A Google Glass forradalmasítja a keresési szokásokat
A Google új találmányának, a Glassnak a hangalapú keresése az előrejelzések szerint teljesen átírja a keresőoptimalizálás módszereit és keresési szokásainkat is.
A hangalapú keresés gyökeresen változtatja meg a keresési szokásokat, ugyanis nem csupán szavakra és rövid kifejezésekre lehet majd rákeresni, hanem komplexebb szerkezetekre is. Ezáltal a felhasználók is könnyebben tudnak keresni, valamint ez a tartalomszolgáltatók számára is új perspektívákat nyit.
Az élőszónak tudvalévő, hogy megvan a maga egyedisége, szinte végtelen számú kifejezési lehetőség fordulhat elő, amelynek az optimalizálója szinte lehetetlen. Ezáltal teljesen megváltozik a keresőoptimalizálás gyakorlata, ami nem kis piacot ölel fel.
Nemcsak a szokások változnak majd, hanem új módszerek is bejönnek a képbe, és vélhetően a tartalommarketingnek jut majd nagyobb szerep.
Fókuszban a tér
A Google Glass technológiájának köszönhetően a viselő pontos helye meghatározható, ezáltal a kereső a felhasználó helyének megfelelő találatoknak nyújt majd prioritást. Vagyis itt a helyi vállalkozások szerepe értékelődik fel igazán, ami a másik oldalról sem rossz dolog, hiszen egy étterem keresése esetén kifejezetten előnyös, ha a közeli kínálat szerepel a listán.
Minden a szemüvegben
Hírek szerint a Google tervezi, hogy a Google+ és Maps szolgáltatását is integrálja a szemüvegbe, ami azt jelenti, hogy a nagy közösségi oldalaknál is gyorsabb lesz a G+. Ami pedig a Google egyik ravasz, de annál élelmesebb húzása ezen a téren, hogy a konkurensek alkalmazásai hamar lemeríthetik a szemüveget, ami szintén a G+-nak kedvez.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.