mobilpiac kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: mobilpiac
Mobilpiaci jelentés: dinamikusan bővül a forgalmazott adatmennyiség
A hatóság legújabb, a mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mennyiségi mutatóinak alakulását bemutató mobilpiaci jelentése szerint a mobiltelefonos adatforgalom továbbra is dinamikusan emelkedik, évi átlagos 37 százalékos növekedést mutat. A 2019 és 2023 első féléve közötti időszakot vizsgáló jelentés arra is rámutat, hogy a hívásforgalom korábban tapasztalt növekedése az elmúlt 1,5 évben megállt.
Mobilszolgáltatók forgalmi adatait elemezte az NMHH
A mobilpiac többszereplős, és bár a szolgáltatók közötti váltás meglehetősen ritka, a verseny a fogyasztói igényeknek megfelelő csomagok kialakítására sarkallja a szolgáltatókat. Így a csomagok előfizetői számának alakulását elemezve képet kaphatunk a fogyasztói igények változásáról. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen összesíti és elemzi a mobilszolgáltatók által negyedévente megküldött forgalmi adatokat. Ez alapján vizsgálta a csomagok életciklusát, megnézte, hogy mi jellemzi a népszerű csomagokat, és milyen újdonságok jelentek meg a mobiltelefon szolgáltatásban.
A koronavírus-járvány alakulásával együtt változott a hazai mobilpiac is
A COVID-19 járvány és a terjedése elleni védekezés olyan formái, mint a kijárási korlátozások, a távoktatás vagy az otthoni munkavégzés, valamint az átoltottsági arány emelkedésének köszönhető lazulások jelentősen hatottak a hírközlési fogyasztási szokásokra, így a mobiltelefon- és mobilinternet-szolgáltatás piacára is – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2017 harmadik negyedévétől 2021 második negyedévéig terjedő mobilpiaci jelentéséből.
NMHH mobilpiaci jelentés
A mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mennyiségi mutatóinak alakulását bemutató új, 2019 első félévének adatait is magába foglaló mobilpiaci jelentését tette közzé ma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A dokumentumból kitűnik, hogy a legtöbb trend folytatódott. Tovább erősödött a 4G: fél év alatt csaknem 4 százalékponttal nőtt a mobilinternetre 4G-n keresztül csatlakozott SIM-kártyák aránya és 5 százalékponttal az ilyen hálózaton bonyolított hívásforgalom. Ugyanakkor megtorpant az SMS-küldés népszerűsége.
A mobil iparág nyereségének 92%-a az Apple számlájára érkezik
Az Apple nem a legnagyobb piaci részesedésű vállalat az okostelefongyártók között (ez a cím a Samsungot illeti meg), mégis az ebből származó bevételek nagy része az övé lett az első negyedévben.
Mobilpiac: új ügyfelek helyett a versenytársak előfizetőiknek megszerzése a cél
Tovább nőtt az internet előfizetések száma 2015 első negyedévében: elérte a 7,4 milliót, ez 12 százalékkal több az előző év azonos időszakinál.
Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
Az IDC becslései alapján nem nő már tovább jelentős mértékben a kínai mobilpiac a jövőben. A múlt évben mindössze 4%-os volt a növekedés.
9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
A TrendForce kutatócég adatai szerint az első negyedévben közel 10%-kal csökkentek az okostelefon eladási mutatók 2014 utolsó negyedévéhez viszonyítva.
Már népszerűbb a Windows Phone 8.1 elődjénél
Az év közepén kiadott a Windows Phone 8.1 már nagyobb részesedéssel bír a piacon, mint elődje, a Windows Phone 8. A friss rendszerverzió jelenléte majdnem eléri az 50%-ot a platformon belül, vagyis szinte minden második WP mobilon – amelyek zöme egyébként Nokia – azt használjuk világszerte.
Jól fogynak a Huawei közép- és felsőkategóriás okostelefonjai
A Huawei közzétette a vállalat Fogyasztói Üzletágának idei, harmadik negyedéves eredményét. Az említett negyedévben a Huawei Fogyasztói Üzletága összesen 32,03 millió készüléket szállított ki, ami 26 százalékos növekedést mutat az előző év ezen időszakában regisztrált eredményhez képest. A közép- és felsőkategóriás készülékek jelentős, 162 százalékos növekedést értek el, ez az összes szállítás 26 százalékát jelenti. Az eredmény tükrözi a legutóbbi csúcskészülékek, az Ascend P7 és az Ascend Mate7 sikerét, valamint azt, hogy a Huawei első kínai cégként szerepel az Interbrand 2014-es „Best Global Brands” (Legjobb Globális Márkák) jelentésében.
Bár az Android vezet Amerikában, mégis az Apple áll az élen
A comScore felmérést végzett az amerikai okostelefon felhasználók körében, hogy kiderítse, az egyes mobil operációs rendszerek, illetve telefongyártók mekkora részesedéssel bírnak a helyi piacon. Előbbiek közül az Android vezet nagy előnnyel, utóbbiak frontján mégis az iOS-alapú Apple eszközök dominálnak.
Jól muzsikált a Huawei a második negyedévben
A Huawei közzétette Fogyasztói Üzletágának idei, első féléves eredményét. Az adott időszakban a vállalat összesen 64,21 millió készüléket szállított ki, amelyből az okostelefonok száma elérte a 34,21 milliót. Ez az előző üzleti évhez képest jelentős, 62 százalékos növekedést jelent.
A vártnál kisebb nyereség a Samsungnál
A dél-koreai óriást továbbra sem kell félteni, de az elemzők várakozásait kissé alulmúlták 2014 második negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményei.
Több mint 26 millió Xiaomi mobil talált gazdára 2014-ben
A Xiaomi elképesztő ütemben fejlődik, s ezt remekül tükrözik a számok. A vállalat már most sokkal több készüléket értékesített 2014-ben, mint 2013-ban összesen.
A Samsung idei sikerei számokban
Saját értékesítési adatok és a GfK felmérései szerint idén tarolt a Samsung az okostelefonok, táblagépek és fényképezőgépek piacán: októberben minden második, hazánkban eladott okostelefon Samsung márkájú volt, a tavalyihoz képest megötszöröződött táblagép piac kiemelkedő képviselője a Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi (P3110) modell volt idén, és a Samsung a stagnáló fotós piacon is meg tudta többszörözni forgalmát 2013-ban.
Jól muzsikál mobilfronton az LG
Az LG közzétette harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit, amely a mobileszközök dinamikus növekedését támasztja alá.
A Lenovo jobban teljesített a mobilpiacon
A napokban írtunk róla, hogy a Lenovo közzétette első pénzügyi negyedévének eredményeit, amely növekedést mutat. A számok azt mutatják, a mobilszegmens hozta meg a sikert.
A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
A Canalys, független elemző cég adatai alapján a Xiaomi hivatalosan is megelőzte az Apple-t a kínai piacon. Ezzel a cégóriás csupán a hetedik helyen áll.
Egyre jobban teljesít a Samsung
Lehet, hogy az S4 hozta meg a vállalat számára az igazi áttörést a mobilpiacon, ugyanis világviszonylatban a készülékek 28%-át jelenleg a dél-koreai cégóriás forgalmazza. Ez 3%-os javulást jelent a Q1-es időszakhoz képest.
Cikkgyűjtő
További híreink
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.
Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!
Meghosszabbítja a jelentkezési határidőt ’Az Év Honlapja’ pályázat, amely évről évre megmutatja a hazai digitális világ legjobbjait! A pályázat új nevezési határideje: 2024. december 15. éjfél! Még van lehetőség a vállalatok és kreatív ügynökségek számára, illetve mindazoknak, akik friss projektjeiket és egész éves munkájuk termését meg szeretnék mutatni a közönségnek és a zsűrinek.