Napi 428 ezer megbeszélés a világ vezető webes csoportmunka felületén

forrás: Prím Online, 2013. március 13. 20:46

A Cisco WebEx új generációja összekapcsolja a munkatársakat, bármilyen eszközt is használjanak és bárhol is legyenek: az irodában, otthon vagy útközben.

A megújult WebEx Meetings a Cisco video-, hang- és adatmegosztási funkciókat kínáló webes csoportmunka eszköze és konferenciamegoldása, amely virtuális megbeszélések és csoportos oktatások lebonyolítására is használható.  Az alkalmazás nyilvános felhőben is elérhető, de azoknak a vállalatoknak, amelyek jobban szeretik saját szervereikről működtetni alkalmazásaikat, helyben telepített verzióban is rendelkezésre áll. Nemrégiben elkészült a közösségi funkciókat kiszolgáló változata is, a WebEx Social, amely a közösségi hálókhoz hasonló módon teszi lehetővé a munkahelyi szakmai csoportok dinamikus működését, kommunikációját.

A legfrissebb adatok szerint a Cisco WebEx Meetings nyilvános felhőverziója 8 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik és havonta több mint 34 millióan használják a világ 231 országban. Különféle mobileszközökre és operációs rendszerekre, köztük az Apple iOS-re és az Androidra, 3,5 millió alkalommal töltötték le a Webex Meetings mobil-alkalmazást.

„A továbbfejlesztett Cisco WebEx Meetings Spaces lehetőséget nyújt a megbeszélések teljes folyamatának végigkísérésre, az előkészületektől kezdve a megbeszélések lebonyolításán át azok utánkövetéséig. A felhasználók valós időben, számítógépükről és mobil eszközeikről is könnyedén elérhetik a fájlokat és a prezentációkat, sőt csoportmunka keretében dolgozhatnak is azokon, bármikor egyeztethetik a megbeszélések időpontját, megoszthatják azok témáját, jegyzeteit, felvételeit és bármely más dokumentumot. A mobileszközökön is elérhető az azonnali üzenetküldési kliens, kétirányú HD-videó és a Voice over IP (VoIP).” – ismertette a Webex Meetings által nyújtott lehetőségeket Mihályfi Márton, a Cisco Magyarország rendszermérnöke.

A Cisco közelmúltban megjelent, 9 ország több mint 3000 informatikai döntéshozójának megkérdezésével készült tanulmánya szerint a kommunikációs megoldások tekintetében a legfontosabb ügyfél elvárások a platform-függetlenség, az üzleti kommunikációra alkalmas felhő-alapú hang- és videószolgáltatások, az átlátható költségek és az ügyféltámogatás a gyártócégek részéről. A válaszadók szerint a munkatársaik által használt eszközök közel fele (45%-a) nem Windows-os eszköz lesz, 80% számol üzleti minőségű, felhő alapú hang- és videószolgáltatások bevezetésével.

Cisco WebEx: már privát felhőben is


A nyilvános Cisco WebEx felhőn keresztül lebonyolított WebEx megbeszélések évi 38 százalékos növekedésével párhuzamosan egyre több ügyfél igényelte a privát felhős megoldást. Ehhez a Cisco WebEx Meetings Server biztosítja a technológiai hátteret:

 

  • A nyilvános felhő megoldással azonos felhasználói élményt nyújt PC-s, Mac-es, iPhone-os és iPad-es WebEx kliensen is: kiváló minőségű videómegosztási, jegyzetkészítési és csoportmunka-eszközöket; hang- és videó rögzítési, illetve lejátszási funkciókat.
  • A megoldás integrálható a Cisco Unified Communication csomagjába, ezzel kiterjesztve az IP-telefóniát konferenciamegoldássá, illetve lehetővé teszi a Jabber-chatről teljes funkciós WebEx megbeszélésre való váltást közvetlenül a Jabber kliensből.
  • A virtualizált szoftvermegoldást a Cisco Unified Computing System™ (Cisco UCS®) szerverekhez alakították ki, így könnyen üzembe helyezhető és menedzselhető.


Közösségi csoportmunka


A Cisco WebEx Social ötvözi a vállalati közösségi hálózatokat, a tartalomgyártást és az integrált valós idejű kommunikációt. A szolgáltatás elősegíti a tudásmegosztást és az információ áramlását, összeköti a szakértőket, ezzel is növelve a virtuális munkacsoportok hatékonyságát. A WebEx Social integrált és teljes körű felhasználói élményt nyújt, egyesíti a közösségi és valós idejű csoportmunka-megoldásokat, a video- és hangszolgáltatásokat, az azonnali üzenetküldést, a jelenléti funkciókat és a webkonferenciát.

A WebEx Social rendszer egyszerűen személyre szabható: az oldalelrendezés átalakítható, a funkciók és az oldalnézet beállításai könnyedén módosíthatóak portletek, OpenSocial-kompatibilis gadgetek, RSS feedek és további ajánlott tartalmak hozzáadásával. A felhasználók megtekinthetik ismerőseik és közösségeik tevékenységeit, illetve egyéni listák létrehozásával figyelemmel követhetik a megosztott, manuálisan közzétett vagy hozzászólásként hozzáadott fontos tartalmakat. A WebEx Social többféle operációs rendszert és eszközt támogat, köztük az Apple iPhone-t és az iPadet is.

A WebEx Meetings és WebEx Messenger kiegészítő funkciók a közösségi alkalmazások és a valós idejű kommunikáció közötti egyszerű váltást is biztosítják: a WebEx Social megoldásból közvetlenül, egy kattintással indítható chat és webkonferencia. Továbbá a csomag tartalmazza a VoIP-on, azaz a számítógépes hálózaton továbbított webkonferencia hívás lehetőségét is.

A Cisco WebEx Social Európában helyben telepített (WebEx Social Server) változatban érhető el.

Kulcsszavak: Cisco

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel

Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.

2024. november 4. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Gépek is rajthoz állnak a most induló Országos IT Megmérettetésen

2024. október 28. 18:06

Megnyitott a Vatera Galéria, a válogatott műtárgyak új platformja

2024. október 22. 15:25

Egy év alatt 45 milliárd forintot loptak el tőlünk a digitális bűnözők

2024. október 15. 16:51

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59