A Vodafone Debrecenben is megmutatta, mire képes az 5G
Május 25-én debütált a Debrecen Drive, a keleti régió legnagyobb autó- és járműipari seregszemléje, ahol a Vodafone egy 5G kapcsolaton keresztül távvezérelt autó segítségével mutatta be a közlekedés jövőjét.
Május utolsó hétvégéjén idén először rendezték meg a Debrecen Drive-ot, ahol a járműipar és a közlekedési szektor szereplői mutathatták meg magukat. A rendezvény egyaránt szólt autórajongóknak, laikusoknak és a legmodernebb csúcsmodellek után érdeklődőknek.
A Vodafone Magyarország interaktív programmal csatlakozott a rendezvényhez: a zalaegerszegi és budapesti bemutató után a debreceniek is megtapasztalhatták a távvezérlésű autóvezetés élményét. A Vodafone május 20-án a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpálya megnyitója alkalmából, majd május 23-án budapesti székházában már bemutatta az önvezető gépjárművek felé vezető egyik legfontosabb állomást, a távvezérlésű gépjárműirányítást. Az ötödik generációs mobilhálózatoknak első sorban ipari felhasználási módoknál lesz jelentősége, köztük olyanoknál, ahol az azonnaliság kritikus fontosságú. Ilyen például az önvezető autózás, melynek elterjedésében kulcsszerepe lesz az 5G-nek.
A BMW i3 típusú elektromos autó és a távoli vezetőülés közötti kapcsolat a Vodafone 5G kapcsolatán valósult meg, lehetővé téve a gépjármű valós idejű, távoli vezérlését. Az autóban található kamera valós időben, HD minőségben közvetítette a pálya melletti távoli vezetőüléshez azt a képet, amely a járműből volt látható, valamint ezzel párhuzamosan a jármű felé irányuló parancsokat is 5G kapcsolat közvetítette. A látogatók Talmácsi Gábor, világbajnok motorversenyző, Vogel Adrienn autóversenyző és Kőváry Anett autós műsorvezető segítségével próbálhatták ki a távvezetést.
„Az 5G hálózat számos iparágnak új ipari forradalmat jelent majd, ezek közül kiemelten az autóipar számára” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese, az igazgatóság alelnöke. „– Az 5G technológia, amelynek képességeit Debrecenben is bemutattuk, a jövő felé vezető út kezdetét jelenti, és célunk, hogy lehetőleg még idén elindítsuk Magyarországon a kereskedelmi 5G szolgáltatásunkat.”
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása
- Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen
- A videózás szabadságát hozzák el a Vodafone új Red tarifacsomagjai
- Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot
- Dupláz a Vodafone Alapítvány
- Minden digitális család más
- Mit hoz nekünk az 5G? - Átfogó fogyasztói kutatás az Ericssontól
- Ingyenes dolgozói Vodafone előfizetés a Tungsramnál
- A Vodafone és a Brain Bar teret ad a fiatal tehetségeknek
- Már lehet jelentkezni a Vodafone Coding Camp-re!
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.