Hová forduljunk panaszunkkal internetes vásárláskor?
A felmérés szerint a hálózathoz 2010-ben 31 ezer, 2011-ben 30 ezer panasz érkezett, és ezek több mint fele, 56 százaléka internetes vásárlással kapcsolatos fogyasztói panasz volt. Ez 5 százalékos növekedést jelent a 2008-2009-ben ugyanezen témában beérkezett panaszok számához képest - közölte a hálózat magyarországi tagja, az Európai Fogyasztói Központ Magyarország kedden az MTI-vel.
A felmérésből az is kiderül, hogy az elmúlt években ugyan volt némi növekedés a határon átnyúló online vásárlások számában, de az európai fogyasztók továbbra is kockázatosnak tartják a külföldről történő internetes vásárlást. A visszatartó erőt leginkább az jelenti, hogy a vásárlók nem tudják, hogyan rendezhetik a szerződés teljesítése során esetlegesen felmerülő problémákat. Ebben nyújt segítséget az uniós tagállamokban, valamint Norvégiában és Izlandon működő fogyasztói központokat tömörítő Európai Fogyasztói Központok Hálózata.
A hálózat a fogyasztói panaszok megoldásában való közreműködés mellett feladatának tekinti azt is, hogy felhívja a vásárlók figyelmét az online vásárlások veszélyeire. A szervezet szerint gyanakodni kell, ha túlságosan kedvező áron, a piaci ár töredékéért kínálnak eladásra számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeket, mobilkészülékeket, márkás ruházati termékeket. Rendszerint ezeknél fordul elő, hogy a vételár előzetes megfizetése ellenére a kiszállítás nem történik meg, vagy rossz minőségű, hamis terméket kap a fogyasztó.
A tapasztalatok szerint a külföldről történő használt autó vásárlásánál fordul elő, hogy az eladó a fogyasztó bizalmának növelése érdekében egy függetlennek tűnő szállítmányozó céget ajánl az ügylet teljesítésére, azonban utóbb kiderül, hogy az eladó és a szállítmányozó a fogyasztó megkárosítása érdekében összedolgoznak.
Új típusú csalásként jelent meg Európában a gazdájuk elhalálozása miatt árván maradt házi kedvencek ingyenes örökbefogadásának lehetősége. A csalók a gyanútlan örökbefogadótól az állatok elszállításáért, a reptéren való gondozásáért és az állatorvosi ellátásáért előzetesen pénzt kérnek, de az állat soha nem érkezik a címzetthez.
A belföldi és határon átnyúló internetes vásárlásokkal kapcsolatos tudnivalók és jó tanácsok elolvashatók az Európai Fogyasztói Központ Magyarország honlapján (www.magyarefk.hu).
Kapcsolódó cikkek
- Vállalatok számítógépeit figyelnék Kínában
- Újabb hivatalnokot buktattak meg "online megfigyelők" Kínában
- Kire hagyjuk digitális örökségünk?
- Freedom House: Magyarországon biztosított az internet szabadsága
- NMHH: egy év alatt csaknem másfélezer bejelentés érkezett az Internet Hotline-ra
- Akár egymillióra is bírságolhatják a számlát nem adó Webshopot
- A legnagyobb orosz internetes keresőoldal is tiltakozik az információs törvény módosítása ellen
- Interneten kínált hamis termékekkel bukott le egy zalai nő
- Online boltokat zárattak be korrupció miatt Kínában
- Online lapok zsaroló álriportereit tartóztatták le Kínában
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
100 éves a kismegszakító, amely lehetővé teszi az energetikai átállást
Az ABB-nek a maga nemében első kismegszakítója (Miniature Circuit Breaker/MCB) már 100 éve biztosítja az elektromos áramkörök védelmét, és a jövő fenntarthatósági igényeihez igazodva napjainkban is tovább fejlődik. Mivel az összes tűzeset közel egynegyede lakóépületekben keletkezik, ezért kijelenthető, hogy a kismegszakítók az otthonok biztonságossá tételével forradalmasította az életmódunkat, sőt megteremtette az elektromos biztonságot az egész társadalom számára, a vasúti infrastruktúrától kezdve a gyárakon, a kereskedelmi épületeken át, az adatközpontokig.
Három új 3D nyomtató és több ráadás a FreeDee standján
A FreeDee Kft. az additív gyártás egyik élen járó hazai specialistája. Márkafüggetlen szakértőként számos piacvezető 3D nyomtató és 3D szkenner márkával dolgoznak együtt, így a FreeDee standján idén három új 3D nyomtató is egyszerre debütál! Most lehet majd itthon először élőben megnézni a Markforged FX20 robusztus kompozit nyomtatót, az UltiMaker Factor 4 ipari FDM nyomtatót és a Formlabs Form 4 mSLA nyomtatót is. Emellett látványos SLM fémnyomtatásokra és 3D szkennelés bemutatóra is számíthatnak az Ipar Napjain a 101F (A pavilon) stand látogatói.
Érettségi-para szülőként? HR szakértői tippek következnek!
Elindult a 2024-es érettségi szezon: országszerte 1161 helyszínen várhatóan több mint 112 700 középiskolás érettségizik. Ez az időszak legalább olyan megterhelő és kihívásokkal teli a szülők számára, mint a diákoknak, hiszen a gyermekük jövőjéről van szó, és az érettségin nyújtott teljesítményen sok múlhat. Rengeteg a kérdés: felveszik a gyermeküket a kívánt szakra? Mi lesz, ha nem nyer felvételt, vagy meggondolja magát időközben és egy másik irányba szeretne menni? Egyáltalán mi történik, ha mégsem úgy alakul minden, ahogyan azt a gyermek és a szülő eltervezte? Most ezekre az eshetőségekre hívja fel a figyelmet és ad néhány szakértői tippet a Mind-Diák Szövetkezet vezetője, Göbl Róbert.
Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.