A Xiaomi két terméke is Kitemark tanúsítványt szerzett
A világ egyik vezető technológiai nagyvállalata, a Xiaomi bejelentette, hogy a vállalat Mi 360° otthoni biztonsági kamerája elnyerte a British Standard Institution (BSI), a brit üzleti fejlesztésekkel és szabványokkal foglalkozó vállalat Kitemark tanúsítványát a Lakossági IoT-eszközök kategóriában. A Xiaomi Home alkalmazás szintén megkapta a tanúsítványt a Biztonságos Digitális Alkalmazások kategóriájában.
A Kitemark tanúsítványok megszerzése azt jelenti, hogy a Xiaomi termékek teljesítik a ma legfejlettebbnek tartott biztonságtechnikai követelményeket, beleértve az Európai Távközlési Szabványügyi Intézet (ETSI) által kiadott EN303645 szabvány előírásait is. Ez egy újabb jelentős mérföldkő abban a termékfejlesztési folyamatban, amellyel a Xiaomi a fogyasztók személyes adatait és magánéletét igyekszik a lehető leghatékonyabban megvédeni.
Frank Zhang, a BSI Greater China ügyvezető igazgatója elmondta: "Nagyon örülünk annak, hogy a Xiaomi Mi 360° Home biztonsági kamerája és a Home alkalmazása megszerezte a Kitemark tanúsítványokat. A Xiaomi komoly erőfeszítéseket tett azért, hogy termékei megfeleljenek a nemzetközi biztonsági szabványoknak és hogy kivívják a fogyasztók bizalmát. A BSI örömmel folytatja az együttműködését a Xiaomival, hogy együtt fejleszthessük tovább az IoT ökoszisztémát, amelynek fontos eleme a fogyasztói bizalom megerősítése a márkák iránt."
A Kitemark egy termék- és szolgáltatás-minőségi védjegy, amelynek tulajdonosa és gondozója a BSI. A BSI a ETSI/EN303645 szabványon alapuló IoT-rendszerek műszaki tesztelését és biztonsági ellenőrzését végzi, ezzel segítve a fogyasztókat abban, hogy egyszerűen és gyorsan azonosíthassák a garantáltan biztonságos és megbízható IoT-eszközöket.
A Xiaomié a világ legnagyobb fogyasztói AIoT platformja, amelyhez mintegy 49 millió felhasználó több mint 351 millió eszköze csatlakozik világszerte*. A Xiaomi a felhasználói adatok biztonságát és a magánélet védelmét mindig is prioritásként kezelte, ezért átfogó adatbiztonsági, irányítási és technológiai keretrendszert dolgozott ki. A Xiaomi Mi AIoT platformjának biztonságosságát a BSI mind az ISO/IEC 2700 információbiztonsági irányítási szabvány, mind az ISO/IEC 27701 adatvédelmi információkezelési rendszer szerint tanúsította. Ezzel egyidejűleg a Xiaomi közzétette a Cyber Security Baseline for Consumer Internet of Things Devices (Kiberbiztonsági Alapok a Fogyasztói IoT Eszközökhöz) és a Xiaomi IoT Privacy White Paper** című dokumentumokat, amelyek átfogó képet adnak a vállalat biztonsági és adatvédelmi irányelveiről, gyakorlatáról.
Cui Baoqiu, a Xiaomi alelnöke és a Xiaomi Biztonsági és Adatvédelmi Bizottságának elnöke elmondta: "A Mi 360° otthoni biztonsági kamera és a Xiaomi Home alkalmazás jól példázzák, hogyan ültetjük át a biztonsági és adatvédelmi keretrendszer előírásait a gyakorlatba. A BSI Lab által végzett fejlett biztonságtechnológiai tesztek és -auditok révén az intézmény igazolta, hogy a tesztelt termékeket a legszigorúbb biztonsági és adatvédelmi elveknek megfelelően fejlesztették ki. A felhasználók adatainak és magánéletének védelme mindig is messzemenő prioritást élvezett nálunk, az összes piacunkon."
________________
* 2021. március 31-i adat, okostelefonok és laptopok nélkül.
** A Xiaomi Cyber Security Baseline for Consumer Internet of Things és a Xiaomi IoT Privacy White Paper letölthető a https://trust.mi.com/ weboldalról.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startup menti meg a strandlopásoktól a világot
- (M)ennyit érnek a személyes adataink?
- Jelentősen növekedtek a szervezetek elleni cyber-támadások
- A Cisco AppDynamics az alkalmazások használatát kutatta
- Itt a to-do lista a kibervédelemhez
- E-kereskedelem és kibervédelem – digitális kihívások és szakemberhiány
- Digitális ökoszisztéma támogatja a Szent Ferenc Kórház betegeinek terápiáját
- A fogyasztók nagy része gyakrabban vásárol online a járvány óta
- A hűsítő medencéből is aláírhatók elektronikusan a határidős céges dokumentumok
- A Xiaomi az adatvédelmi intézkedések fontosságát hangsúlyozza
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.