Így képzelik el a fiatalok a jövő épületeit
Közel kétezer gamert mozgatott meg a KÉSZ Csoport virtuális építési kihívása november 14. és december 4. között. A résztvevőknek fenntartható épületeket kellett tervezniük az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékban. Az ötfős szakmai zsűri végül három különleges felhőkarcoló tervét találta a legjobbnak.
Vízturbinák, napelemgyűrűk, geotermikus fűtés, szintenként kialakított zöldövezetek, hatalmas üvegfelületek, automatizálás – többek közt így képzelik el a fenntartható építkezést a fantáziájukat szabadon engedő gamerek. A KÉSZ Csoport nyereményjátékában november közepéig közel kétezren regisztráltak a megjelölt szerverre, és végül 976-an játszottak a határidő lejártáig. A feladat az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékban fenntartható és mindemellett kreatív épületek tervezése volt.
A játékosok a KÉSZ Csoport Instagram oldalán található leírás alapján léphettek be egy kifejezetten erre a célra létrehozott szerverre, ahol saját kódjukkal ellátott parcellán építkezhettek. A játékosokat két népszerű videós influenszer, Uborcraft és luckeY kísérte figyelemmel, akik az elkészült alkotások zsűrizésében is részt vettek.
Futurisztikus épületek, csavaródó tornyok
Mindhárom dobogós pályamű alkotója magas épületet tervezett. A zsűri egy futurisztikus, fával kombinált felhőkarcolót talált a legjobbnak, a második helyezett egy csavarodó torony lett, harmadikként pedig egy gömbökből összeálló toronyház végzett.
„Mindig örülünk, ha technológia fókuszú építőipari vállalatcsoportként sikerül a fiatalokat megmozgatnunk és megmutatnunk, hogy mennyi lehetőség rejlik az építőiparban, izgalmas, sőt menő és nem utolsó sorban fenntartható is lehet ez az iparág. Rengeteg ötletes és kreatív pályamű érkezett, közülük sokat legszívesebben a valóságban is megépítenénk. A fenntarthatóság kérdése az egyik legkomolyabb kihívás, ami az építőipar előtt áll, jó látni, hogy a téma mennyire megmozgatta a fiatalokat és milyen színvonalas munkát érkeztek. Bár a top 3 alkotást díjaztuk, a 40 legjobbra értékelt épület alkotója is részletesen elolvashatja majd a szakmai zsűri értékelését” – mondta Metykó Tibor, a KÉSZ Csoport marketing és vállalati kommunikációs igazgatója.
A játék eredménye a KÉSZ Csoport Instagram-oldalán, a bio-ban érhető el: https://www.instagram.com/keszgroup/?hl=hu
Kapcsolódó cikkek
- Gamereknek indított nyereményjátékot a KÉSZ Csoport
- Folyamatosan emelkedik a női videójátékosok száma
- Hazánkban nyílt meg Közép-Európa legnagyobb gamer és esport központja
- Már minden gamer?
- A Razer okosmaszk- és gamerszék-koncepcióterveket mutat be a ces 2021-en
- Az LG UltraGear gaming bajnokság a legjobb Valorant játékosokat keresi
- A Razer harcba hívja a gamer közösséget a COVID-19 ellen
- A HP a V4 Future Sports Festivalon mutatja be legújabb OMEN gaming eszközeit
- Így játszik egy magyar gamer
- Bemutatkozott a MetaBro, az első hazai átfogó gamer márka
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.