Az idei tanévben újjászületik a Vodafone Digitális Iskola Programja
A 2018/2019-es tanévben megújul a Vodafone Digitális Iskola Programja, amely három új partnernek köszönhetően számos izgalmas elemmel bővül. A Nemzeti Köznevelési Portál, a LEGO Education program és a Tanoda program bevonásával a Digitális Iskola Program szélesíti a diákok és tanárok elérését, mélyíti a digitális tudást és élménnyé teszi a tanulást.
A Vodafone Alapítvány által 2015-ben életre hívott Digitális Iskola Program célja, hogy növelje a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, és lehetővé tegye, hogy az elmaradottabb térségek tanulói is részesülhessenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekből. Működésének első évében a Program elsősorban eszközöket és internet kapcsolatot biztosított a résztvevő iskoláknak, ezt követően pedig az eszközhasználatra vonatkozó tudás átadása volt elsődleges.
„Az idei tanévben célunk a programban elért diákok és tanárok körének szélesítése, a már korábban megszerzett digitális tudás elmélyítése és hogy megmutassuk, a digitális ismeretek elsajátítása izgalmas és szórakoztató tevékenység. Szeretnénk elérni, hogy a digitális kompetenciafejlesztés és eszközhasználat az órai munka részévé váljon. A program az elmúlt két évben összesen 6500 gyermeket és 700 pedagógust ért el, és a 2018/2019-es tanévben növelni szeretnénk ezt a számot” – mondta el Dr. Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese.
Partnerek is segítik a digitális tudás fejlesztését
A megújuló Digitális Iskola Program a Nemzeti Köznevelési Portált, a LEGO Education programot és a Tanoda programot választotta ehhez partnerének. A Nemzeti Köznevelési Portál egy 40.000 digitális feladatból és szemléltető anyagból álló gyűjtemény, amelyet több mint 1500 iskola használ aktívan. A portálon elsőtől tizenkettedik osztályig érhetők el díjmentesen különböző digitális tartalmak az összes tantárgyból. Annak érdekében, hogy funkcionalitásaiban lépést tartson a gyorsan változó igényekkel, a portál teljesen megújul.
Az együttműködés keretében a Digitális Iskola Programból kiválasztott 5 iskola fogja tesztelni a megújuló portált. „Célunk, hogy a későbbiekben a Digitális Iskola Program összes iskolája a megújult portál aktív felhasználója legyen, mely kulcsfontosságú eleme a programunknak” – mondta Dr. Budai J. Gergő.
A Digitális Iskola Program másik együttműködő partnere a LEGO Education programja, melynek célja, hogy megmutassa a gyermekeknek, hogy a programozás érdekes és szórakoztató. A Digitális Iskola Programban először öt iskola kap 5-5 darab LEGO robotot. Ezekkel délutáni szakkörökön dolgozhatnak a tanulók. A szakkörvezető tanárok részt vesznek a LEGO Education képzésén, hogy minél felkészültebben támogathassák az érdeklődő gyerekeket.
A megújuló Digitális Iskola Program harmadik együttműködő partnere a Tanoda program, melynek a Vodafone Alapítvány 100 tabletet és hozzá internet kapcsolatot adományoz a 2019-es évben.
Fülöp Attila, az Emberi Erőforrások Minisztériumának Szociális Ügyekért és Társadalmi Felzárkózásért Felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, a digitális tudás és eszközök használata különösen fontos a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkózásában. Hogy ebben mindannyiunknak közös a felelőssége, mi sem bizonyítja jobban, minthogy egy ilyen fontos küldetésben a versenyszféra és az állami szektor közösen tesz erőfeszítéseket.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone Magyarország mérnökei segítenek a Mangkhut szupertájfun sújtotta Fülöp-szigeteken
- Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija
- Vodafone táblagépek iskoláknak
- A Vodafone 1+1 ünnepi készülékkedvezménnyel kedveskedik a családoknak
- Új Vodafone telefon azoknak, akik többre vágynak
- Dr. Beck Györgyöt választotta elnökévé az NJSZT
- Meglepetéssel indul a jubileumi Főállású Angyal pályázat
- Társadalmi előítéletek akadályozzák a lányok mobiltelefonhoz való hozzáférését
- A Vodafone csatlakozott az EU Code Week kezdeményezéshez
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.