Mobilpiac: új ügyfelek helyett a versenytársak előfizetőiknek megszerzése a cél
Tovább nőtt az internet előfizetések száma 2015 első negyedévében: elérte a 7,4 milliót, ez 12 százalékkal több az előző év azonos időszakinál - derül a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) honlapján elérhető adatokból.
A vizsgált időszakban az internet-előfizetések 81 százaléka volt egyéni, míg 19 százaléka üzleti, ez az előző év azonos időszakához viszonyítva 2 százalékpontos eltolódást jelentett az egyéni előfizetések irányába.
Az elemzés arra is rámutatott, hogy az első negyedévben a vezeték nélküli internet - ezen belül a legnagyobb részt képező mobilinternet - 16 százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, valamint, hogy az összes internet-előfizetés 65 százalékát a mobilinternet adta. Az így bonyolított adatforgalom 9,3 ezer terabyte volt, 37 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A KSH szerint az idei év első negyedévében az internet-szolgáltatásból származó nettó árbevétel megközelítette a 44 milliárd forintot, ami folyó áron 6,2 százalékkal volt több az egy évvel korábbinál. Az árbevétel 38 százalékát a mobilinternetes előfizetések adták, ami 11 százalékos növekedést jelent 2014 első negyedévéhez képest.
A vizsgálat az internet mellett a távközlés első negyedéves helyzetére is kiterjedt. A KSH szerint a mobiltelefon-előfizetések száma az év első három hónapjában 145 ezerrel ,1,2 százalékkal bővült, elérte a 11,8 milliót. Ezen belül a havidíjas előfizetések száma is tovább emelkedett, március végére meghaladta a 6,5 milliót, ami 4,3 százalékos emelkedés 2014 azonos időszakához képest. A feltöltőkártyás előfizetések száma azonban 123 ezerrel, aránya pedig 1,6 százalékponttal csökkent.
A KSH felhívta rá a figyelmet, hogy bár a mobilpiac kezdi elérni a telítettségi szakaszát, tovább növekszik az előfizetők száma. A szolgáltatók közötti éles versenyt bizonyítja, hogy a cégek már nemcsak az új ügyfelekre, hanem a versenytársak előfizetőiknek megszerzésére is törekszenek - írták.
A KSH a mobilhálózatok mellett a vezetékes távközlési szolgáltatásokat is vizsgálta. A vezetékes fővonalak száma az év első negyedévében elérte a 3 milliót, 2,8 százalékkal emelkedett a 2014 első negyedévihez képest.
A KSH adatai szerint a távközlési szolgáltatók (internet, kábeltelevízió, telefon) távközlési tevékenységéből származó 2015. első negyedéves nettó árbevétele 207,9 milliárd forint volt, ami folyó áron 4,8 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában elért 198,3 milliárd forintot.
Kapcsolódó cikkek
- Mobilszolgáltatók: a kormány megduplázza adóterhüket
- KSH: 35 százalékkal nőtt a negyedéves mobil adatforgalom
- Mennyire vannak bedrótozva a szállások?
- 20 érdekesség a mobilfónia elmúlt 30 éves történetéből
- Ónos eső – helyreállt a UPC szolgáltatása, az AH-é még nem
- Extra szolgáltatásokkal terjeszkedhetnek az új mobilcégek
- Mobil hang- és adatszolgáltatást tervez a Digi Kft.
- Az adatszolgáltatás kiszorítja a hangalapú kommunikációt
- Három hét alatt körbeérte a Földet a Google internetszóró léggömbje
- Orbán ígéri, 2018-ra szélessávú internet lesz minden magyar háztartásban
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.