A Facebook like nem ment életeket
Az UNICEF svédországi részlege április végén indított egy kampányt a következő üzenettel: „Likes don’t save lives. Money does.” Vagyis a kedvelések önmagában nem elegendőek, a pénzadományok számítanak igazán.
Az ENSZ szervezetének svéd egysége kampányba kezdett, mellyel arra próbálják felhívni a figyelmet, hogy a jótékonykodás nem merül ki abban, hogy kedvelünk, megosztunk valamit a közösségi oldalon, ezzel nem lehet életeket menteni. Bár ezek felhívják a figyelmet a problémára, tovább is kell menni ezen a téren. Szép dolog, hogy a UNICEF-nek 177 ezer kedvelője van a Facebookon, de vajon ebből hányat adományoztak is a szervezetnek?
Példaként lehetne felhozni a Wikipédiát is. Jó, hogy használjuk, olvassuk, de vajon támogatjuk is, hogy munkájukat végezni tudják?
Petra Hallebrant, a UNICEF svédországi kommunikációs igazgatója egy interjúban elmondta, hogy szeretik a like-okat, és a közösségi média az első lépés az emberek elköteleződéséhez, itt ennek itt nem szabadna megállnia. „A like-ok önmagukban nem mentik meg a gyermekek életét. Pénzre van szükségünk ahhoz, hpgy például vakcinát vásároljunk.”
A „Likes don’t save lives. Money does.” Kampányt a Forsman &Bodenfors ügynökség készítette: három YouTube videó alkotja vázát. Íme a három videó:
Forrás: Techspot.com
Kapcsolódó cikkek
- A közösségi média hálójában
- Már 1,1 milliárd felhasználó a Facebookon
- Facebook státusz által fedezte fel a régi feleség az újat
- Mennyit lájkol egy átlag facebookozó?
- Facebook: fizetőssé válnak egyes üzenetek
- Indul a Telekom Facebook játéka
- Egyre több anya facebookozik Amerikában
- Bemutatkozott a HTC First és Facebook Home [Videó]
- Ilyen lesz a Facebook Home?
- Személyes adatok a Facebookon – Európa vs. USA