A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
A Canalys, független elemző cég adatai alapján a Xiaomi hivatalosan is megelőzte az Apple-t a kínai piacon. Ezzel a cégóriás csupán a hetedik helyen áll.
A második negyedév adatai alapján nem teljesít túl fényesen Kínában az Apple. Bár a globális piacot tekintve a vállalat a dobogó második fokán áll, kínai viszonylatban viszont a közelébe sem ér. Tény, hogy mindkét esetben – részesedést tekintve – messze lemaradva a Samsung mögött „kullog”, ám a vetélytárs még a kínai piacot is uralja.
Korábban írtunk róla, hogy a kisebb cégek egyre jobban törnek fel, a kínai viszonyokat nézve olyannyira, hogy nem csak a Xiaomi, hanem a Lenovo, ZTE és Huawei is maga mögé utasította az Apple-t. Ezzel a vállalat csak a lista hetedik helyén áll.
Többször érte már az a vád a vállalatot, hogy „Apple klón”, de termékeik között Samsung modellekre hajazó telefonokat is találunk. Ám, úgy tűnik, erre vevők az emberek, és inkább megveszik az alacsonyabb árfekvésű Xiaomi modelleket a felső kategóriás iPhone-ok helyett.
Ebből a pozícióból elég nehéz lesz az Apple-nek visszaszerezni piaci helyzetét a térségben. Bár az olcsó iPhone híre egyre jobban kezd elterjedni, elképzelhető, hogy maga az Apple is ebben látja a „kiutat” több szempontból is, ám lehet, hogy mindez már túl kevés, és túl későn kapcsoltak.
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- Újabb kínai Apple-beszállítót gyanúsítanak munkajogi visszaélésekkel
- Egyre jobban teljesít a Samsung
- Az Apple és a Samsung szomszédok lesznek
- Újabb szabadalmi perbe futott bele az Apple Kínában
- Galaxy S4 zoom – tökéletes fotografikus képességekkel
- Galaxy Ace 3 – augusztusban hozzánk is megérkezik
- Rohamosan nő a táblagépek értékesítése a világpiacon
- Samsung Galaxy S4 a Vodafone-nál is
- Samsung GALAXY S 4 okostelefon mától előrendelhető a Telekomnál!
- A Samsung tarolt, a Huawei a harmadik helyre tört fel az okostelefon-piacon
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái
A Red Bull Basement kezdeményezés a bolygó ifjú koponyáinak ad lehetőséget, hogy kibontakoztassák ötleteiket, ezzel pozitív hatást gyakorolva világunkra. Az egyetemista versenyzők idén a mesterséges intelligenciát is segítségül hívhatják kiemelkedő innovációik megvalósítása érdekében.
Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül
Rengeteget internetezünk, leginkább okostelefonon, és minden második fiatal napi 2-3 órát tölt el chateléssel – derül ki a Yettel országos, reprezentatív kutatásából. Bár minél fiatalabb valaki, annál valószínűbb, hogy gyakrabban használja mobilon az internetet, de még az X generáció 85 százaléka is naponta többször felmegy a netre. A legnépszerűbb közösségi platform továbbra is a Facebook, de a Z generációsok körében a TikTok és az Instagram is hódít.
Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem
Idén nyáron a hazai webshopok 4 százaléka kínált valamilyen terméket előfizetéses formában, azonban az adatok szerint ez az arány két-három éven belül várhatóan 23 százalékra nő. Az, hogy közel ötszörösére nőhet az előfizetéses vásárlást kínáló webáruházak száma, jól mutatja a piacon zajló jelentős változásokat – ismertette a Visa támogatásával készült friss kutatásának* eredményeit a Shoprenter.
Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban
Két szemeszteren keresztül kísérelték meg matematikai kurzusaikon ChatGPT-szerű mesterséges intelligencia használatát a Corvinus oktatói: diákjaik mindvégig szabadon használhatták feladataik elkészítéséhez, sőt, vizsgáikhoz is a MI-t. Az eredmény a két oktatót is meglepte: csökkent a hallgatók motivációja és a csoport általános tudásszintje, valamint jobban kiéleződtek a hallgatók közötti társadalmi egyenlőtlenségek is.
Techóriások özönlöttek a Városligetbe
Az AI Summit 2024 grandiózus eseményként vonzotta a mesterséges intelligencia iránt érdeklődőket a Városligetbe szeptember 9-én és 10-én. Az Indamedia kiadó által szervezett konferenciára a jegyek már az indulást megelőző napokban elfogytak – a rendezvény két napjára közel 3000-ren léptek be. Itt az AI-t gyakorlatilag minden aspektusból megközelítették, és olyan nemzetközi technológiai nagyágyúk is képviseltették magukat, mint a Microsoft, az Amazon, a Google, de még a Financial Times is.