A látható érzelmek fontosságára hívja fel a figyelmet a Facing Emotions
Közös érzékenyítő kampányt indított a Huawei Technologies és a Láthatatlan Kiállítás. A kezdeményezés célja, hogy a gyártó legújabb mesterséges intelligencia-applikációja, a Facing Emotions segítségével a két szervezet együttesen hívja fel a figyelmet a látássérültek mindennapi nehézségeire az érzelmek felismerését illetően. A kampány keretében a Huawei nem csak online szemléletformáló videókat oszt meg, de a Láthatatlan Kiállítás állandó programelemeként biztosítja a látogatók számára, hogy átélhessék, milyen a világ látható érzelmek nélkül. A kampány célkitűzéseihez csatlakozott Kovács Patrícia színművész, a SUHANJ! Alapítvány alapítója, illetve Agárdi Szilvia látássérült énekesnő, esélyegyenlőségi aktivista is.
A Huawei a Láthatatlan Kiállítás közreműködésével sajtóesemény keretében jelentette be legújabb társadalmi érzékenyítő kampányát, melynek központjában a látható érzelmek, illetve azok hiánya áll. A gyártó legújabb MI-támogatott applikációja, a Facing Emotions a Huawei Mate 20 Pro okostelefon segítségével képes felismerni az emberi arcon megjelenő hét alapérzelmet, majd ezeket hanggá alakítva továbbítani azokat.
A kezdeményezés során a vállalat az online figyelemfelkeltő videói mellett a Láthatatlan Kiállításra érkezők számára is tartogat újdonságokat. Az érzékenyítés keretében a kiállítás állandó programelemeként megjeleníti az applikációt, így a látogatók a Huawei csúcskészülékei segítségével kipróbálhatják, milyen a látásuk helyett a telefon által kiadott hangok alapján azonosítani az érzelmeket beszélgetőpartnerük arcán. Az alkalmazás a Huawei Mate 20 Pro mesterséges intelligencia - képességeinek köszönhetően pár másodperc alatt képes megállapítani, hogy a beszélgetőpartner arcán milyen érzelem tükröződik a hét legmarkánsabb emberi emóció (boldogság, szomorúság, meglepettség, düh, félelem, undor, megvetés) közül.
A Facing Emotions kampány teaser videója:
Az utóbbi években a mesterséges intelligencia a Huawei okostelefonjainak fő technológiai jellemzőjévé vált. A vállalat a kampány során számos szakember segítségét kérte, hogy hatékony, és könnyen kezelhető platformot alakítson ki a látássérült felhasználók számára. „Fontosnak tartjuk, hogy a felhasználók lehető legszélesebb köre számára biztosítsunk a mindennapokban is hasznos mesterséges intelligencia-megoldásokat. A Facing Emotions applikáció kifejlesztése során vak és gyengénlátó emberekkel foglalkozó szervezetek voltak a segítségünkre abban, hogy a látássérültek valós igényeinek megfelelő alkalmazást hozzunk létre.” – mondta Nagy Ivett, a Huawei Technologies Hungary marketing igazgatója.
Balogh Anikó, a Láthatatlan Kiállítás üzletfejlesztési vezetője számára az együttműködés egyik fontos eleme, hogy a technológia segít a kiállítás látogatói számára kézzelfoghatóan bemutatni, milyen nehézségekkel jár, ha valakinek az életét látható érzelmek nélkül kell élnie: „A Láthatatlan Kiállítás számára különösen fontos, hogy a látogatóink az itteni élményeik után még megértőbbek és fogékonyabbak legyenek a látássérültek világával szemben. A túráink alkalmával a Huawei-jel való együttműködés keretében a fiatalabb korosztályt is jobban meg tudjuk majd szólítani a Facing Emotions applikációval, hiszen a technológiai újítások ennek a generációnak már nem jelentenek kihívást. Hiszünk abban, hogy az embereket kézzelfogható módon, saját élmények által lehet érzékenyíteni, ez a mozgatórugója az általunk szervezett túráknak is.”
A projekt népszerűsítésében a Láthatatlan Kiállítás mellett a hazai művészvilág képviselői is közreműködtek. Kovács Patrícia színművész szerint fontos odafigyelni az átlagostól eltérő igényű embertársainkra, akik számára az új technológiai megoldások egyet jelenthetnek a mindennapi nehézségek felszámolásával: „A SUHANJ! Alapítvány alapítójaként évek óta dolgozom látássérültekkel, ezért pontosan tudom, milyen fontos számukra, hogy az érzelmeinket a lehető legkifejezőbben mutassuk meg nekik. Színművészként ugyancsak tapasztalom, hogy az érzelmeknek mekkora szerepe van a mindennapokban és, hogy akár egy apró gesztus által is új értelmet nyerhetnek a legnyilvánvalóbbnak tűnő helyzetek.” Agárdi Szilvia látássérült énekesnőként hozzászokott, hogy a hallgatóság felől érkező visszajelzéseknek csak egy részét tapasztalhatja meg. A Facing Emotions applikáció számára az új tapasztalás lehetőségét jelenti: „A közönség reakciói közül a taps az egyetlen visszacsatolás felém, csak ebből tudom, tetszett-e nekik a produkcióm. Vannak, akik hozzám hasonlóan a hangok és a zene nyelvén közvetítenek és tapasztalnak érzelmeket, de vágynak arra, hogy az emberek arcán látható reakciókat megismerhessék. Esélyegyenlőségi aktivistaként nagyon fontosnak tartom a Huawei kezdeményezését és kifejezetten örülök, hogy általa olyanok számára is megnyílik a látható érzelmek világa, akiknek eddig ez nem volt lehetséges” – tette hozzá.
A Huawei Facing Emotions applikációjának kipróbálását 2019. február 1-jétől, a Láthatatlan Kiállítás minden túráján biztosítja a látogatók számára, a Mate 20 Pro készüléktulajdonosok pedig a Google Play áruházból is letölthetik az alkalmazást.
Kapcsolódó cikkek
- Nehezen tudjuk megfogalmazni, hogy mit is jelent pontosan az MI
- Minden eddiginél gyorsabb letöltési sebességet biztosít a Huawei új chipkészlete
- 200 millió okostelefont szállított le a Huawei 2018-ban
- A Honor 10-re a mai naptól elérhető az EMUI 9
- Bemutatta újításokkal teli okostelefonját a Huawei
- Látássérülteken segít a Huawei új alkalmazása
- A Huawei hanggá alakította a fényt a mesterséges intelligenciával
- Vizsgálták a fiatalok mesterséges intelligenciához való hozzáállását
- Huszonkét 5G távközlési hálózat kiépítésére szerződött eddig a Huawei
- Megérkezett Magyarországra a Huawei Mate 20 széria
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.