Kik alkotják a nem internetezők táborát?
Bár a lakosság nagy része már használja az internetet, még így is akadnak sokan, akik még nem mélyedtek bele a világháló rejtelmeibe. Köztudott, hogy főként a fiatal korosztály lóg a neten, de végzettség szerinti eltérések is mutatkoznak – derül ki az NRC felméréséből.
Jelenleg a 15-69 év közötti lakosság körében az internethasználók aránya 63%, kicsit szűkítve a szegmenset, a 18-49 év közöttiek 76%-a használja az internetet. Ez is azt mutatja, hogy a fiatalabb korosztály aktívabb online. De nem csak ilyen különbségek mutatkoznak, hanem végzettség alapján találunk eltéréseket.
Míg az internetező 18-69 évesek 62%-ának van legalább érettségije, addig a nem internetezők alig több mint egyötödéről mondható el ez, diplomást pedig alig találunk közöttük.
Bár csupán az életkort tekintve is látszik az 50 év felettiek lemaradása ezen a téren: csupán az ötven év felettiek egyötöde netezik, míg a nem használók háromnegyed már túl van a hatvanon.
Végzettség és kor szerint nézve pedig az rajzolódik ki, hogy az 50 évnél idősebb, alapfokú végzettséggel rendelkezők csupán 6 százaléka internetezik, miközben a nem internetezők aránya megközelíti az 50 százalékot. Vagyis a végzettség szerinti különbségek is relevánsak, de általánosságban elmondható, hogy az idősebb korosztály nem használja az online teret.
Forrás: NRC
Kapcsolódó cikkek
- Az iPhone 5 ötödik az elégedettségi listán
- Komoly problémát okozhatnak a változásokhoz nem adaptálható szoftverek
- Minden negyedik PC védtelen
- Miben hisznek a hazai webshopok?
- Mennyit lájkol egy átlag facebookozó?
- Az élet már elképzelhetetlen tabletek nélkül
- A magyarok negyede a mellékhelyiségben is okostelefonozik
- Honnan tájékozódnak a fiatalok?
- Hogy zajlik nálunk a mobilköltés?
- Nem a fiatal korosztály lóg a legtöbbet a Facebookon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.