Az EdgeRank algoritmus marad, de az esélyek változnak
Már sok helyen megjelent, sőt maga Zuckerberg is bemutatta nekünk, hogy a legfrissebb változások után milyen új megjelenésre számíthatunk a Facebookon, de a kérdés az, hogy mindez hogyan befolyásolja egy cég közösségi média stratégiáját, és milyen lesz az új posztolási gyakorlat.
Bár a FB minden fronton azt kommunikálja, hogy az EdgeRanket meghatározó algoritmus nem változik, így a hasznos és kevésbé értékes tartalmak sem, de az jól látszik, hogy az új üzenőfal mégiscsak változtatásokat igényel a posztolási technikákban is. A nagy kérdés csak az, hogy milyen irányba?
Látszani és láttatni!
Még inkább a vizualitásé lesz a főszerep. Eddig is tudtuk, hogy a képes posztok jobban működnek, de most úgy látszik, hogy a jövőben szinte csak azok működnek majd. De azokból is csak a legjobbak, legfigyelemreméltóbbak és legélénkebbek. Mivel, ha minden márka és cég képeket oszt majd meg, akkor nagyon nehéz lesz kitűnni közülük.
A képes posztok előnye, hogy egyszerre két helyen is megjelenik majd: a követett márkákat tartalmazó hírfolyamban, és a szétválasztott képes hírfolyamban – a többfrontos elérés pedig sosem árt. Viszont ahhoz, hogy a céget követő felhasználó barátai is lássák az általunk közzétett posztot, már annyira jónak kell lennünk, hogy a követőnk meg is ossza a posztot. Na, ehhez kellenek az igazán jó képes posztok.
Még több Instagram és Pinterest!
A képi dominancia még inkább arra készteti majd a cégeket, hogy a közösségi média ne csak a Facebookról szóljon, hanem összehangoltan és egymást erősítve használják az Instagram és a Pinterest adta lehetőségeket is. Azonban ez sokszor jóval több kreativitást igényel, mint egy sima Facebook poszt.
Vízválasztó az értékes rajongók és a hulladék like-ok között
A likevadászattal összegyűjtött tízezres rajongótáborok egy perc alatt válnak majd az új FB frissítés martalékává, a cég, termék vagy márka evangélistái pedig eddig még nem látott hatalmat kapnak a kezükbe. Abban, hogy milyen tartalmat érdemes posztolni, az lesz a döntő, hogy azok az evangélisták, akik tényleg imádják a márkát vagy az adott terméket, mire kíváncsiak, és mit tartanak annyira érdekesnek vagy menőnek, esetleg cukinak, hogy azt meg is osszák a saját falukon. Mivel ez lesz az út az ő barátaikhoz, és azokhoz, akik még nem kedvelik a Facebook oldalunkat.
A sokakat érdeklő tartalom és a megosztások száma azért is fontos lesz, mert a legtöbbet megosztott tartalmakat a márkanév alatt összegyűjtve megjeleníti a Facebbok. Innentől pedig a közösségi média tartalomgenerálása nem más, mint PR feladat, hogy eltaláljuk azt, ami aktuálisan hírértékkel bír és sokakat érdekel. Csak itt nem az újságíró dönt, hanem maga az „olvasó”, így ha valami nem jött be, nem lesz kit hibáztatni, csak magunkat…
Please check-in
A nemsokára induló Facebook kereső és az üzenőfal újdonságai még értékesebbé teszik majd azokat a rajongónkat a kávézók, szórakozóhelyek, üzletek stb. számára, akik a Facebookon keresztül is bejelentkeznek, amikor ott járnak. Mivel ez egy letisztult és jól észrevehető megjelenést biztosít majd a rajongónk barátainak üzenőfalán, és egyben javítja a keresési találatok közti megjelenés esélyét is.
forrás: sakkom.hu
Kapcsolódó cikkek
- Hashtag a Facebookon is?
- Kézben hordott hirdetések – XIII. Mfor Marketing Konferencia
- Változások a Facebooknál
- A Google Plus válasza a Facebook Connect-re
- Egy hacker bárki adataihoz hozzáférhetett volna a Facebookon
- Már a Facebook iOS kliensével is lehet ingyen telefonálni
- Egy 104 éves hölgynek hazudnia kellett, hogy facebookozhasson
- A Facebooknak szembe kell néznie a gyors növekedés kockázatával
- A Facebook hatása a hangulatra
- Szerződésben vállalta, hogy távol tartja magát Facebooktól