Több európai üzleti vállalkozás a "digitális technnológia sötét középkorában" rekedt
A Ricoh megbízása alapján végzett felmérés szerint Európában a vezető üzleti vállalkozások még elmaradnak a digitális korszak teljes felszereltségétől, a megkérdezettek 63%-a szerint messze vannak még a digitális technológiára való teljes átállástól. A kutatás arra is rámutat, hogy az üzleti vezetők túlnyomó része (83%-a) úgy véli, hogy az informatikai háttér felszereltsége megfelelő a digitális átalakuláshoz, de a kritikus növekedési tényezők megváltoztatásához szükséges feltételeket nem érték el egészében, mindössze a vezetők 9%-a felkészült ezen a területen.
A kutatás rávilágít az informatikai vezetők kézenfekvő lehetőségére, hogy hogyan fokozzák a digitális stratégia átalakítását és a cég növekedését, amennyiben nagyobb üzleti meghatalmazást kapnak. Egy sikeres informatikai vezető három legfontosabb tulajdonsága: megfelelő marketing háttér; technológiai ismeretek; az üzletileg kritikus folyamatok optimalizálásának szakértelme. Mégis kevés válaszadó nyilatkozta azt, hogy a jelenlegi informatikai vezetés képes megváltoztatni a sikeres digitális stratégiához szükséges elemeket, mint például az ügyfél elkötelezettséget (mindössze 13%), és az ellátási láncot (csak 14%).
A jelenlegi digitális átalakulási projekteket túlnyomórészt a CTO (műszaki vagy technológiai igazgató), vagy a CIO (a vállalat informatikai igazgató) vezeti (43%), ezt követi a CEO, azaz az ügyvezető igazgató (30%). Azonban, ha elsősorban a CIO-t vesszük figyelembe, csupán 21%-uk vesz részt az üzleti vállalkozások vezetésében. Továbbá a megkérdezett üzleti vezetőknek kevesebb, mint a fele nyilatkozott úgy, hogy a CIO a vezetőség tagja (46%).
“A mélyreható kutatás szerint a vállalkozások többsége még mindig a digitális középkorban leledzik, és jelenleg nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra. Egy olyan időszakban, amikor számos csúcstechnológiai változás várható, a vállalkozásoknak képesnek kell lenniük az ügyfelek igényeihez és a gazdasági feltételekhez való gyors alkalmazkodásra, valamint fenntartani a versenyelőnyt. Ezen változások kihívásaival csak úgy birkózhatnak meg sikeresen, ha az IT vezetőknek nagyobb támogató szerepet biztosítanak a vállalati menedzsmentben, s további meghatalmazást kapnak az üzleti modellek, az ügyfél-interakció és az alkalmazottak termelékenységének befolyásolására."
"Az üzleti szempontból kritikus folyamatokból kiindulva – első helyen az olyan tevékenységek állnak, melyek az üzleti növekedést befolyásolják – az informatikai vezetők, a technológiai szakértelmet és a kereskedelmi éleslátást kombinálva, átláthatják és megváltoztathatják a szervezetek hagyományos módon való működését. Ennek eredményeként sokkal több nyereségre tehetnek szert, mint csupán a költségmegtakarítás; az üzleti vállalkozások nagyobb előnyt kovácsolhatnak a nagyobb produktivitással járó fejlődés, és az agilisan működő modell felállítása által, amiben fokozható a munkavállalók tudásmegosztása, valamint sokkal jobban reagálhatnak az ügyfelek igényeire. Hosszabb távon, ilyen szilárd alapokból kiindulva, az informatikai vezetők azokra az alapvető üzleti területekre koncentrálhatnak, amik által sikerre vihetik a szervezetet, egy fényesebb digitális jövő felé” – nyilatkozta Ian Winham, a Ricoh Europe informatikai és gazdasági vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- HP technológiával száguld a DreamWorks Animation "Turbó" című filmje
- Megérkezett a jövő újságos standja
- Hazánkban is egyre többen választják az online bankolást
- A legbizarrabb céges ajándékok
- „A legjobb vágott papíros nyomtató” díja a Ricohnak
- PowerEdge VRTX – nagyvállalatok számára is
- PowerEdge VRTX – egységesített informatikai megoldás a kisvállalatoknak
- A kicsik is a Facebookon lógnak
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.