A közösségi média ereje

A jó tartalom elégedettséget szül

Czipperer Dia, 2013. február 5. 16:33

A közösségi média kommunikáció kihívásokat állít a brandek elé. Nem elég csak informálni, kommunikálni kell. Az Ipsos nemzetközi felmérése szerint a márkák közösségi oldalai fontos szerepet játszanak abban, hogy kapcsolatot tartsunk a potenciális és tényleges célcsoporttal, hiszen ezen a fórumon az emberek hajlandóak megfogalmazni véleményüket, ötleteiket és kérdéseiket.

Az Ipsos felmérésében válaszadók egyharmada bizonyul aktívnak a márkákkal való kommunikációban, így minden brandnek érdemes végiggondolni a közösségi média kommunikációs stratégiáját. Az internet jó lehetőséget ad a kétirányú kommunikációnak, viszont egyben kétélű kard is.
 

A lehetőségek mellett a veszélyek is ott lapulnak, hiszen ha nem élünk a lehetőségekkel, a „fagyi visszanyalhat”. Ha viszont jól felépített a kommunikációs stratégia, a közösségi média képes ezt megerősíteni, ugyanis ezen az oldalon a látogatók tulajdonképpen társ-tartalomszolgáltatókká válnak. Like-olnak, megosztanak, posztolnak, kommentelnek.
 

Nem kis számról beszélünk, hiszen a felmérésben résztvevők jelentős része (egyharmada) fogalmazza meg véleményét, ötleteit, kérdéseit egy adott márkáról. Nemzetközi szinten a 35 év alattiak 44%-ban, az 50 felettiek pedig 22%-ban mutatkoznak kreatívnak ezen a területen. A magyar válaszadókat nem osztja meg az életkor ilyen tekintetben: kb. minden harmadik aktív ezen a fronton.
 

Kiemelten fontos, hogy a vásárlókat aktív kommunikációra késztessék, ezért a piackutatási szakembereknek minden lehető eszközzel támogatni és bátorítani kell őket e téren: meg kell hallgatni a vevők véleményét és reagálni kell rájuk, dicsérni kell az ötleteiket, és meg kell osztani velük az információkat.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást

Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.

2024. november 22. 19:55

A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG

Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.

2024. november 22. 18:14

Franciaországban már a mesterséges intelligencia deríti fel a villanyóraleolvasási hibákat

Az ENEDIS, Franciaország villamosenergia-hálózati elosztója az SAP Signavio Process Mining és az SAP Business AI megoldásait választotta annak érdekében, hogy automatizálja a mérőleolvasások során észlelt anomáliák megoldását, és megbízható számlázást garantáljon mintegy 600 000 üzleti ügyfelének.

2024. november 22. 14:58

A Vezetők között a Schneider Electric az e-autók töltését menedzselő megoldások piacán

A Vezető megoldásszállítók közé sorolta az IDC kutatócég „MarketScape: Worldwide Electric Vehicle Charging Management Solutions 2024 Vendor Assessment” elemzése a Schneider Electricet az elektromos járművek töltését menedzselő rendszerek piacán. A vállalat megoldásai átfogó töltőinfrastruktúra-kezelést biztosítanak a skálázhatóságra, a megbízhatóságra, a biztonságra és a felhasználói élményre összpontosítva.

2024. november 22. 13:17

Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz

Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére. 

2024. november 22. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36