IDC: visszaeshet az idén az okostelefon-kiszállítás globálisan
Az idén 3,5 százalékkal, 1,31 milliárdra csökkenhet az okostelefonok kiszállítása globálisan – véli az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat.
Az IDC korábban 1,6 százalékos növekedést várt az idei évre, de miután három egymást követő negyedévben csökkent a kiszállítás "komoly kínálati és keresleti problémák" közepette, a cég rontott várakozásán.
Az IDC szerint azonban várhatóan rövid távú lesz a visszaesés, azzal számol ugyanis, hogy 2022-2026 között az átlagos éves növekedési ütem 1,9 százalék lesz.
Az okostelefon-kiszállítások a legnagyobb mértékben Közép- és Kelet-Európában esnek vissza az idén, 22 százalékkal. Kínában 11,5 százalékkal, Nyugat-Európában pedig 1 százalékkal csökkenhetnek a kiszállítások az IDC elemzői szerint. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben ugyanakkor – Kínát és Japánt nem számítva – 3 százalékkal bővülhet a kiszállítás.
Kapcsolódó cikkek
- A HONOR bemutatta az új HONOR Magic4 Pro gyártási technológiáját
- A plafont súrolja a hazai okostelefon-használat
- Kezdődik a mobilos fotózás új korszaka
- Rendkívüli akkumulátorkapacitással jön az új HONOR X7
- Itt a HONOR Magic4 sorozat új tagja
- Okostelefonból POS-terminál
- A HONOR Magic4 Pro elnyerte a DxOMark Gold Camera minősítését
- Már elérhető az Android 13 fejlesztői változata Nokia X20-ra
- Az OPPO tulajdonosok az elsők között próbálhatják ki az Android 13 béta verzióját
- A világ első valódi optikai zoom objektívjével érkezik a Sony Xperia 1 IV
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.