feltétlenül kell megvárnia, amíg megtámadja valamilyen komoly betegség…
Kapcsolódó cikkek
- Több száz lengyel vizuális művészeti film egy múzeum honlapján
- Az amerikai rendőrök felhatalmazás nélkül kutathatnak a mobiltelefonokban
- Leonardo pixelekre bontva
- Disznóvágási demokrácia: szavazás neten a halálba küldendő sertésre
- Digitalizálják a Szabadkai Városi Könyvtár dokumentumait
- Apróhirdetési körkép: A többség már online csinálja
- Irodalmi hősök fantomképeken
- Újabb civil megmozdulás az ACTA ellen
- A német alkotmánybíróság elzárta a PIN-kódokat és jelszavakat a nyomozóhatóságok elől
- Használt számítógépek szegény gyerekeknek
Prim.hu - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.
Világdöntőben az ELTE programozói
A kontinensviadal bronzérmeseként az Informatikai Kar csapata képviselheti hazánkat az ICPC programozói versenyen 2024 szeptemberében Kazahsztánban.
Magyar cégek férhetnek hozzá Európa legnagyobb innovációs hálózatához
A magyar innovációs ökoszisztéma megerősítését zászlójára tűző Nemzeti Innovációs Ügynökség (NIÜ) partnerséget kötött az Európai Innovációs és Technológiai Intézet (EIT) Health hálózattal, amelynek célja az európai polgárok egészségesebb jövőjének előmozdítása az egészségügyi innováció támogatásán keresztül. Az együttműködés fontos mérföldkövet jelent az egészségügyi innovációval foglalkozó magyar vállalkozások számára, hiszen az EIT Health InnoStars kiterjedt hálózatához való hozzáférés kaput nyit számukra az európai partnerekhez és rajtuk keresztül az európai és nemzetközi piacokhoz.
Közel háromezren vettek részt a PlayIT-n
Nagysikerű rendezvénynek, a PlayIT-nak adott otthont a Széchenyi István Egyetem: az országos gamerexpóra közel háromezren látogattak ki. Az esemény minden korosztályt megmozgatott és az egész család számára szórakozást kínált, a campus több helyszínén várták a gaming és az e-sport iránt érdeklődőket.