Másfélmillió tonna terméket hasznosítana újra 2015-ig a HP
Kiterjesztett hálózat
Az iparágban vezető öko program, a HP Planet Partners, keretében az eredeti HP tintapatronok és festékkazetták egy “zárt rendszeren” keresztül kerülnek be a műanyag feldolgozás folyamatába. A Magyarországon is működő program során eddig több mint fél milliárd használt HP tintapatront és festékkazettát forgattak vissza a rendszerbe.
Az ingyenes HP Planet Partners program az EMEA régió 34 országában érhető el. Részletes helyi információ megtalálható itt vagy bármelyik hivatalos HP gyűjtőponton.
A régióban olyan új partnerek léptek be a programba, mint a Staples, Makro, Dixons és az El Corte Ingles. A 2015-re kitűzött cél 9000 értékesítő bevonása világszinten és 1 600 000 tonna HP termék és kiegészítő újrahasznosítása.
Milliárdokban mérhető újrahasznosítás
A HP egyedi “zárt rendszerében” az elhasznált tintapatronok és festékkazetták műanyagát dolgozzák fel az új patronok és kazetták gyártásakor. A program keretében eddig világszinten összesen 776 000 tonna termék és kiegészítő hasznosult újra.
A 2010 óta legalább 50%-ban újra feldolgozott műanyagból készülő HP tintapatronok és festékkazetták ökológiai lábnyoma még a begyűjtéssel, szállítással, feldolgozással együtt is 33%-kal kisebb az új műanyagból készültekéhez képest. Az öko műanyag akár 89%-kal csökkentheti a gyártáshoz használt szükséges víz mennyiségét is.
Kapcsolódó cikkek
- A Föld napja - Az e-hulladékok biztonságos kezelésére bíztatnak a környezetvédők
- Egyetemi felhőtrendek
- Okos zármegoldás Budapest legzöldebb irodaházában
- Fesd a várost zöldre! Új városépítő játék
- Minden virtuális fáért cserébe egy igazit ültet a WWF
- Újrahasznosítják a ritkaföldfémeket az elektronikai cikkekből Japánban
- A Fujitsu Eco Track segíti a környezeti szempontból optimális működést
- E-számlával startol a Papírmentes Nap
- Kőkorszak 21. századi technológiával
- Ivóvizet "fakaszt" a reklámtábla
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.