Egy nemzetközi konzorcium részeként a magyar Drukka élenjáró technológiát fejleszt

forrás: Prím Online, 2017. november 8. 15:03

A legfejlettebb okostelefonoknak köszönhetően ma már bárki készíthet és feltölthet a közösségi oldalára 360 fokos (panoráma) videókat. A technológia karöltve a 3D-vel azonban hamarosan az esti tévéhíradóban és kedvenc televíziós show-műsorainkban is megjelenhet. A közel másfél milliárd forint összértékű Hyper360 projekt keretében ugyanis egy nyolctagú nemzetközi konzorcium részeként a magyar Drukka által fejlesztett videós technológia forradalmasíthatja az európai televíziózást.

A hagyományos televíziózás kereteit már évek óta feszegeti a digitális forradalom. Egyre inkább terjednek például az úgynevezett OTT és on-demand modellek, amelyek lényege, hogy a néző gyakorlatilag akkor és ott nézi meg kedvenc műsorát az interneten keresztül, ahol és amikor csak akarja. Ezt a modellt követi a világszinten piacvezető Netflix, vagy a globális mozi csatorna az HBO GO-val, de erre példa a magyar RTL MOST is. 

 

A televízió társaságoknak és egyéb hagyományos médiacégeknek fel kell kötniük azt a bizonyos nadrágot, hiszen az újabb és újabb hi-tech vívmányok alapjaiban rajzolják át a videós tartalomgyártást és tartalomfogyasztást. Az egyik legfrissebb trendet például a 360 fokos panoráma videók képviselik, melyek a fejlettebb okostelefonoknak köszönhetően a közelmúltban ellepték a közösségi média oldalakat és óriási népszerűségnek örvendenek.

 

 

Magyar szakértelemmel újulhat meg az európai televíziózás

Az idén októberben induló Hyper360-ra keresztelt projekt pontosan azt célozza, hogy a legújabb technológiák a videózás területéről megjelenjenek a hagyományos televíziózásban is. A 4,5 millió euró (közel másfél milliárd forint) összértékű, az Európai Unió H2020-as programja által is támogatott fejlesztési beruházást egy nemzetközi konzorcium vezényli le, melynek öt országból összesen nyolc tagja van. 

 

A projektben görög, német, olasz és osztrák cégek, illetve médiumok mellett a magyar Drukka is részt vesz. A hazai csapat ráadásul oroszlánrészt vállal, hiszen az összeget tekintve a magyar szakemberek végzik a legnagyobb értékű munkát. A fejlesztésben részt vesz az olasz MEDIASET és a német RUNDFUNK BERLIN-BRANDENBURG is, mely médiacégek segítségével a megvalósítás során folyamatosan élesben tesztelhető a technológia, melynek az említett vállalatok már konkrét megrendelői is.

 

„A Hyper360 célja, hogy a legújabb technológiákat a televíziózásba átültetve a néző számára teljesen személyre szabható tartalom készülhessen. A 360 fokos és 3D technológia televízióra adaptálását úgy kell elképzelni, mint egy videójátékot, amelyben a néző gyakorlatilag részévé válik a műsornak. Ez egy nagyon izgalmas kihívás és nagyon örülünk, hogy a Drukka fejlesztőcsapata által a 360 fokos videózás és virtuális valóság terén megszerzett tapasztalatok egy ilyen előremutató, nemzetközi projektben hasznosulnak” – fogalmazott Bohner Tamás, a Drukka ügyvezetője.

 

Világszinten többek között a Sky, a BBC vagy a NY Times is kísérletezik már 360 fokos videó technológia felhasználásával, mely jól jelzi, hogy a technológia valóban nagy hangsúlyt kaphat a jövőben. A magyar Drukka amellett, hogy startup studióként kezdő innovatív vállalkozások számára fejlesztői, üzletfejlesztési és marketing hátteret biztosít, saját, magas hozzáadott értékű fejlesztési projekteket is megvalósít.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon

A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok. 

2024. április 26. 19:40

Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre

17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.

2024. április 26. 17:56

Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól

A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.

2024. április 26. 16:19

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50