Félmilliárdos kutatás után a weben követhető a felügyelt személy állapota
Némedi László, az ALL-Fitt Kft. ügyvezetője a projektről az MTI-nek elmondta, a pénz felét öt cég, az ALL-Fitt tulajdonosai, az Aitia International Zrt., az Apertech Informatikai Kft., az Innomed Zrt., a Medialab Kft. és a Mome Nonprofit Kft. adta össze, míg másik felét a Közép-Magyarországi Operatív Program (KMOP) pályázatán nyerték. A társaságok a szóban forgó összegnél többet költöttek a projektre, mert például az adminisztrációs költségeiket a KMOP nem fedezte.
A termék piacra viteléről elmondta, a fejlesztő cégeknek nincs kereskedelmi tapasztalata, ezért szeretnének megállapodni egy olyan társasággal, amelyik segíteni tud nekik a forgalmazásban. A tárgyalások most is folynak, de a potenciális jelöltet nem kívánta megnevezni az ügyvezető.
A fejlesztésről elmondta, hogy a projekt 2009-ben indult. Az öttagú magyar konzorcium két évig dolgozott, amelynek eredményeképpen elkészült a testen viselhető szenzorokon alapuló, az idősek és a rendszeresen sportolók életvitelét támogató multimédiás és mobilkommunikációs termék prototípusa.
A rendszer három alapelemet integrál: a felügyelt személy életfunkcióit monitorozó, testre rögzíthető eszközt, az adatbázist, valamint a regisztrált adatokat megjelenítő portált. A viselhető eszközökből különböző bonyolultságúak készültek, a legösszetettebb változat mozgásérzékelőt is tartalmaz. Az eszközök rádiós kommunikációval tartják a kapcsolatot a külvilággal, így jutnak el a mért adatok a távoli szerver adatbázisába.
A testre helyezhető eszköz kicsi és egyszerűen kezelhető, valamint kényelmesen viselhető. Alapkövetelmény volt az akkumulátor hosszú élettartama és egyszerű tölthetősége is. Az adatok csak az illetékesek számára érhetők el.
A konzorcium tagjai úgy vélik, az eddigi munkának csak akkor van igazi értelme, ha a rendszer minél több idős ember és sportoló életvitelét támogatja. A következő feladat tehát az, hogy megszervezzék a gyártást, s partnereket keressenek a szolgáltatáshoz.
A további tervek között szerepel az is, hogy annyira lekicsinyítik az élettani funkciókat érzékelő eszközöket, hogy azokat akár ékszerekbe is be lehet majd építeni.
Kapcsolódó cikkek
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- Star Trek-féle betegségfelismerő kifejlesztését jutalmazzák X-díjjal
- Az Intel-alapító DNS-ét félvezető technológiával fejtették meg
- Rákkutatásban vesz részt a Fujitsu
- Kiállításon debütál a négydimenziós anatómiai atlasz új változata
- Mikro robot a szemgyógyításban
- Humán műtéteknél tesztelik az intelligens sebészkést
- Több év anyagával bővült az Erdélyi Magyar Adatbank
- VIDEOTORIUM néven oktatási-tudományos videomegosztó portál indult
- Jelentősen bővült idén az országos levéltár digitális anyaga
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.