Gartner: A Kingston a világ legnagyobb félvezetőlapka-vásárlói között
A Gartner piackutató cég nemrég hozta nyilvánosságra top 10-es listáját a világ legnagyobb félvezetőlapka-vásárlóiról, melyen a Kingston Technology a nyolcadik helyen szerepel. A Gartner különböző felhasználási területekre bontva vizsgálja a félvezetőlapkák piacát: PC-k, adatközpontok, okostelefonok, IoT és egyéb alkalmazások. A Kingston jelenlegi helyét a Gartner által becsült 7,84 milliárd USD értékű költésének köszönheti, mellyel 1,6 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak a félvezetők piacán.
A Kingston most került be először az első tízbe azóta, hogy a Gartner 2007-ben megkezdte a piaci részesedés vizsgálatát a félvezető lapkákra költött összeg alapján. Az előrelépés részben annak köszönhető, hogy a Kingston számos okoseszközöket gyártó OEM és ODM kiemelt memóriaszállítója, és folyamatosan kedvező ár-érték arányt és szolgáltatásokat kínál ezekben a szegmensekben. Az összes termékcsaládot – a DRAM-ot, az SSD-t és a beágyazott megoldásokat is – figyelembe véve a Kingston 2018-ban több mint 14 ezer milliárd megabájtnyi memóriát gyártott. Ez az óriási volumen jól érzékelteti a vállalat erejét, pozícióját és fontosságát az iparágban.
A Gartner tanulmányából kiderül, hogy az utóbbi években megnövekedett chip felhasználás a gyarapodó okostelefon és asztali számítógép eladásoknak köszönhető. Az érintett területek vezető gyártói ennek köszönhetően tovább növelték piaci részesedésüket és vásárlóerejüket. A Gartner várakozásai szerint más, bővülő piacok, például a felhőszerverek és az IoT eszközök szegmense további keresletet generálnak a jövőben, elsősorban Kínában. Vásárlóereje, globális partnerkapcsolatai, valamint Kínában és Ázsia csendes-óceáni régiójában található gyártólétesítményei révén a Kingstonnál minden feltétel adott ahhoz, hogy kiaknázza ezeket a növekedési lehetőségeket.
„Bár a Kingston sikerének alapja továbbra is a szerver- és rendszermemória gyártása, az elmúlt tizenöt évben rendkívül jól alkalmazkodtunk termékeinkkel az iparági változásokhoz és a mindenkori piaci igényekhez. Ennek köszönhetően a Kingston a világ egyik legnagyobb SSD-szállítójává vált, és közel egy évtizede látjuk el beágyazott memóriamegoldásokkal a különböző iparági szegmenseket, köztük az orvosi műszerek, a diagnosztikai berendezések és a repülőgépeken használt fedélzeti szórakoztatórendszerek gyártóit. Memóriáink ezenfelül számos hétköznapi eszközben is megtalálhatók, például robotporszívókban, fitneszkarkötőkben, videós biztonsági kaputelefonokban és okosórákban” – mondta Robert Allen, a Kingston marketingért és műszaki szolgáltatásokért felelős európai igazgatója.
A Gartner táblázata a tíz legnagyobb OEM lapkaköltéssel rendelkező vállalatról:
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu megint a „Vezetők” szegmensében a Gartner szerint
- Eléri-e valaha a számítógépek memóriája az emberi agy 2,5 petabájtos kapacitását?
- A Gartner értékelte a Samsung KNOX 3.2 platformját
- Mindennapi technológiai eszközök és ami mögöttük van
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
- A Fujitsu harmadszor a „Vezetők” szegmensében a Gartner felmérésben
- Ötödször is piacvezető a Vodafone
- A Fujitsu hatodik éve „Vezet” a Gartner szerint
- Erős éve lesz az informatikai szektornak
- A Gartner többszörösen elismeri a Fujitsu átfogó hibrid IT kínálatát
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.