Az IBM Big Data megoldásaival fejlesztik a holland árvízvédelmet
Az IBM bejelentette a Digital Delta program elindítását, amely hatékony Big Data elemzéssel járul hozzá az árvízvédelem fejlesztéséhez és a holland vízgazdálkodási rendszer optimalizálásához. A kezdeményezés célja a katasztrófák és a környezetkárosodás megakadályozása, de a rendszer 15 százalékkal csökkentheti a vízügyi feladatok költségeit is.
A holland lakosság 55 százaléka veszélyeztetett területen él. Egy-egy árvíz az állampolgárok mindennapi életén túl hatással lehet a vállalkozásokra, a mezőgazdaságra is. Az országban évente akár 7 milliárd eurót is elköltenek vízügyi feladatokra, az árvizek, az aszály vagy épp az alacsony vízállás kezelésére. Ezek a költségek gyors intézkedés hiányában további 1-2 milliárd euróval nőhetnek 2020-ig.
A hathatósabb védekezés és eredményesebb megelőzés érdekében jött létre a június végén bejelentett Digital Delta program – az IBM, a holland Vízügyi Minisztérium, a Delflandi Vízügyi Igazgatóság, a Deltares Tudományintézet, valamint a Delfti Egyetem együttműködésével. A program célja a vízgazdálkodás fejlesztése a különféle forrásokból származó vízügyi adatok integrálásával, elemzésével és megosztásával. Alapját egy intelligens, felhőalapú rendszer alkotja, amely az IBM Intelligent Operations for Water szoftverére és Smarter Water Resource Management megoldására épül.
Integrált adatok, intelligens vízgazdálkodás
A program során felálló új felügyeleti rendszer olyan problémákra keres megoldást, mint az ivóvíz minőségromlása, a szélsőséges időjárás, vagy az árvíz- és aszályveszély. Pontos modelljei abban segítik a holland hatóságokat, hogy optimális döntéseket hozzanak például a víz tárolásával, elvezetésével kapcsolatban, vagy megakadályozzák a sós víz és szennyezések ivóvízbe szivárgását, illetve a szennyvíz túlfolyását.
A rendszer fontos jellemzője, hogy az adatok azonnal megoszthatók a szervezetek és hivatalok között, a vizuális adatmegjelenítés és a részletes elemzések valós idejű információkat biztosítanak a vízügyi szakemberek számára. A hatóságok megakadályozhatják a katasztrófákat vagy a környezetkárosodást, koordinálhatják a szükséges lépéseket, és akár 15 százalékkal csökkenthetik költségeiket. A Digital Delta hosszú távon a teljes vízgazdálkodás hatékonyabb működését teszi majd lehetővé.
Okos árvízvédelem a világ bármely pontján
„Az IBM a Big Data lehetőségeit kihasználva globális példát mutat a vízminőség javítására, az árvízek és aszályok következményeinek enyhítésére, e mellett további fejlesztéseket ösztönöz ezen a kulcsfontosságú technológiai területen.” – mondta Michael J. Dixon, az IBM Global Smarter Cities kezdeményezésért felelős vezérigazgatója. „Mivel az árvizek világszerte egyre nagyobb problémát jelentenek, azt reméljük, hogy a Digital Delta a világ bármely pontján alkalmazható lesz a vízgazdálkodás fejlesztésére.” – tette hozzá Jan Hendrik Dronkers, a Rijkswaterstaat főigazgatója.
A programban résztvevő partnerintézmények célja, hogy maximálisan kihasználják az új technológiákat. A Delfti Műszaki Egyetem számára az IBM Intelligent Water szoftver biztosít majd hozzáférést az időjárás-előrejelzésekhez, a valós idejű érzékelők adataihoz, a domborzattal és az általános infrastruktúrával kapcsolatos információkhoz. Így pontosabban és gyorsabban ütemezhetők a karbantartási munkák, csökkennek a költségek és megakadályozhatják az alagutak, épületek és utcák víz alá kerülését.
A vízügyi minisztérium és a helyi vízügyi hatóságok feladata lesz a vízháztartási adatok kezelése, megosztása és a víztárolás javítása a száraz időszakokban, hogy megelőzzék a mezőgazdasági károkat. A HydroLogic kutatócsoport az IBM a Delflandi Vízügyi Igazgatósággal együttműködve egy méretezhető, korai áradásra figyelmeztető módszert fejleszt ki, amely integrálja a valós idejű mérési adatokat, az időjárási és vízrendszer-szimulációs modelleket.
Kapcsolódó cikkek
- A GTS a Ciena eszközeit választotta nemzetközi hálózatának bővítéséhez
- PowerEdge VRTX – nagyvállalatok számára is
- PowerEdge VRTX – egységesített informatikai megoldás a kisvállalatoknak
- Budapestre érkezett a Dell Solutions Tour 2013
- HP: Előnyben a hibrid felhőmegoldások
- SUSE konferencia – fókuszban a felhőmegoldások
- Magyar innováció a tudatos és hatékony energiafogyasztásért!
- Biztonsági kockázatok a hazai BYOD-korszak hajnalán
- Cloud-alapú együttműködésre lépett a UNIT4 és az Amazon.com
- A kkv-k felhőhasználatáról készített kutatást a Microsoft
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.