Három telefontársaságtól és hitelkártya-szolgáltatóktól is gyűjtött információt az NSA
Három vezető amerikai telefontársaságra, valamint internet-szolgáltatókra terjedt ki az elektronikus hírszerzésre szakosodott amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) titkos adatgyűjtése, amely emellett hitelkártyás tranzakciókat is katalogizált - írta pénteki lapszámában a The Wall Street Journal.
A három cég emellett internetszolgáltató is. Ezek, valamint más online kommunikációs cégek hálózatán az NSA az e-mail-forgalmat, valamint a kereséseket vette megfigyelés alá. Nyilvántartásba vette a hitelkártya-szolgáltatók által rögzített tranzakciós adatokat is.
A The Wall Street Journal forrásai ugyanakkor nem tudták megerősíteni, hogy az internetes és a hitelkártya-forgalom megfigyelése jelenleg is folytatódik-e.
A lap kormányzati és kongresszusi politikusokat idézve rámutatott, hogy az intézményesített adatgyűjtés nem terjed ki a kommunikáció tartalmára, és hogy a 2001. szeptember 11-i terrortámadások nyomán elfogadott törvények értelmében a gyűjtés törvényes.
A The Guardian című brit napilap szerdán, majd az amerikai média csütörtökön még csak arról a titkos bírósági utasításról számolt be, amelynek értelmében a Verizon telefonhívásokra vonatkozó adatok millióit szolgáltatta be az NSA-nak. A The Wall Street Journal pénteken az NSA akcióit ismerő emberekre hivatkozva közölte információit.
Kapcsolódó cikkek
- USA adatbányászat-botrány: külföldiek ellen irányult a titkos adatgyűjtés
- Interneten fenyegetőztek robbantással zalai diáklányok
- Tavaly 8,1 milliárd jen kárt okoztak internetes csalók Tokióban
- Az internet szabadságáról tanácskoztak az EBESZ keretében Bécsben
- Szigorúbb internetszabályozásról dönthetnek Kínában
- Csaknem ötven ország szövetkezik a gyerekek internetes szexuális zaklatása ellen
- Hová forduljunk panaszunkkal internetes vásárláskor?
- Vállalatok számítógépeit figyelnék Kínában
- Újabb hivatalnokot buktattak meg "online megfigyelők" Kínában
- Kire hagyjuk digitális örökségünk?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mitől lesz okos a jövő hálózata
A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.