Vizuális étlap nyerte a startup versenyt
Az először megrendezett Hackathon Corvinus zseniális ötleteket hozott ki az egyetemistákból. Újszerű üzleti ötleteken dolgoztak két napig az új startup rendezvényen a diákok. A kezdeményezés országossá növekedett, a tervezett versenyekhez immár kilenc egyetem csatlakozott.
A hazai startup világ utánpótlásának biztosítását célozta meg a Hackathon-in-a-Box, amely az egyetemeken kívánja megtalálni a jövő innovátorait. A nemzetközi modelleken alapuló két napos rendezvények a hallgatók számára szeretnének betekintést engedni a startupok színes világába. Az első rendezvényhez, Budapest egyik legújabb közösségi irodája a TheHub.hu adott stílusos helyszínt.
A verseny első fázisában prezentált ötletek legjobbjait a jelenlevők szavazatai alapján kiválasztva, végül összesen hét csapat formálódott a jelenlevő programozókból, grafikusokból és ötletgazdákból. Ők dolgozhattak így közösen a második nap végén rendezett befektetői prezentációig az ötleteiken.
A győztes ötlet végül a Zmenü nevű online ételrendelési szolgáltatás lett, amely az eddigi hagyományos lista alapú, unalmas és elavult rendszereket váltaná le egy látványos megoldással. A projekt egy Pinterest-stílusú nemzetközi ételrendelő platform, ahol az összes elérhető házhoz szállító konyha ételfotói között lehet böngészni, azokat különböző szempontok szerint rendezni és szűrni. Az ötletgazda tervei szerint az ételrendelés a szolgáltatásuk által válhat a közösség által is értékelhető, vizuális alapokra helyezett élménnyé. A győztes Londonban a Google Campuson a Founders Hive eseményén illetve a legpatinásabb hazai startup versenyen a Startup Undergroundon is bemutathatja projektjét.
A zsűritől kiemelkedő értékelést kapott további két projektek közül a Blind Guide nagy szociális érzékenységű projektje a vakok és gyengén látók számára kínálna turisztikai és segítő szolgáltatásokat, a Smart Chef pedig a konyhai tevékenységeket, illetve a szakácskönyv használatot tenné interaktívvá.
A Hackaton-in-a-Box szervezőit is meglepte az egyetemisták teljesítménye az egész évre tervezett versenysorozat első rendezvényén. A Corvinus Egyetemmel közösen szervezett rendezvényre jelentkezett 50 diák, tapasztalt startupperek és mentorok segítségével két napig, 7 eddig sosem látott projekten dolgozott. A szakmai zsűri előtt elhangzott prezentációk pedig bármelyik nagy nemzetközi startup versenyen is megállták volna a helyüket.
A versenysorozat következő állomása a BME Demola innovációs műhelyében megrendezésre kerülő esemény, amelyre még április 11-ig lehet jelentkezni a Hackathon.hu oldalon keresztül. A Hackathon ezután Miskolcra és Szegedre látogat felfedezni az ottani tehetségeket. Júniusban pedig Budapesten a Nemzeti Innovációs Hivatal által szervezett eseményen 10 egyetem, mintegy 100 hallgatója méri majd össze tehetségét. Ősszel a versenysorozat további 2 budapesti és 3 vidéki helyszínnel folytatódik, országszerte oktatva a leendő startup vállalkozókat.
Kapcsolódó cikkek
- Popkulturális játék lett a legjobb magyar diák startup vállalkozás!
- Kreatív pályázat és nemzetközi minősítés diákoknak
- Szlogen- és logópályázattal indult el a KreaNod
- Tehetségkutató verseny indul ifjú feltalálók és kutatók számára
- Az EU 12,4 milliárddal támogatja a nyelvi és informatikai készségfejlesztést
- NFÜ: véleményezhető a közoktatás informatikai eszközfejlesztési pályázata
- Tudományos pályázatot hirdetett a Google tinik számára
- Viharsarki iskola-számítógépek pályázatból
- Közel 550 laptopot nyert két békéscsabai iskola egy pályázaton
- A digitális táblák szállítására szeptember 4-éig kell ajánlatot tenni
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.