Hová forduljunk panaszunkkal internetes vásárláskor?
A felmérés szerint a hálózathoz 2010-ben 31 ezer, 2011-ben 30 ezer panasz érkezett, és ezek több mint fele, 56 százaléka internetes vásárlással kapcsolatos fogyasztói panasz volt. Ez 5 százalékos növekedést jelent a 2008-2009-ben ugyanezen témában beérkezett panaszok számához képest - közölte a hálózat magyarországi tagja, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország kedden az MTI-vel.
A felmérésből az is kiderül, hogy az elmúlt években ugyan volt némi növekedés a határon átnyúló online vásárlások számában, de az európai fogyasztók továbbra is kockázatosnak tartják a külföldről történő internetes vásárlást. A visszatartó erőt leginkább az jelenti, hogy a vásárlók nem tudják, hogyan rendezhetik a szerződés teljesítése során esetlegesen felmerülő problémákat. Ebben nyújt segítséget az uniós tagállamokban, valamint Norvégiában és Izlandon működő fogyasztói központokat tömörítő Európai Fogyasztói Központok Hálózata.
A hálózat a fogyasztói panaszok megoldásában való közreműködés mellett feladatának tekinti azt is, hogy felhívja a vásárlók figyelmét az online vásárlások veszélyeire. A szervezet szerint gyanakodni kell, ha túlságosan kedvező áron, a piaci ár töredékéért kínálnak eladásra számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeket, mobilkészülékeket, márkás ruházati termékeket. Rendszerint ezeknél fordul elő, hogy a vételár előzetes megfizetése ellenére a kiszállítás nem történik meg, vagy rossz minőségű, hamis terméket kap a fogyasztó.
A tapasztalatok szerint a külföldről történő használt autó vásárlásánál fordul elő, hogy az eladó a fogyasztó bizalmának növelése érdekében egy függetlennek tűnő szállítmányozó céget ajánl az ügylet teljesítésére, azonban utóbb kiderül, hogy az eladó és a szállítmányozó a fogyasztó megkárosítása érdekében összedolgoznak.
Új típusú csalásként jelent meg Európában a gazdájuk elhalálozása miatt árván maradt házi kedvencek ingyenes örökbefogadásának lehetősége. A csalók a gyanútlan örökbefogadótól az állatok elszállításáért, a reptéren való gondozásáért és az állatorvosi ellátásáért előzetesen pénzt kérnek, de az állat soha nem érkezik a címzetthez.
A belföldi és határon átnyúló internetes vásárlásokkal kapcsolatos tudnivalók és jó tanácsok elolvashatók az Európai Fogyasztói Központ Magyarország honlapján (www.magyarefk.hu).
Kapcsolódó cikkek
- Vállalatok számítógépeit figyelnék Kínában
- Újabb hivatalnokot buktattak meg "online megfigyelők" Kínában
- Kire hagyjuk digitális örökségünk?
- Freedom House: Magyarországon biztosított az internet szabadsága
- NMHH: egy év alatt csaknem másfélezer bejelentés érkezett az Internet Hotline-ra
- Akár egymillióra is bírságolhatják a számlát nem adó Webshopot
- A legnagyobb orosz internetes keresőoldal is tiltakozik az információs törvény módosítása ellen
- Interneten kínált hamis termékekkel bukott le egy zalai nő
- Online boltokat zárattak be korrupció miatt Kínában
- Online lapok zsaroló álriportereit tartóztatták le Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.