Három telefontársaságtól és hitelkártya-szolgáltatóktól is gyűjtött információt az NSA

MTI Sajtóadatbank, 2013. június 8. 09:49

Három vezető amerikai telefontársaságra, valamint internet-szolgáltatókra terjedt ki az elektronikus hírszerzésre szakosodott amerikai Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) titkos adatgyűjtése, amely emellett hitelkártyás tranzakciókat is katalogizált - írta pénteki lapszámában a The Wall Street Journal.

Az NSA megfigyelése a Verizon mellett az AT&T és a Sprint Nextel előfizetőinek híváslistáira is kiterjedt. Ez azt jelenti, hogy az amerikaiak nagy többségének telefonálással kapcsolatos adatai a hírszerző ügynökséghez kerülnek. Az AT&T-nek 107,3 millió mobil és 31,2 millió vezetékes, a Verizonnak 98,9 millió mobil és 22,2 millió vezetékes, a Sprintnek pedig összesen 55 millió előfizetője van.
 

A három cég emellett internetszolgáltató is. Ezek, valamint más online kommunikációs cégek hálózatán az NSA az e-mail-forgalmat, valamint a kereséseket vette megfigyelés alá. Nyilvántartásba vette a  hitelkártya-szolgáltatók által rögzített tranzakciós adatokat is.
 

A The Wall Street Journal forrásai ugyanakkor nem tudták megerősíteni, hogy az internetes és a hitelkártya-forgalom megfigyelése jelenleg is folytatódik-e.
 

A lap kormányzati és kongresszusi politikusokat idézve rámutatott, hogy az intézményesített adatgyűjtés nem terjed ki a kommunikáció tartalmára, és hogy a 2001. szeptember 11-i terrortámadások nyomán elfogadott törvények értelmében a gyűjtés törvényes.
 

A The Guardian című brit napilap szerdán, majd az amerikai média csütörtökön még csak arról a titkos bírósági utasításról számolt be, amelynek értelmében a Verizon telefonhívásokra vonatkozó adatok millióit szolgáltatta be az NSA-nak. A The Wall Street Journal pénteken az NSA akcióit ismerő emberekre hivatkozva közölte információit.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Mitől lesz okos a jövő hálózata

A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.

2024. május 6. 10:26

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55