mobilpiac kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: mobilpiac

Csendes félév a mobilpiacon, kizárólag mobilnetet kínáló díjcsomaggal indult a nyár
A Yettel új, korlátlan internetelérést biztosító csomagot vezetett be a nyaralási szezon kezdetén, amely nem tartalmaz SMS-t és hívást. Ezt közli a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, mobilpiaci díjcsomagokat elemző jelentése, mely szerint 2024 második fele egyébként nem volt mozgalmas. A félévente megjelenő jelentés bemutatja a nagy szolgáltatók díjcsomag- és tarifamódosításait, valamint ismerteti a megszűnő szolgáltatásokat és az újonnan bevezetett opciókat is.

Mobilpiaci jelentés: dinamikusan bővül a forgalmazott adatmennyiség
A hatóság legújabb, a mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mennyiségi mutatóinak alakulását bemutató mobilpiaci jelentése szerint a mobiltelefonos adatforgalom továbbra is dinamikusan emelkedik, évi átlagos 37 százalékos növekedést mutat. A 2019 és 2023 első féléve közötti időszakot vizsgáló jelentés arra is rámutat, hogy a hívásforgalom korábban tapasztalt növekedése az elmúlt 1,5 évben megállt.

Mobilszolgáltatók forgalmi adatait elemezte az NMHH
A mobilpiac többszereplős, és bár a szolgáltatók közötti váltás meglehetősen ritka, a verseny a fogyasztói igényeknek megfelelő csomagok kialakítására sarkallja a szolgáltatókat. Így a csomagok előfizetői számának alakulását elemezve képet kaphatunk a fogyasztói igények változásáról. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendszeresen összesíti és elemzi a mobilszolgáltatók által negyedévente megküldött forgalmi adatokat. Ez alapján vizsgálta a csomagok életciklusát, megnézte, hogy mi jellemzi a népszerű csomagokat, és milyen újdonságok jelentek meg a mobiltelefon szolgáltatásban.

A koronavírus-járvány alakulásával együtt változott a hazai mobilpiac is
A COVID-19 járvány és a terjedése elleni védekezés olyan formái, mint a kijárási korlátozások, a távoktatás vagy az otthoni munkavégzés, valamint az átoltottsági arány emelkedésének köszönhető lazulások jelentősen hatottak a hírközlési fogyasztási szokásokra, így a mobiltelefon- és mobilinternet-szolgáltatás piacára is – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, 2017 harmadik negyedévétől 2021 második negyedévéig terjedő mobilpiaci jelentéséből.

NMHH mobilpiaci jelentés
A mobiltelefon-, a mobilinternet- és a mobil M2M-szolgáltatások főbb mennyiségi mutatóinak alakulását bemutató új, 2019 első félévének adatait is magába foglaló mobilpiaci jelentését tette közzé ma a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A dokumentumból kitűnik, hogy a legtöbb trend folytatódott. Tovább erősödött a 4G: fél év alatt csaknem 4 százalékponttal nőtt a mobilinternetre 4G-n keresztül csatlakozott SIM-kártyák aránya és 5 százalékponttal az ilyen hálózaton bonyolított hívásforgalom. Ugyanakkor megtorpant az SMS-küldés népszerűsége.

A mobil iparág nyereségének 92%-a az Apple számlájára érkezik
Az Apple nem a legnagyobb piaci részesedésű vállalat az okostelefongyártók között (ez a cím a Samsungot illeti meg), mégis az ebből származó bevételek nagy része az övé lett az első negyedévben.

Mobilpiac: új ügyfelek helyett a versenytársak előfizetőiknek megszerzése a cél
Tovább nőtt az internet előfizetések száma 2015 első negyedévében: elérte a 7,4 milliót, ez 12 százalékkal több az előző év azonos időszakinál.

Nagy a kínai mobilpiac, de már nem lesz nagyobb
Az IDC becslései alapján nem nő már tovább jelentős mértékben a kínai mobilpiac a jövőben. A múlt évben mindössze 4%-os volt a növekedés.

9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
A TrendForce kutatócég adatai szerint az első negyedévben közel 10%-kal csökkentek az okostelefon eladási mutatók 2014 utolsó negyedévéhez viszonyítva.

Már népszerűbb a Windows Phone 8.1 elődjénél
Az év közepén kiadott a Windows Phone 8.1 már nagyobb részesedéssel bír a piacon, mint elődje, a Windows Phone 8. A friss rendszerverzió jelenléte majdnem eléri az 50%-ot a platformon belül, vagyis szinte minden második WP mobilon – amelyek zöme egyébként Nokia – azt használjuk világszerte.

Jól fogynak a Huawei közép- és felsőkategóriás okostelefonjai
A Huawei közzétette a vállalat Fogyasztói Üzletágának idei, harmadik negyedéves eredményét. Az említett negyedévben a Huawei Fogyasztói Üzletága összesen 32,03 millió készüléket szállított ki, ami 26 százalékos növekedést mutat az előző év ezen időszakában regisztrált eredményhez képest. A közép- és felsőkategóriás készülékek jelentős, 162 százalékos növekedést értek el, ez az összes szállítás 26 százalékát jelenti. Az eredmény tükrözi a legutóbbi csúcskészülékek, az Ascend P7 és az Ascend Mate7 sikerét, valamint azt, hogy a Huawei első kínai cégként szerepel az Interbrand 2014-es „Best Global Brands” (Legjobb Globális Márkák) jelentésében.

Bár az Android vezet Amerikában, mégis az Apple áll az élen
A comScore felmérést végzett az amerikai okostelefon felhasználók körében, hogy kiderítse, az egyes mobil operációs rendszerek, illetve telefongyártók mekkora részesedéssel bírnak a helyi piacon. Előbbiek közül az Android vezet nagy előnnyel, utóbbiak frontján mégis az iOS-alapú Apple eszközök dominálnak.

Jól muzsikált a Huawei a második negyedévben
A Huawei közzétette Fogyasztói Üzletágának idei, első féléves eredményét. Az adott időszakban a vállalat összesen 64,21 millió készüléket szállított ki, amelyből az okostelefonok száma elérte a 34,21 milliót. Ez az előző üzleti évhez képest jelentős, 62 százalékos növekedést jelent.

A vártnál kisebb nyereség a Samsungnál
A dél-koreai óriást továbbra sem kell félteni, de az elemzők várakozásait kissé alulmúlták 2014 második negyedévére vonatkozó pénzügyi eredményei.

Több mint 26 millió Xiaomi mobil talált gazdára 2014-ben
A Xiaomi elképesztő ütemben fejlődik, s ezt remekül tükrözik a számok. A vállalat már most sokkal több készüléket értékesített 2014-ben, mint 2013-ban összesen.

A Samsung idei sikerei számokban
Saját értékesítési adatok és a GfK felmérései szerint idén tarolt a Samsung az okostelefonok, táblagépek és fényképezőgépek piacán: októberben minden második, hazánkban eladott okostelefon Samsung márkájú volt, a tavalyihoz képest megötszöröződött táblagép piac kiemelkedő képviselője a Samsung Galaxy Tab 2 7.0 WiFi (P3110) modell volt idén, és a Samsung a stagnáló fotós piacon is meg tudta többszörözni forgalmát 2013-ban.

Jól muzsikál mobilfronton az LG
Az LG közzétette harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit, amely a mobileszközök dinamikus növekedését támasztja alá.


A Lenovo jobban teljesített a mobilpiacon
A napokban írtunk róla, hogy a Lenovo közzétette első pénzügyi negyedévének eredményeit, amely növekedést mutat. A számok azt mutatják, a mobilszegmens hozta meg a sikert.

A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
A Canalys, független elemző cég adatai alapján a Xiaomi hivatalosan is megelőzte az Apple-t a kínai piacon. Ezzel a cégóriás csupán a hetedik helyen áll.
Cikkgyűjtő
További híreink
Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?
Szoboszlai Dominik csatlakozása a Liverpool FC-hez nem csak a magyar, hanem a nemzetközi futballrajongók figyelmét is felkeltette. A középpályás teljesítménye és a csapat sikerei iránti érdeklődés folyamatosan növekszik. A nagy népszerűséghez természetesen hozzájárulnak a közösségi oldalak és azok az infokommunikációs lehetőségek, amelyekkel ma már akár útközben is nyomom követhetjük Szoboszlai Dominik játékát.
IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit
Az online videós reklámokat díjazó versenyt az IAB Hungary Digitális videó Munkacsoportja azzal a céllal hirdette meg, hogy felhívja a figyelmet az online videós tartalmakban a márkák üzeneteit kreatívan megfogalmazó csapatok munkájának jelentőségére. A szakmai zsűri a 2024-es év legjobbjainak ítélt alkotásokért február 6-án az Irányi Palota báltermében adta át a díjakat.