9,2%-kal zsugorodott az okostelefon-piac
A TrendForce kutatócég adatai szerint az első negyedévben közel 10%-kal csökkentek az okostelefon eladási mutatók 2014 utolsó negyedévéhez viszonyítva.
A TrendForce közzétette legfrissebb adatait, mely szerint 2015 első negyedévében (Q1) 9,2%-kal kevesebb okostelefont értékesítettek, mint 2014 utolsó negyedévében. A Q1-es időszakban összesen 291,2 millió mobiltelefon talált gazdára.
A tavalyi ünnepi időszakban a TrendForce mutatói alapján az Apple és a Samsung szinte fej-fej mellett haladt a versenyben (lásd a képen), azonban az idei első negyedév szemmel láthatóan a Samsungnak kedvezett (27,8% vs. 19,9%).
A lista harmadik helyét azonban már nem a Lenovo uralja: a Huaweinek sikerült felküzdenie magát a dobogó harmadik fokára, majd őt követi az LG, és csupán ötödik helyen áll a Lenovo.
A kutatócég kiadott közleményében nemcsak a zsugorodás tényéről számolt be, hanem az is kiderült, hogy a vártnál nagyobb csökkenést regisztráltak. Az okokat pedig a gyenge kínai piacnak tulajdonítják.
A TrendForce becslései szerint a dél-koreai Samsungtól a második negyedévben nagyjából 80 milliós okostelefon eladást várnak, és a legújabb zászlóshajó telefonok teszik majd ki az értékesítések negyedét 820 millió).
Az Apple háza tájáról pedig körülbelül 45 milliós iPhone eladást jósol az elemző cég.
Forrás: GSMArena.com
Kapcsolódó cikkek
- Április 17-én indul a Samsung Galaxy S6 és S6 edge nemzetközi kampánya
- Az amerikaiak 64%-ának van okostelefonja
- A Samsung a CeBIT-en erősítette meg elkötelezettségét a vállalati platformok mellett
- Elindult a Samsung Galaxy S6 előregisztrációja a Vodafone-nál
- Az Apple a világelső okostelefon gyártó
- Új zászlóshajó mobilok a Samsung háza táján – Galaxy S6 és az S6 Edge
- Samsung Galaxy A3 és A5 a Vodafone-nál
- 2019-re nagyobb kereslet mutatkozik majd a phabletek iránt
- Az Apple utolérte a Samsungot
- Az 1,2 milliárd darabot is elérheti az okostelefonok értékesítése
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.