Híres ex-eBay vezető a Startup Undergroundon
A tavaszi startup konferencia dzsungelben egyre több fontos ember látogat el Magyarországra. A Startup Underground konferencia április 18-i vendégelőadói között idén igen nagy neveket is találhatunk.
A szervezők idén a megszokott programpontok mellett, vagy még inkább helyett úgy gondolták, hogy még nagyobb hangsúlyt helyeznek az oktatásra, az utánpótlás nevelésre. Ezért a konferencia fő témája az „entrepreneurship”, azaz a startup-ok világát meghatározó üzleti és vállalkozástani módszertan. A Corvinuson ezért most a rendezvényre látogató egyetemisták nem csak a pódiumon ülő kockázati tőkésekkel és neves vendégekkel találkozhatnak, hanem igazi network eseményként közvetlen beszélgetéseket folytathatnak a már sikeres startupok vezetőivel, az ide látogató hazai és nemzetközi ökoszisztéma szereplőkkel. Az esemény így közvetlen kapcsolódást biztosít az ötletgazdáknak, induló projekteknek, akár a jövőjüket jelentő invesztorokhoz, leendő partnerekhoz.
Akiktől érdemes tanulni
A Startup Underground konferencián a megszokott kerekasztal beszélgetések helyett idén is igazi startup nagyágyúkkal találkozhatunk. A Prezi jóvoltából például ellátogat a rendezvénye Andre Haddad az eBay egyik volt vezetője. Haddadról érdemes annyit tudni, hogy a Shopping.com CEO-jaként évekig az e-kereskedelem egyik meghatározó szereplője volt, jelenleg pedig a Prezi board tagjaként erősíti a magyar startup vezérhajó stratégiai irányait. A hazai innovátorok nem csak azt tanulhatják meg tőle, hogy miként kell elvezetni egy ekkora vállalatot, hanem azt is, hogy miként lehet létrehozni egy olyan startupot, amely végül az eBay felvásárlási szakembereinek is megtetszik.
A hazai kockázati tőkések közül szinte egyértelmű, hogy mindenki ott lesz, nem csak azért mert délután megvitatják a hazai startupok lehetőségeit, hanem azért is, mert a Jeremie 2-es és addigra talán a Jeremie három esélyes befektetők is kíváncsiak az eddig még be nem mutatkozott projektekre. Viszonylag könnyű lesz kérdezni tőlük a már futó programok elvárásairól, a befektetési esélyekről és a jövőbeli céljaikról.
A konferencián résztvevő tőketársaságok többek között a DBH Investment, a Corvinus Tőkekalap, a Széchenyi Tőkealap, a Finext, a Kairos Capital, a Centrál Fund és a Docler Investments.
Európa terítéken
Egyre több szó esik az európai startupokról mostanában. Lesz most is esély meghallgatni közép európai régió ökoszisztémájának fejlődéséről szóló beszélgetést, amelyen számos nemzetközi vendég mellett Árvai Péter a Prezi alapítója is részt vesz. Illetve egy másik kerekasztalban az AmCham vezetője Benkő Vilmos az európai a think-thank jövőjéről beszélget Pawel Kostkiewicz-el, aki híres varsói startup szakértővel.
A délutáni workshopokon az oktatásról lesz szó, míg az esti Design Terminálos After party a networkre és a kapcsolatépítésre ad lehetőséget az idei SUU közönsége számára.
A Startup Underground idén is közösségi alapon működik, ingyen vagy névleges belépővel, hagyományos pizzával, öltönyök és feszengés nélkül. A hagyományoknak megfelelő sikereket érnek el a résztvevők tovább építve a rendezvényen bemutatásra kerülő startup térkép egyre bővülő köreit, hozzáadva a rendszerhez a hazai ökoszisztéma új, vagy még hiányzó elemeit.
Bővebb információ: www.suu.hu
Kapcsolódó cikkek
- Smartmobil 2013: Dobd el a kulcscsomód, használd a mobilod!
- Mobil szegmensre fókuszáló startup seregszemle a Smartmobil ’13-on
- X. Simonyi Konferencia
- IIR: Szoftvertesztelés konferencia 2013-ban is
- Popkulturális játék lett a legjobb magyar diák startup vállalkozás!
- Magyar projekt is bekerült az amerikai innovációs verseny döntőjébe
- Idén is Ethical Hacking konferencia
- Nem csak startupokról szól az idei Startup Underground
- Kerekasztal-beszélgetés az e-könyvekről
- Tudományos konferencia fúziós erőművekről, a botnetről, járműipari fejlesztésekről a BME-n
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.