Több mint kétezren a Veletech 2013 kiállításon
Az április 28-án a Millenárison megrendezett Veletech 2013 kiállításon több mint kétezer látogató volt kíváncsi arra, hogy hol tart jelenleg a mobilkommunikáció és a hardverek világa.
Az egész napos programra kilátogató érdeklődők többek között megtapogathatták a legújabb okostelefonokat, megnézhették fiatal, magyar alkalmazásfejlesztők munkáit, és élőben csodálhatták meg a hardvervilág leglátványosabb, legérdekesebb ágazatait. A galériára fellátogatók igazi mélyvízbe csöppentek; extrém tuningpárbajt vívott két hazai csapat folyékony nitrogénes hűtéssel, a legjobb eredmények 6,5 GHz-es órajelet jelentettek, de itt zajlott a Veletech Moddingverseny is, a művészien átalakított számítógépek versengése, melynek győztesei a nemzetközi mezőnyben, Kölnben mérettethetik meg magukat augusztusban. Rengeteg érdeklődőt vonzott a két múltidéző tárlat: a működő, kipróbálható régi játékkonzolok és számítógépek mellett százával kerültek kiállításra az idén 40 éves mobiltelefónia kapcsán korabeli készülékek is. A H.A.C.K. workshop a másik oldalt képviselte, itt a házilag készülő hardverek bütykölését lehetett kipróbálni. Kikapcsolódásképp babzsákokra tudtak a látogatók leheveredni egy 84 inches, 4K felbontású tévé elé, az aktívabb feszültséglevezetést keresők pedig profi autószimulátorban tehették magukat próbára.
A Prohardver és a Mobilarena szervezésében létrejött kiállítás helyszíne a Millenáris B csarnoka volt, ahová nem csak a fiatalokat várták, hanem az Inforum jóvoltából az idősebb generációt is, akik "Ismerd meg unokád világát!" címmel előadássorozatot hallgathattak meg, s természetesen a szünetekben ők is elvegyülhettek a kiállítás technológiai forgatagában. Idén több mint 20 kiállító és szponzor volt jelen az immáron negyedik alkalommal megrendezett eseményen, ami jelentős bővülés az előző évhez képest. Ez magyarázza azt is, hogy miért döntöttek a szervezők minden eddiginél nagyobb helyszín mellett; az 1500 fő befogadására alkalmas csarnok indusztriális kialakítása tökéletesen illeszkedett a kiállítás tematikájához. Az előző évi rendezvényhez képest tapasztalható fokozottabb érdeklődés és a látogatók számának emelkedése azt jelzi, hogy mind kiállítói, mind felhasználói oldalról van igény egy olyan eseményre, ahol a potenciális vásárlók, a technológia iránt érdeklődők és a szakma találkozhat a piacon levő termékek zömével, azokat megtapogathatja, és a kiállítóktól közvetlenül kérdezhet is. A Veletech kiállítás évről évre növekvő jelentőségét jelzi, hogy több cég (Alcatel, Huawei, MSI) is erre a napra időzített sajtóbejelentéseket, a nagyközönségnek szóló előadásokon pedig nem voltak foghíjasak a széksorok.
A Veletech 2013 sokrétű, sokféle technológiával kapcsolatos érdekességet tartogatott minden korosztály számára. Néhány év alatt a már-már baráti sörözés szintjéről hazánk egyik legnagyobb kütyükiállításává nőtte ki magát a rendezvény, ezért a szervezők már most a 2014-es eseményre készülnek.
Kapcsolódó cikkek
- Tablet boom-mal és magyar kiállítókkal rajtol január 8-án a 2013-as CES
- Veletech 2013 - Informatikai szakkiállítás Budapesten
- Az ázsiai gyártók dominálnak a barcelonai mobil világkiállításon
- A jövő múltja – az informatika hőskorától a közelmúltig
- Számítógéplegendák Szolnokon
- Informatika-történeti kiállítás az Agorában
- Sikeres magyar szoftverek Dubajban és Tajvanon
- Vándorútra indult a DOStalgia – a személyi számítógép hőskora című kiállítás
- 42 új kiállítás a Google Cultural Institute oldalán
- A Nikon bemutatta az idei Photokina vásáron megtekinthető termékeit és előadóit
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.