mobilpiac kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: mobilpiac
![](/download/viewattach/155564/1/40/1861050-1219566096.jpg)
Mobilpiaci jelentés: dinamikusan bővül a forgalmazott adatmennyiség
A hatóság legújabb, a mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mennyiségi mutatóinak alakulását bemutató mobilpiaci jelentése szerint a mobiltelefonos adatforgalom továbbra is dinamikusan emelkedik, évi átlagos 37 százalékos növekedést mutat. A 2019 és 2023 első féléve közötti időszakot vizsgáló jelentés arra is rámutat, hogy a hívásforgalom korábban tapasztalt növekedése az elmúlt 1,5 évben megállt.
![](/download/viewattach/149225/1/40/1685639-61991336.jpg)
Mobilszolgáltatók forgalmi adatait elemezte az NMHH
A mobilpiac többszereplős, és bár a szolgáltatók közötti váltás meglehetősen ritka, a verseny a fogyasztói igényeknek megfelelő csomagok kialakítására sarkallja a szolgáltatókat. Így a csomagok előfizetői számának alakulását elemezve képet kaphatunk a fogyasztói igények változásáról. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen összesíti és elemzi a mobilszolgáltatók által negyedévente megküldött forgalmi adatokat. Ez alapján vizsgálta a csomagok életciklusát, megnézte, hogy mi jellemzi a népszerű csomagokat, és milyen újdonságok jelentek meg a mobiltelefon szolgáltatásban.
![](/download/viewattach/146744/1/40/1616982-1631337317.jpg)
A koronavírus-járvány alakulásával együtt változott a hazai mobilpiac is
A COVID-19 járvány és a terjedése elleni védekezés olyan formái, mint a kijárási korlátozások, a távoktatás vagy az otthoni munkavégzés, valamint az átoltottsági arány emelkedésének köszönhető lazulások jelentősen hatottak a hírközlési fogyasztási szokásokra, így a mobiltelefon- és mobilinternet-szolgáltatás piacára is – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2017 harmadik negyedévétől 2021 második negyedévéig terjedő mobilpiaci jelentéséből.
![](/download/viewattach/137539/1/40/1387431-1955243559.jpg)
NMHH mobilpiaci jelentés
A mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mennyiségi mutatóinak alakulását bemutató új, 2019 első félévének adatait is magába foglaló mobilpiaci jelentését tette közzé ma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A dokumentumból kitűnik, hogy a legtöbb trend folytatódott. Tovább erősödött a 4G: fél év alatt csaknem 4 százalékponttal nőtt a mobilinternetre 4G-n keresztül csatlakozott SIM-kártyák aránya és 5 százalékponttal az ilyen hálózaton bonyolított hívásforgalom. Ugyanakkor megtorpant az SMS-küldés népszerűsége.
![](/download/viewattach/113610/1/40/914508-530607751.jpg)
A mobil iparág nyereségének 92%-a az Apple számlájára érkezik
Az Apple nem a legnagyobb piaci részesedésű vállalat az okostelefongyártók között (ez a cím a Samsungot illeti meg), mégis az ebből származó bevételek nagy része az övé lett az első negyedévben.
![](/download/viewattach/112994/1/40/900118-630624823.jpg)
Mobilpiac: új ügyfelek helyett a versenytársak előfizetőiknek megszerzése a cél
Tovább nőtt az internet előfizetések száma 2015 első negyedévében: elérte a 7,4 milliót, ez 12 százalékkal több az előző év azonos időszakinál.
![](/download/viewattach/112304/3/40/879186-188701885.jpg)
Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
Az IDC becslései alapján nem nő már tovább jelentős mértékben a kínai mobilpiac a jövőben. A múlt évben mindössze 4%-os volt a növekedés.
![](/download/viewattach/111951/1/40/870569-1733637318.jpg)
9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
A TrendForce kutatócég adatai szerint az első negyedévben közel 10%-kal csökkentek az okostelefon eladási mutatók 2014 utolsó negyedévéhez viszonyítva.
![](/download/viewattach/108130/3/40/795794-2053801529.jpg)
Már népszerűbb a Windows Phone 8.1 elődjénél
Az év közepén kiadott a Windows Phone 8.1 már nagyobb részesedéssel bír a piacon, mint elődje, a Windows Phone 8. A friss rendszerverzió jelenléte majdnem eléri az 50%-ot a platformon belül, vagyis szinte minden második WP mobilon – amelyek zöme egyébként Nokia – azt használjuk világszerte.
![](/download/viewattach/108122/2/40/796002-221421281.jpg)
Jól fogynak a Huawei közép- és felsőkategóriás okostelefonjai
A Huawei közzétette a vállalat Fogyasztói Üzletágának idei, harmadik negyedéves eredményét. Az említett negyedévben a Huawei Fogyasztói Üzletága összesen 32,03 millió készüléket szállított ki, ami 26 százalékos növekedést mutat az előző év ezen időszakában regisztrált eredményhez képest. A közép- és felsőkategóriás készülékek jelentős, 162 százalékos növekedést értek el, ez az összes szállítás 26 százalékát jelenti. Az eredmény tükrözi a legutóbbi csúcskészülékek, az Ascend P7 és az Ascend Mate7 sikerét, valamint azt, hogy a Huawei első kínai cégként szerepel az Interbrand 2014-es „Best Global Brands” (Legjobb Globális Márkák) jelentésében.
![](/download/viewattach/107786/4/40/788743-252871934.jpg)
Bár az Android vezet Amerikában, mégis az Apple áll az élen
A comScore felmérést végzett az amerikai okostelefon felhasználók körében, hogy kiderítse, az egyes mobil operációs rendszerek, illetve telefongyártók mekkora részesedéssel bírnak a helyi piacon. Előbbiek közül az Android vezet nagy előnnyel, utóbbiak frontján mégis az iOS-alapú Apple eszközök dominálnak.
![](/download/viewattach/106429/1/40/759042-1705418179.jpg)
Jól muzsikált a Huawei a második negyedévben
A Huawei közzétette Fogyasztói Üzletágának idei, első féléves eredményét. Az adott időszakban a vállalat összesen 64,21 millió készüléket szállított ki, amelyből az okostelefonok száma elérte a 34,21 milliót. Ez az előző üzleti évhez képest jelentős, 62 százalékos növekedést jelent.
![](/download/viewattach/106014/1/40/751103-1323293507.jpg)
A vártnál kisebb nyereség a Samsungnál
A dél-koreai óriást továbbra sem kell félteni, de az elemzők várakozásait kissé alulmúlták 2014 második negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményei.
![](/download/viewattach/105904/2/40/749095-328738501.jpg)
Több mint 26 millió Xiaomi mobil talált gazdára 2014-ben
A Xiaomi elképesztő ütemben fejlődik, s ezt remekül tükrözik a számok. A vállalat már most sokkal több készüléket értékesített 2014-ben, mint 2013-ban összesen.
![](/download/viewattach/102155/3/40/667440-14326067.jpg)
A Samsung idei sikerei számokban
Saját értékesítési adatok és a GfK felmérései szerint idén tarolt a Samsung az okostelefonok, táblagépek és fényképezőgépek piacán: októberben minden második, hazánkban eladott okostelefon Samsung márkájú volt, a tavalyihoz képest megötszöröződött táblagép piac kiemelkedő képviselője a Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi (P3110) modell volt idén, és a Samsung a stagnáló fotós piacon is meg tudta többszörözni forgalmát 2013-ban.
![](/download/viewattach/100994/1/40/643403-1748111042.jpg)
Jól muzsikál mobilfronton az LG
Az LG közzétette harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit, amely a mobileszközök dinamikus növekedését támasztja alá.
![](/download/viewattach/100055/1/40/621989-587403856.jpg)
![](/download/viewattach/99573/1/40/609806-1140538512.jpg)
A Lenovo jobban teljesített a mobilpiacon
A napokban írtunk róla, hogy a Lenovo közzétette első pénzügyi negyedévének eredményeit, amely növekedést mutat. A számok azt mutatják, a mobilszegmens hozta meg a sikert.
![](/download/viewattach/99352/2/40/605480-772541104.jpg)
A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
A Canalys, független elemző cég adatai alapján a Xiaomi hivatalosan is megelőzte az Apple-t a kínai piacon. Ezzel a cégóriás csupán a hetedik helyen áll.
![](/download/viewattach/99130/2/40/600922-1607835573.jpg)
Egyre jobban teljesít a Samsung
Lehet, hogy az S4 hozta meg a vállalat számára az igazi áttörést a mobilpiacon, ugyanis világviszonylatban a készülékek 28%-át jelenleg a dél-koreai cégóriás forgalmazza. Ez 3%-os javulást jelent a Q1-es időszakhoz képest.
Cikkgyűjtő
További híreink
A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?
A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne? Az ESET kiberbiztonsági szakértői most elmondják, miért fontosak a hibajavítások, és miért nem jó megoldás, ha ezeket elmulasztjuk.
Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY
A fenntarthatóság iránt elkötelezett vállalkozókra is reflektorfényt irányít az EY Az Év Üzletembere Program. A független bírálóbizottság első alkalommal osztja ki idén az EY Fenntarthatóságért Különdíjat, hogy kiemelje azokat, akik környezetbarát, társadalmilag hasznos és emberközpontú társaságok tulajdonosai és vezetői.