Így forradalmasította a Sony a televíziógyártást az elmúlt 60 évben

forrás: Prím Online, 2017. május 29. 12:35

Az elmúlt 60 év során a Sony televíziók számos változáson mentek keresztül, kezdve a helyigényes, fekete-fehér, monokróm kijelzős TV8-301 készüléktől a legújabb, ultravékony kialakítású BRAVIA A1 OLED sorozatig, amelynek legfőbb érdekessége, hogy a hang közvetlenül a képernyőből érkezik.  

Az egyetlen dolog, ami nem változott az évtizedek során, hogy a Sony mindig a lehető legfejlettebb, a vásárlók igényeit maximálisan kielégítő termékeket alkotott meg. A BRAVIA család tagjai nem csak egyszerű televíziók, egyedi kialakításukkal, páratlan kép- és hangminőségükkel különleges tartozékaivá válnak nappalinknak. Most visszarepülünk az időben, hogy bemutassuk, hogyan változtatták meg a Sony termékei az életünket, valamint hogyan váltak ezek a tárgyak életünk részévé.

 

A BRAVIA születése

Hogy teljesen megértsük a BRAVIA életérzést, több mint 60 évet kell visszautaznunk az időben. Ekkor dobta piacra a Sony a világ első, hordozható tranzisztoros tévékészülékét, a TV8-301-et. A Sony számára az igazi áttörést az 1968-ban bemutatott KV-1310 hozta el, amely a vállalat történetének első színes, Trinitron kijelzős televíziója volt. Megjelenése után egy évvel, 1969. július 20-án 500 millióan követték figyelemmel világszerte élőben, ahogy Neil Armstrong megteszi első lépéseit a Holdon. A Holdra szállás azóta is az egyik legfontosabb esemény az emberiség történelmében, amelyet élőben közvetítettek a televízióban. A folyamatos technológiai fejlesztéseknek és finomításoknak köszönhetően 1997-ben a Sony újabb mérföldkőhöz érkezett, amikor bemutatta a WEGA sorozat első tagját, a KW-32HDF9 HDTV FD Trinitron képcsöves televíziót (a Sony 2005 nyaráig a WEGA elnevezést használta televízióira), amely akkor fényévekkel előzte meg a korát. 

 

2005-ben debütált a világhírű BRAVIA (Best Resolution Audio Visual Integrated Architecture) sorozat első modellje, a KDL-46X1000, amely megalapozta a modern házimozizás élményét speciális háttérmegvilágítási rendszerével és full HD felbontásával. 2005 óta minden nagy felbontású, síkképernyős Sony LCD televízió viseli a BRAVIA márkajelzést.

 

Amikor a rádió csillagának leáldozott

A modern társadalom rendkívül gyorsan alkalmazkodott a technológiai fejlődés gyors üteméhez, hiszen míg a ’70-es években az egyesült királyságbeli háztartások 31 százaléka hűtőszekrénnyel, 10 százalékuk pedig beltéri fürdőhelyiséggel sem rendelkezett, addig az otthonok 91 százalékában már voltak televíziókészülékek. 1980-ban olyan speciális témájú csatornákkal indult világhódító útjára a műholdas és kábeltelevízió-sugárzás, mint az MTV. A sors iróniája, hogy az első zenei videoklip a csatornán a “Video Killed the Radio Star” volt a The Buggles-tól. 

 

A Sony lendülete nem állt meg a következő évtizedben sem, a vállalat 1996-ban létrehozta az első horizontálisan és vertikálisan is teljesen síkképernyős televíziót. Ez idő tájt már több mint 1 milliárd háztartásban volt televízió világszerte. Csupán 2 évvel később, 1998-ban a DVD technológia és a nagy felbontású televíziók is elérhetővé váltak a vásárlók számára. 1998. december 20-án Japánban jelentek meg az első DVD kiadású filmek, köztük a Bérgyilkosnő, a Szárnyas fejvadász, a Végképp eltörölni és a Szökevény.

 

Az okostelevíziók aranykora 

A televíziók külsőleg és belsőleg is rengeteg változáson mentek keresztül a kezdeti koncepciók óta. A tudósoknak az 1920-as években sikerült megtalálniuk a módját, hogyan lehetséges képeket és hangokat sugározni. A mai értelemben vett „televízió” születése John Logie Baird-nek köszönhető, akinek 1926-ban rádiójelek használatával sikerült egy mozgó és felismerhető emberi arcképet sugároznia televizorján.

 

1914-ben mutatták be Charlie Chaplin, a némafilmek koronázatlan királyának első filmjét, a Making a Living-et. Chaplin akkor még nem tudhatta, hogy 100 évvel később a modern televíziók az élethű színek mellett háromdimenziós surround hangzást is sugároznak, amelynek köszönhetően a nézők az akció közepén érezhetik magukat. 2014-ben piacvezető technológiává vált a 4K felbontás, ekkor a TV képernyő horizontális felbontása elérte a 3840 képpontot. Csupán két évvel később, 2016-ban jelent meg a HDR (nagy dinamikatartományú kép) képjavító csúcstechnológia, amelynek segítségével a televíziók az emberi szemhez hasonló fénysűrűségi tartományban képesek a képeket megjeleníteni. A 4K, a HDR és a Sony egyedi Motionflow mozgásjavító funkciója együttesen teszik lehetővé, hogy gyorsmozgású sportközvetítéseket és látványos akciófilmeket utánhúzás-mentesen, természetes és élethű színekkel élvezhessük. 

 

2015 májusában a Sony bemutatta első BRAVIA okostelevízió-sorozatát. Az Android TV segítségével a felhasználók gyorsan és egyszerűen nézhetik kedvenc tartalmaikat YouTube-on vagy Netflix-en, valamint futtathatnak és telepíthetnek applikációkat és játékokat a Google Áruházból.

 

 

Az első tranzisztortól az OLED technológiáig

2007-ben a Sony létrehozta a világ első OLED (szerves fénykibocsátó dióda) televízióját, a XEL-1-t, amely csupán 3 mm-es vastagságával a létező legvékonyabb televízió volt akkoriban. Az utóbbi 10 évben a Sony tovább tökéletesítette a technológiát, amelynek eredményeképpen 2017-ben a las vegasi CES-en bemutatta a vadonatúj A1 sorozatot. Az egyedi Acoustic Surface technológia segítségével a magával ragadó minőségű hang – külső hangszórók használata nélkül – közvetlenül a képernyő felületéről érkezik. Mindemellett a beépített 4K HDR X1 Extreme képfeldolgozó processzornak köszönhetően lenyűgöző kontrasztú, mély fekete, valamint vibráló, természetes színek jelennek meg a kijelzőn. Az A1 újszerű formatervezésének és okos kábelrendezőjének köszönhetően nincsenek felesleges kábelkötegek sem, így a készülék úgy néz ki, mintha lebegne. Csúcstechnológiás OLED televízió-sorozatával a Sony újra bebizonyította, hogy vezető szerepe van a világ televíziógyártói között. 

 

Az elmúlt 60 év során a Sony páratlan termékpalettájával forradalmasította a házimozizás és az otthoni szórakozás élményét. Célja, hogy a piacot meghatározó és elismerésre méltó termékeket mutasson be az elkövetkező évszázadban is. 

Kulcsszavak: OLED TV okostévé BRAVIA Sony

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól

A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.

2024. november 24. 13:58

Ezekből a nyomtatókból 100 millió darabot adott el az Epson

A Seiko Epson Corporation (TSE: 6724, „Epson”) 2010 októberében indította útjára első nagy kapacitású tintatartályos tintasugaras nyomtatóját Indonéziában. 2024-re ezeket a nyomtatókat mintegy 170 országban és régióban értékesítették. Az Epson nagy kapacitású tintatartályos nyomtatóinak összesített globális értékesítése mára meghaladta a 100 millió darabot.

2024. november 24. 12:02

Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone

A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.

2024. november 24. 10:24

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra

Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.

2024. november 23. 15:34

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36