Megnőtt a kereslet a mobilalkalmazás-fejlesztők iránt
Az okostelefonok teremtik ezt a piaci igényt
Olyan rohamosan fejlődik az informatika, hogy bár mind a szakemberek iránti kereslet, mind az azt hivatásul választók száma évről évre nagyságrendekkel növekszik, az oktató intézmények nem feltétlen tudják lekövetni az éppen aktuális boom-ot. Egy diákszövetkezet már maga képzi a felsőoktatási hallgatókat, hogy a piac igényeit kielégíthesse.
Az IDC (International Data Corporation) jelentése szerint 2013. első negyedévében történt meg először, hogy a gyártók több okostelefont értékesítettek, mint hagyományos készüléket. Szintén ugrásszerűen növekszik azok száma is, akik hagyományos mobiltelefonjukat okostelefonra cserélik.
A vásárlók akár iOS, akár Android operációs rendszerekre szavaznak, kiemelkedő számban használják a szabadon telepíthető mobilalkalmazásokat. Ezzel párhuzamosan gyarapodik azon cégek száma, akik kiaknázzák az ebben rejlő lehetőségeket, így egyes munkafolyamataikat mobilra optimalizálják, vagy éppen termékeiket, szolgáltatásaikat mobilalkalmazásokon keresztül népszerűsítik.
A mobilalkalmazások fejlesztéséhez szakemberekre van szükség, s bár kétségtelen, hogy hazánk kiemelkedően erős profi informatikusokban, még így is előfordulhat, hogy hiány jelentkezik a szegmentált tudással rendelkezők kínálatában. A technológia hónapról hónapra fejlődik, szakember legyen a talpán, aki ezt a szinte űrléptékű folyamatot állandó jelleggel le tudja követni.
„A legfrissebb tudású hallgatókkal dolgozunk, ám 2012 óta folyamatosan érkeznek olyan megkeresések, amelyekhez már nem elegendő a több ezer, informatikusnak és mérnöknek tanuló diákot tartalmazó adatbázis – kezdi Soós István, a Schönherz Iskolaszövetkezet vezetője, aki diplomáját a Műszaki Egyetemen szerezte, és ma már informatikusnak, mérnöknek tanuló diákok elhelyezkedésében segít. – A piaci kereslet speciálisabbá vált, mint valaha, és nem csupán multinacionális cégek, hanem már a kis- és középvállalatok is megkövetelik a naprakész tudású mobilalkalmazás-fejlesztőket. Saját oktatást szervezünk, ahol ingyenesen képezzük a diákokat, hogy a követelményeknek megfeleljenek.”
A piaci folyamat így végső soron win-win helyzetet teremtett: a diákszövetkezet eleget tud tenni a megkereséseknek, a vállalkozás szert tesz az igényelt munkaerőre, a diák pedig magasabb tudáshoz, és ezzel együtt álláshoz is jut. A 60 elméleti (12 óra alapozás, 28 óra IOS és 20 óra Android) és 160 gyakorlati óra után ugyanis a tanulók cégvezetők, HR és informatikai menedzserek előtt számolnak be tudásukról, majd prezentálják saját mobilalkalmazásukat, amelyet a képzés során fejlesztettek ki.
Debrecen és Miskolc után, a napokban Budapesten is lezárult egy-egy ilyen tanfolyam, ahol 10-10 diák mutathatta meg képességeit. A közeljövőben pedig tovább szervezik ezeket a kurzusokat, amelynek tematikáját folyamatosan igazítják a piaci elvárásokhoz.
Hogy az okostelefonok okozta piaci igény bravúros kielégítése mennyire életképes, igazolja a tény, a képzett diákok a prezentálás után, a helyszínen azonnal munkaadóra leltek.
Kapcsolódó cikkek
- Távirányítóvá teszi a mobilt a UPC új digitális tévés applikációja
- Nem csak a fű zöld a világ legzöldebb stadionjában
- Megérkezett az Xperia Z Ultra, a világ legnagyobb Full HD kijelzős okostelefonja
- Megjelent az Imgur első mobilalkalmazása
- Nem foglalkozunk mobiljaink karbantartásával, ezért lassulnak
- A Vine válasza az Instagram videókra
- Webáruház nyitását tervezi az Yves Rocher
- Huawei Ascend P6: A világ legvékonyabb okostelefonja
- Office Mobile alkalmazás iPhone-ra
- Galaxy S4 zoom – tökéletes fotografikus képességekkel
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.