Digitális gumiabroncs-ellenőrzés

forrás: Prím Online, 2018. március 22. 11:33

Új digitális abroncsfigyelő megoldása, a ContiConnect segítségével a Continental és a Vodafone világszerte hozzájárul az utak biztonságosabbá tételéhez. A vállalatok a ‘dolgok Internete’ (IoT) technológia segítségével kapcsolják rá a kereskedelmi célú járműflottákat a digitális abroncsfigyelő felületre, ezzel javítva az utak biztonságát és a járművek hatékonyságát. A ContiConnect-et jelenleg az Egyesült Államokban, Kanadában, Malajziában és Thaiföldön használják, de a következő években több európai és ázsiai piacon is bevezetik.

A ContiConnect vezeték nélküli hálózaton keresztül egy központi internetes portálra továbbítja az abroncs hőmérsékleti és nyomásértékét, lehetővé téve a flottakezelőknek, hogy teljes flottájuk adatait folyamatosan monitorozzák. Ha az adatok alacsony hőmérsékletet vagy magas guminyomást mutatnak, a rendszer automatikusan e-mail vagy SMS figyelmeztetést küld a központi flottakezelőnek, javaslatot téve a probléma megoldására. 

 

Az új felület segít megelőzni az üzleti flottákat sújtó, abroncs okozta költséges meghibásodásokat és baleseteket, továbbá maximalizálja a jármű futásidejét. A Vodafone mobilkommunikációs hálózata biztonságosan, megbízhatóan és valós időben továbbítja az adatokat a célállomásokra. 

 

 

 

Michael Neuheisel, a Continental Kereskedelmi Gumiabroncsok Divíziójának Igazgatója így fogalmazott: "A ContiConnect a kereskedelmi flották – úgymint a szállítmányozó, autóbusz-üzemeltető és építési vállalkozások – kezelői számára átláthatóbbá teszi flottakezelési tevékenységüket, és lehetővé teszi számukra, hogy digitálisan, valós időben kísérjék figyelemmel járműveik abroncsait. A rögzített adatok segítségével a flottakezelők maximalizálni tudják a járművek futásidejét, valamint csökkentik a karbantartási költségeket és az üzemanyag-felhasználást." 

 

A Vodafone Group IoT Igazgatója, Stefano Gestaut elmondta: "Ez nagyszerű példa rá, hogy a dolgok Internete (IoT) hogyan képes a legváratlanabb területeken is pozitív változást elérni a való világban. Következésképpen a teherautósofőrök kevesebb abroncs miatti meghibásodást és balesetet szenvednek el, így biztonságosabbá téve az utakat minden járművezető és utas számára."

 

A Continental speciális szenzorai folyamatosan figyelemmel kísérik az abroncsnyomást és –hőmérsékletet, az adatokat pedig egy fogadóegységhez továbbítják. A fogadóegység ezt követően az adatokat valós időben a Continental szerverére továbbítja, ahol egy program elemzi őket. Amennyiben kritikus értéket talál, a ContiConnect figyelmeztetést küld, hogy a flottakezelő meg tudja tenni a szükséges intézkedéseket.

 

 

Az ökológiai gyorsítósávban

A ContiConnect az üzleti felhasználású járműveket az ökológiai gyorsítósávba segíti. A flottakezelőknek küldött adatfolyam segítségével sokkal hatékonyabban tudják megtervezni az abroncscserét és a karbantartást, mind az abroncsok működési teljesítményét, mind pedig élettartamát javítva. 

 

Az abroncsnyomás figyelése ugyancsak hozzájárul a környezetvédelméhez, hiszen az optimális hőmérsékleten üzemeltetett abroncsok üzemanyagot takarítanak meg, és csökkentik a járművek széndioxid-kibocsátását. Az ideális nyomás 80 százalékán futó gumiabroncs például 100 kilométerenként 0,9 literrel több üzemanyagot éget el. Az átlagos évi 120 000 km-es futásteljesítménnyel kalkulálva ez minden egyes abroncsra számítva 1 080 literrel magasabb üzemanyag-fogyasztást jelent. A környezeti előnyökön túl tehát a ContiConnect az üzleti flották nyereségességét is javítja. 

 

Globális rugalmasság  az IoT terén 

A rendszer sms-ben vagy e-mailben továbbítja az adatokat, hogy a sofőrnek ne legyen szüksége egy külön erre a célra kialakított monitorra a vezetőfülkében. A globális Vodafone hálózat pedig biztosítja, hogy a flottakezelők az utakon futó összes járműre vonatkozóan kapjanak valós idejű adatokat.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés

A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.

2024. május 19. 14:40

Még mindig rengeteg ügyfél bankol ezzel a világelső, de drága magyar találmánnyal

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2024. februári adatai szerint a számlavezetés során a bankok felé kifizetett díjak 15 százalékát teszik ki az SMS szolgáltatások. Bár a jegybank nyolcezer forint közelébe becsülte az SMS-ekre fordított éves átlagos ügyfélköltséget, a BiztosDöntés.hu szerint ez a költség még ennél nagyobb is lehet. Pedig ma már a legtöbb banknál létezik erre egy ingyenes alternatíva, melyre könnyen át lehet állni.

2024. május 19. 12:34

Újabb régiós szolgáltató központot hoz Budapestre a Schneider Electric

Budapesten hozza létre új, Europe Services Hub elnevezésű szolgáltató központját a Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat. A tervek szerint 2025-re 100 fősre bővülő csapat az európai országokban dolgozó helyi stábokkal együttműködve az egész kontinenst lefedi majd a magyar fővárosból.

2024. május 19. 10:26

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59