A jövő nagy ígérete - vertikális portálok
Később, megelégelve hogy legfőbb reklámértékük, a látogató csak egy keresés erejéig marad oldalukon, majd odébbáll, különböző szolgáltatásokat vezettek be: híreket, üzleti információkat, időjárás jelentést szolgáltattak, ingyenes e-mail címet, web tárhelyet kínáltak, online játékokkal csábították maradásra a látogatókat. Így alakultak ki a horizontális portálok, amelyek számos, különböző érdeklődésű csoportnak kínáltak bizonyos mennyiségű tartalmat.
Már 1999-ben kiderült, hogy a horizontális portálok egyre rövidebb időre kötik le a látogatók figyelmét, mindenki megkeresi a saját speciális érdeklődésének megfelelő oldalt, és ha beválik, akkor onnantól közvetlenül azt látogatja.
|
Egy vertikális portál összetevőit példákon keresztül lehet a legjobban megérteni. Egy informatikai portál, mint a Prím Online, híreket szolgáltathat cégekről, új termékekről, leírásokat közölhet a trendekről, információval láthat el az informatikai eseményekről, számítástechnikai termékeket árulhat, online szaktanfolyamokat indíthat, informatikai cégadatbázist mutathat be, szakmai fórumokat vezethet, technikai tanácsadást biztosíthat, és még számtalan módon segíthet az informatika iránt érdeklődőket.
E-dental.com - szakmai portál fogászoknak |
A portál üzemeltetője lehet valamilyen médiacég, vagy az adott szakma egy képviselője (pl. pelenkagyártó cég egy babaápolási oldalé), esetleg egy dot com (csak az interneten működő) cég. A vertikális portálok bevételei leggyakrabban a reklámokból, valamint az oldalon történő kereskedelmi tevékenységből származnak (pl. házassági portálon nászajándék-üzlet).
A vertikális portálok fontos szereplői a jövő internetes tartalomszolgáltatási és kereskedelmi piacának. Mivel látogatói körük igényei elég pontosan meghatározhatók, így a hirdetőknek célzottabb reklámlehetőséget ajánlhatnak, és reklámhelyeiket magasabb áron értékesíthetik. A rendszeresen visszajáró látogatókból közösséget lehet építeni, amely lojalitásánál fogva könnyebben kihasználja a tartalmat kiegészítő vásárlási lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Az Axis elindította online házkonfigurátorát
- Hírportált indított az RTL Klub
- iWiW Klubrendszer üzleti felhasználóknak is
- Google: Kitiltva az amerikai katonai támaszpontokról
- Élő videók a YouTube-on
- Pakisztán okolható a globális YouTube-kiesésért
- Szabadon alakíthatóak lesznek a Yahoo találatai
- Már elérhetők az online jegyek az R.E.M.-et is felvonultató Sziget 2008-ra
- Pénzjutalmas online fejlesztői díj a Sanomától
- NFÜ: indul az új on-line számlakitöltő program
Pályaorientációs nap volt a Széchenyi-egyetemen
Pályaorientációs nap keretében érkeztek általános iskolások a győri Széchenyi István Egyetemre, ahol laborlátogatásokon, előadásokon, kreatív foglalkozásokon, sőt kínai nyelvórán is részt vehettek. A jelentős érdeklődés miatt az intézmény komplex szolgáltatáscsomagot állított össze, amelyre iskolai csoportok jelentkezhetnek, akár egy osztálykirándulás tartalmas programjaként.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Ezt tudja az OMODA autók gyártója, a Chery Group új akkumulátor-technológiája
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.
A TIME magazin 2024 egyik legjobb találmányának tartja a HONOR Magic V3-at
A HONOR Magic V3 felkerült a TIME 2024 legjobb találmányait tartalmazó éves listájára, amely a legkülönlegesebb, az életünket megváltoztató innovációkat mutatja be számos területen, többek között az egészségügy, az AI és a zöld energia terén.
Felmérés: a hollandiai szervezetek negyede nincs felkészülve kibertámadásra
Hollandiában a közepes és nagyvállalatok negyede nincs felkészülve egy esetleges kibertámadásra – jelentette hétfőn az NLTimes című holland hírportál a KPN holland távközlési vállalat megrendelésére készült felmérésre hivatkozva, amelyben kiemelik az egészségügyi szektor veszélyeztetettségét is.