A SAS 2012-ben is rekord árbevételt ért el
„2012-ben sok vállalat kezdte újragondolni az üzleti tevékenység hagyományos módszereit, miután felismerték, hogy a big data-t elemző eszközök szinte azonnali eredményt hoznak" - nyilatkozta Jim Goodnight, a SAS vezérigazgatója, hozzátéve: „Amikor a nagy teljesítményű analitika a világ legkomolyabb üzleti problémáit több ezerszer gyorsabban képes megoldani, akkor a szervezetek által elérhető teljesítménynek nincsenek határai."
A SAS 2012-es prediktív analitikai kínálata számos iparágban és ügyfélszegmensben jelent hajtóerőt. A tavaly márciusban megjelent SAS® Visual Analytics a nagy mennyiségű adatok pillanatok alatti felderítésének új eszközét testesíti meg, amelyről igen pozitívan nyilatkoztak az elemzők.
2012 a vállalat munkahelyi kultúráját illető elismerések szempontjából is kiemelkedő volt. A Great Place to Work® intézet tavaly is összeállította a világ legjobb multinacionális munkahelyeinek rangsorát, amelynek élére a SAS került, megkoronázva egy olyan évet, amikor a vállalat belgiumi és svédországi irodája szintén az első helyen végzett az országos listán. Mindemellett a SAS 17 további országban is a legjobb munkahelyek közé került.
„Erős az összefüggés a SAS pénzügyi teljesítménye, valamint a munkavállalóinkkal és ügyfeleinkkel való jó bánásmód között" - mondta el Goodnight. „Amikor az emberek érzik, hogy bíznak bennük, rendkívüli eredmények születnek - ez tükröződik az innováció iránti elkötelezettségünkben is. Örömmel tölt el bennünket, hogy nagyszerű munkahelyeket hoztunk létre világszerte."
A SAS innováció és ügyfélközpontúság iránti rendületlen elkötelezettségét bizonyítja az is, hogy a vállalat 2012-es árbevételének 25%-át forgatta vissza kutatás-fejlesztésbe. A tavalyi évben 7%-kal nőtt a SAS munkaerő-állománya, így 2012 végén a cég globálisan 13.442 alkalmazottal rendelkezett.
Növekedés az egyes régiókban és kategóriákban
Az árbevétel annak ellenére növekedett világszerte, hogy bizonyos régiókban tovább folytatódik a gazdasági bizonytalanság. Az amerikai régió a SAS teljes árbevételének 47%-át, Európa, a Közel-Kelet és Afrika (az ún. EMEA térség) 41%-át, míg az ázsiai csendes-óceáni térség 12%-át tette ki.
Azokban a kategóriákban, amelyekben a SAS hagyományosan erősnek számít - ilyen például az analitika és az üzleti intelligencia -, a bővülés felülmúlta az általános növekedési ütemet. Az ügyfélintelligencia, csalásfelderítés, kockázatkezelés és az ellátásilánc-intelligencia területek kétszámjegyű növekedést könyvelhettek el. A SAS Solutions OnDemand portfolió árbevétele 15%-kal emelkedett, amely azt jelzi, hogy az ügyfelek bizalmat szavaznak a SAS szolgáltatásként nyújtott szoftver- (software-as-a-service, SaaS) és vállalati hosting megoldásainak. A kommunikáció, oktatás, energiaipar és közművek, pénzügyi szolgáltatások, egészségügy, vendéglátás és utazás, élettudományok, gyártás, közbiztonság és kiskereskedelem területét támogató iparági megoldások árbevételei szintén bővültek.
Az aiMatch felvásárlása
2012-ben a SAS tovább bővítette digitális marketingképességeit a felhőalapú hirdetésiszerver-forgalmazó aiMatch felvásárlásával. A fejlett SAS-analitika az aiMatch technológiájával ötvözve lehetővé teszi a kiadók számára, hogy a hirdetési bevételeik maximalizálása érdekében menedzseljék, optimalizálják és mérjék online hirdetési portfoliójukat, valamint előre jelezzék annak alakulását.
Eredményes partnerségek
Olyan vezető vállalatokkal együttműködve, mint az Accenture, a Capgemini, a Deloitte, az EMC Greenplum, az IBM és a Teradata, a SAS magas szintű analitikai megoldásokat kínál ügyfeleinek, többek között az eBay-nek, az ausztrál Medibanknak, az Egyesült Királyság adóhatóságának, és az indiai Maharashtra szövetségi adóhivatalának.
Előre tekintés
A SAS Visual Analytics gyors sikert aratott a tavaly márciusi bemutatását követően, és 2013-ban is fókuszterület marad. Számos vállalat választása esett az egyszerű, önkiszolgáló adatfelderítő eszközre: többek között a Creditreform, a Cosmos Bank, a Hong Kong-i kormány, az Internal Revenue Service, az SM Marketing Convergence és az XL Group is a SAS Visual Analytics megoldással nyer bepillantást adataiba.
A SAS arra számít, hogy a big data üzleti feltárása iránti igény növekedni fog 2013-ban. A SAS High-Performance Analytics Server egyesíti a nagyméretű memórialapú szoftver sebességét az iparág legmegbízhatóbb fejlett előrejelző analitikájával, közel valós idejű adatbányászati, optimalizációs, szövegbányászati és egyéb funkciókat kínálva.
A SAS továbbra is hangsúlyt fektet majd az iparág-specifikus megoldásokra, amelyek a vállalat erős analitikai alapjára és információmenedzsment technológiáira épülnek. Ezekkel az eszközökkel a szervezetek értéket nyerhetnek ki, valamint jobb és gyorsabb üzleti döntéseket hozhatnak meg.
Kapcsolódó cikkek
- A Ricoh kitüntetése: MarCom platinum és arany díjak
- A Telenor a fenntartható vállalatok nemzetközi élvonalában
- Újabb rekordévet zárt az SAP
- Kovács Zsolt az MPVI Zrt. új vezérigazgatója
- Csökken az Apple részesedése a táblagéppiacon az idén
- A Lenovo már második az EMEA régió PC piacán
- Elfogadták a negyedik mobilszolgáltató vezetőinek lemondását
- Három éves Esélyegyenlőségi Tervet fogadott el a Magyar Telekom
- Csökkent az Intel forgalma és nyeresége tavaly
- Szerkezetátalakítással új piacokat nyitott meg a Dell
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Magyar Telekom 2024. harmadik negyedéves eredményei
A Magyar Telekom közzétette 2024. harmadik negyedévére vonatkozó, az EU által befogadott IFRS Számviteli Standardok szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A negyedéves pénzügyi jelentés nem auditált értékeket tartalmaz az összes pénzügyi időszakra.