Ingyenes beteggondozási programot kínál a Telekom
A Magyar Telekom és szakmai partnere, a Praxis Platform Kft. által kifejlesztett PraxisPlatform szolgáltatás egy olyan automatizált kommunikációra épülő beteginformációs rendszer, amely célja, hogy az orvos és a gyógyszerész közérthető formában és a beteg számára megfelelő csatornán keresztül osszon meg minden olyan információt a betegséggel és a kezeléssel kapcsolatban, amire nincs idő a rendelés vagy gyógyszertári találkozások alkalmával. Ezeket az információkat - a PraxisPlatform weboldala mellett - SMS-ben, email-ben vagy telefonon keresztül, személyre szabva kapja meg a páciens, általa meghatározott időpontban. A rendszer teljesen interaktív, a páciensek bármikor kapcsolatba léphetnek orvosukkal vagy gyógyszerészükkel a PraxisPlatformon keresztül. Ezen kívül lehetőségük van rögzíteni betegségükkel kapcsolatos élettani adataikat, amelyeket orvosuk vagy gyógyszerészük folyamatosan nyomon követhet a távolból.
A Magyar Telekom távközlési és rendszerintegrációs tapasztalataira építve évek óta foglalkozik olyan e-egészségügyi (e-Health) szolgáltatások fejlesztésével, amelyek az egészségmegőrzés és prevenció terén, illetve akár az egészségügyi intézmények működésének hatékonyabbá tételében jelenthetnek megoldást. “A PraxisPlatform rendszert 2010-ben kezdtük el fejleszteni a Praxis Platform Kft. orvosszakmai és fejlesztői támogatásával. A szolgáltatásunk 2011 őszén vált elérhetővé a páciensek és az orvosok számára. A rendszer sikerét látva idén úgy döntöttünk, hogy elindítjuk első gyógyszerészi gondozást támogató programunkat is az Alma Patikákkal közösen. Így immár nem csak a Praxis Platform rendszeréhez csatlakozott orvosok betegei, hanem bárki jelentkezhet a betegedukációs programokba” - nyilatkozta Pukler Gábor, a Magyar Telekom innovációs és üzletfejlesztési igazgatója.
A PraxisPlatform tavaly őszi indulása óta 18 betegedukációs program keretében már több mint 25.000 páciensnek nyújt segítséget a gyógyulásban. A rendszer 3.400 orvos munkáját könnyíti meg a krónikus betegségben szenvedő betegek gyógyítása során. A szolgáltatás célja, hogy kiegészítse az orvosok által felírt kezelést és a gyógyszerészi gondozást, ezáltal hozzájárulva a hatékonyabb gyógyuláshoz.
“Napjainkban egyre többen vannak, akik nem tartják be, vagy idő előtt abbahagyják a számukra felírt terápiát. Ennek egyik elsődleges oka az információhiány, hiszen egyre kevesebb idő jut arra, hogy az orvos vagy a gyógyszerész páciense minden kérdésére válaszolni tudjon. A félbehagyott vagy nem megfelelően alkalmazott terápia sokszor rosszabb, mintha el se kezdtük volna” - mondta Dr. Molnár Márk Péter, a PraxisPlatform Kft. ügyvezető igazgatója.
A beteggondozás egyre inkább előtérbe kerül a gyógyszertárakban is. “A gyógyszerészi gondozást sokan nem veszik igénybe Magyarországon, hiszen legtöbb esetben csak beszaladunk egy gyógyszertárba kiváltani a recepteket és megyünk is tovább” - hívta fel a figyelmet dr. Feller Antal, az Alma Patikák tulajdonosa, a Hungaropharma Zrt. vezérigazgatója. „Ezért a gyógyszerészi gondozást kiegészítve a hatékonyabb gyógyítás érdekében minden Alma Patikában jelentkezhetnek a Praxis Platform beteggondozási programjaiba a páciensek. Célunk, hogy ügyfeleink egészségtudatosságát növeljük, és egy olyan prémium szolgáltatást vezessünk be a piacra, amely széles rétegeket képes kiszolgálni, és tényleges segítséget nyújt a gyógyulásban.”
A szeptemberben induló négy beteggondozási és egy egészségmegőrző programot bárki ingyenesen igénybe veheti.
Kapcsolódó cikkek
- Félmilliárdos kutatás után a weben követhető a felügyelt személy állapota
- akcionekem.hu: új mobilmarketinges oldal a Magyar Telekomtól
- Veszélyben az internetezők egészsége
- Terápiás lehetőség marihuána-használóknak a weben
- Telekom Adományvonal a humanitárius orvosi segítségnyújtásért
- Jóváhagyta GVH a Magyar Telekom-ISH Kft. Fúziót
- Létrejött a Nemzeti Segélyvonal
- Internetes patikát nyitott a Betegszoba.hu
- Új egészségportál: online rendelések és videotartalom
- Internetes szerv-árverés