Öntanuló biztonsági térfigyelő rendszert mutattak be Budapesten
Nemzetközi újdonságnak számító, mesterséges intelligenciára támaszkodó, öntanuló biztonsági térfigyelő és eseményfeldolgozó rendszert mutatott be a Montana Tudásmenedzsment Kft.
A rendszert elsősorban a bankszektornak akarták kifejleszteni, de kereskedelmi területen is használható, tökéletesen alkalmas nagyobb bevásárlóközpontok, benzinkutak, repterek figyelésére is - mondta Vadász Pál, a Montana Tudásmenedzsment Kft. ügyvezetője a DigiSEC rendszer bemutatóján.
A rendszer kifejezett előnye, hogy nyelv- és hardverfüggetlen, tehát közvetlenül külföldön is értékesíthető, a telepítéséhez pedig nincs szükség új infrastruktúra létesítésére, hiszen integrálható bármely már létező video-megfigyelőrendszerrel, még az analóg kamerákkal is - tette hozzá.
A videofelvételeket a rendszer a viselkedésminták kiértékelésének eredménye alapján katalogizálva menti el. A felvételeket utólagos elemzés esetén tehát nem kell hosszadalmasan végignézni, hanem a kezelőfelületen néhány klikkeléssel ki lehet szűrni a keresési feltételeknek megfelelő eseményeket. Ez a funkció különösen jó szolgálatot tehet a bűncselekmények utáni nyomozásban - hívta fel a figyelmet a fejlesztő. A DigiSEC képelemző biztonsági rendszert a Montana Tudásmenedzsment Kft. az MKB Bank és a Magyar Tudományos Akadémia Számítástechnikai és Automatizálási Kutatóintézete (SZTAKI) szakmai közreműködésével fejlesztette ki. Az MKB Bank a követelmények megfogalmazásával, a tesztkörnyezet biztosításával járult hozzá a rendszer kifejlesztéséhez, a SZTAKI pedig az elemző algoritmust dolgozta ki.
Kapcsolódó cikkek
- Kiberhadviseléssel kombinált hadgyakorlatra készül a kínai hadsereg
- Szemléletváltásra van szükség az adatvédelemben
- Kontroll nélkül az alkalmazottak applikációi
- Új utakon a spammerek
- Kristóf Csaba másodszor az „Év információbiztonsági újságírója”
- Ismét adathalászok támadják a 10 éves LinkedIn-t
- Külföldi szervereken lévő adatok elérését is blokkolhatnák egy javaslat szerint
- Komoly problémát okozhatnak a változásokhoz nem adaptálható szoftverek
- A vállalatok nagy része nem használ eszközmenedzsment klienst
- Továbbfertőzi a külső USB eszközöket az Autorun vírus
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.