A YouTube 8 éve
2005-ben három korábbi Pay-Pal alkalmazott alapította a YouTube-ot, amit 2006 októberében vásárolt fel a Google 1,65 milliárd dollárért. Fél évvel később már 9 országban elérhető volt a ma világszinten nagy népszerűségnek örvendő videó megosztó oldal.
Az első nagy áttörés a 2008-as év végére tehető, amikor már HD minőségű (720P HD) videók is szerepeltek az oldalon. Egy évvel később pedig már megjelentek a Full-HD videók (1080P HD). Mindeközben pedig arról sem szabad elfeledkezni, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően egyre többen látogatták az oldalt. Ez év októberében – 2009-nél járunk – már 1 milliárd volt a napi videóletöltések száma.
Fél év alatt sikerült mindezt megduplázni, ami azt jelenti, hogy 2010 májusában másodpercenként átlagosan 23,148 videót töltöttek le. Már ezek is szép számok, de ez még messze nem a csúcs. Egy év alatt ezt is sikerült duplázni, majd fél évre rá szintén. Vagyis tavaly januárban már 4 milliárd volt az átlagos videóletöltés, ez másodpercenként 46,296 letöltésnek felel meg. Közben az oldal új külsőt is kapott, ami az első fontos újítás volt a YouTube életében.
És hogy mi volt a következő nagy áttörés? Erre sokak emlékezhetnek, hiszen csak néhány hónapja volt: az első videó elérte az 1 milliárdos letöltést. Talán az sem meglepő, melyik volt ez. Nem más, mint a Gangnam Style.
Hol tart most?
Népszerűségét mi sem igazolja jobban, mint hogy a havi egyedi látogatószám 800 millió felett jár, és több mint 72 órányi videót töltenek fel percenként. Az oldal napi látogatószáma a cégek figyelmét is felkeltette, egyre többen reklámoznak.
A YouTube jelenleg a második legnagyobb keresőmotor, nagyobb, mint a Bing, Yahoo, Ask és AOL együttvéve. És ha már nagy számokkal dobálózunk, akkor azt mindenképpen érdemes kiemelni, hogy a jelenlegi adatok szerint a havi videónézettség átlagosan 4 milliárd órára tehető, ami azt jelenti, hogy 450 ezer évnek megfelelő videómennyiséget néznek meg havonta a YouTube-on.
Forrás: Netkutatások.hu
Kapcsolódó cikkek
- Humort és rapet néz online a magyar
- Nexus Q: a Google-féle multimédiás zseni
- VSO Downloader 2.9.5.5
- Digitális forradalom zajlik a filmkészítésben
- Televíziók vetélytársává tenné a YouTube-ot a Google
- WebM formátumú videók lejátszása Explorer 9-en is
- Napi 200 millió YouTube-videót néznek mobiltelefonokon
- Nyolcvanezer videóból válogathatnak a YouTube-időkapszula készítői
- 15 percre tolta ki a határt a YouTube
- Aki szeretne Ridley Scott és Kevin Macdonald filmjében szerepelni, rögzítse élete egy-egy pillanatát
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.