Epson Roadshow és új termékek bemutatója
Számos új eszköz debütált hazánkban az Epson három helyszínes roadshowján, melynek utolsó állomása a budapesti Öbölház volt. Az eseményen sajtótájékoztatót tartott a vállalat hazai vezetése, illetve az IDC elemzőcég nyomtatóipari kitekintését is meghallgathatták a jelenlévők.
Szombathely és Debrecen után Budapestre is megérkezett az Epson Magyarország roadshowja, mely alapvetően az üzleti partnereknek szóló konferenciasorozat, azonban a budapesti állomáson a szélesebb közönség számára is tartogatott meglepetéseket a gyártó. A sajtótájékoztatón Fábián Miklós, az Epson Magyarország kereskedelmi vezetője elmondta: „Az Epson töretlen sikerének kulcsa az, hogy a vásárlói igényekre reflektálva, minőségi, megbízható eszközöket gyárt, melyek megkönnyítik a felhasználók életét. A vállalat napi 1,5 millió dollárt költ kutatás-fejelsztésre, ez azt jelenti, hogy éves szinten a K+F-re fordított összeg eléri a bevétel 5 százalékát.” Az Epson az elmúlt évben Magyarországon több tízezer projektort értékesített, ennek jelentős része Európai Uniós támogatással az oktatási szektort segíti.
Ezermilliárd oldalt nyomtatunk
Az Európa, Közel-Kelet és Afrika (EMEA) régióban egy év alatt egybillió (ezermilliár) oldalt nyomtatunk évente, köszönhetően a megnövekedett információáradatnak. A monokróm nyomtatás aránya csökken, a színesé pedig egyre nő. Az EMEA régióban az üzleti tintasugaras nyomtatók aránya jelenleg 30 százalék, a várakozások szerint ez a szám 2021-re elérheti a 41 százalékot. Hogy ez a cél elérhető legyen, az Epson megháromszorozta a régióban az értékesítők létszámát. Fábián Miklós arról is beszélt, hogy „a vállalati döntéshozók egyre nagyobb számban ismerik fel, hogy a lézeres nyomtatók ideje lejárt. A tintasugaras nyomtatók 99 százalékkal kevesebb hulladékot termelnek a lézeres megoldásoknál, egyáltalán nem bocsátanak ki ózont, az energiafelhasználásuk pedig akár 96 százalékkal is alacsonyabb lehet, mint a lézeres megoldásoknak. A CO2 kibocsátás akár 92 százalékkal lehet alacsonyabb, mint a lézertechnológiás gépeké, míg ma már kaphatók olyan tintasugaras nyomtatók, melyek kategóriájukban 3,5x gyorsabbak a lézeres nyomtatóknál.”
Az Epson kereskedelmi igazgatója után Krizer Zoltán, a vállalat nagy formátumú nyomtatókért felelős termékmenedzsere tartott előadást a legújabb SureColor T-szériás modellekről, melyekből kettőt (Az SC-T3100 és SC-T5400) a helyszínen, működés közben is megtekinthettek a jelenlévők. A T-széria sajátja a műszaki nyomtatások támogatása, éppen ezért mérnököknek, építészeknek, várostervezőknek vagy térinformatikusoknak egyaránt professzionális, gyors, pontos és megbízható társ lehet. Emellett a fénymásolóüzletekben, oktatási intézményekben, hivatalokban is használják, sőt a bevásárlóközpontok is előszeretettel alkalmazzák helyi promóciós anyagok készítéséhez. Az SC-T3100 belépőszintű, kiemelkedően alacsony teljes életútköltséggel rendelkező nyomtató akár 24 hüvelykes nyomtatok készítéséhez, míg az SC-T5400 akár 36 hüvelykes produktum előállítására is képes.
A két új, belépőszintű gép mellett a kiállítási területen megtekinthető volt még a csúcsmodellnek számító, Epson SureColor SC-T7200D-MFP, amely kéttárcsás papíradagolóval, nagy formátumú szkennerrel, merevlemezzel is felszerelt, komplex megoldást nyújt.
Robotban is erős
Azt az emberek többsége tudja, hogy az Epson piacvezető a projektorok piacán, azt azonban kevesebben, hogy a robotika területén is komoly tapasztalattal rendelkezik, sőt a SCARA robotok esetében szintén piacvezetőnek számít. Az Epson többféle ipari robotot gyárt, a SCARA mellett hattengelyes egységeket, illetve már kétkarú egységek is segítik a gyártókat. Az EMEA régióban különösen dinamikusan nő az igény az ipari robotokra, Kína után ez a második leggyorsabban bővülő régió, éves szinten 20 százalékkal nő az alkalmazásuk. 2019-re 2,6 millióra becsülik az ipari robotok számát a szakértők.
„A jövő kezébe adjuk a technológiát, elsősorban oktatási és kutatási intézmények számára kiírt versenyünk révén” – mondta el Fábián Miklós az Epson régiós versenyével kapcsolatban, melynek lényege, hogy innovatív, az oktatás, a képességfejlesztés, illetve a robotok egyedi felhasználására irányuló pályamunkák szülessenek. A szeptemberben indult verseny első fordulója december közepéig tart, a továbbjutók pedig a bírák előtt, élőben is prezentálhatják ötleteiket.
Nyomtatóipari kitekintés
Az IDC piacelemző cég képviseletében Tálas Ferenc beszélt Közép-Kelet Európa (CEE) régió nyomtatási helyzetéről, amit a magyarországi adatokkal vetett össze. Kiemelte, hogy a régióban tapasztalható egyfajta visszaesés a nyomtatóeladások terén, de ezt az oroszországi és ukrajnai változások indokolják, amit a többi piac nem volt képes kompenzálni, de csökkenés a régió többi országában nem tapasztalható. A tintasugaras gépek piaci részesedése 2017 végén 57,1 százalék volt hazánkban darabszám szerint, és növekvő tendenciát mutat.
Az IDC Wstern European Hardcopy Survey 2017-re hivatkozva Tálas Ferenc bemutatta a leggyakoribb indokokat, melyek miatt a nagyvállalatok nem kívánnak tintasugaras eszközöket vásárolni. A legtöbben még mindig azt gondolják, hogy a lézeres eszközöket egyszerűbb használni, olcsóbbak a kellékanyag árak, illetve gyorsabbak. Mindhárom állítás téves, ezzel meg kell küzdenie az Epsonnak és a többi gyártónak, el kell oszlatni a tévhiteket, ha fejlődni akarnak – véli az IDC elemzője. A tintatartályos modellekkel kapcsolatban Tálas elmondta, „Magyarországon a piac 90 százalékát Epson készülékek alkotják, az Európai Unióban a tintatartályos gépek 60-70 százaléka származik a japán vállalattól.”
Új eszközök bemutatója
Az Öbölházban kialakított, munkakörnyezeteke köré felépített szigeteken számos új készülék debütált, így az otthoni- és kisvállalati EcoTank széria legújabb tagjaitól a nagyvállalati nyomtatókig a nagyformátumú printereken át képviseltette magát a legújabb technológia. A kilátogatók egyik nagy kedvence a 20 000 lumen fényerejű WUXGA felbontással bíró 3LCD fix telepítésű projektor volt, az Epson EB-L20000U, melynek képét percekig csodálták – köszönhetően a 2500:1 kontrasztaránynak és a HDR támogatásnak, illetve a cserélhető objektívnek.
Sokan hitetlenkedve állták körbe az Epson WorkForce Enterprise nyomtatóját, mely akár 100 lap nyomtatására is képes percenként, még kétoldalas nyomtatás esetén is. Az elképesztő, színenként 8676 fúvókával rendelkező eszköz igazi nagyvállalati csúcsragadozó, melynek legnagyobb előnye, hogy újratöltés nélkül akár 50 000 színes oldal nyomtatható vele, kialakításának köszönhetően pedig gyakorlatilag gondozásmentes, így kifejezetten azokra a munkahelyekre ideális, ahol a leállásnak nincs helye.
Az otthoni és kisvállalati tintatartályos nyomtatók standján négy új gép mutatkozott be: a belépőszintű Epson EcoTank L3110 és Wi-Fi-s testvére, az EcoTank L3150, melyek lenyűgözően kompakt és elegáns dizájnnal hívják fel magukra a figyelmet, illetve az Epson EcoTank L7160 (A4) és L7180 (A3), melyek rendkívül alacsony költségű fotónyomtatást tesznek lehetővé kiemelkedő minőségben, köszönhetően az extra, fényképekhez használt fekete pigmenttintának.
Kapcsolódó cikkek
- Nagyméretű képek nyomtatása kiváló minőségben
- Olcsóbb, átláthatóbb nyomtatóüzemeltetés vállalatok számára
- Kreatív alkalmazások, széles választék
- Epson: tintatartályos nyomtatókkal a maximális költséghatékonyságért
- A Xerox új, költséghatékony monokróm nyomtatókkal segíti a kkv-k működését
- HP LaserJet nyomtatók kompromisszumok nélkül
- Az OKI gyors és rugalmas vezeték nélküli csatlakozást biztosít megújult C332dnw és MC363dnw modelljeihez
- A Xerox nyomtatói már értik az emberi beszédet
- Továbbfejlesztett festékszublimációs textilnyomtató az Epsontól
- Az Epson bemutatta új WorkForce Pro WF-C869RDTWF nyomtatóját
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.