K&H: kiugró növekedés az okoseszközös fizetésben

forrás: Prím Online, 2022. április 29. 11:22

A bankkártyás forgalom drasztikus bővülése mellett az okoseszközös fizetések még látványosabb karrierbe kezdtek - közölte a K&H. Az Apple Pay-fizetések összege márciusban közel 10 milliárd forintra rúgott, a 2021-es év azonos időszakához képest a tranzakciók közel 55 százalékkal, a forgalom pedig 60 százalékkal nőtt. A Google Pay közel 5 milliárddal zárta a hónapot, ami mintegy 90 százalékos emelkedés. Egy-egy okoseszközös fizetésre 6-7 ezer forintos kiadás jut, havonta átlagosan közel 2,2 millió érintésmentes fizetést bonyolítanak, melynek mintegy 15 százaléka már okoseszközös fizetés.

Hónapról hónapra egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak az okoseszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával fizető lakossági ügyfelek – közölte a K&H, amely az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay fizetési megoldásokhoz köthető forgalom alakulását ismertette. 

 

Bár a készpénzállomány a jegybank adatai szerint 2022. március végén újabb rekordot ért el és meghaladta a 8 ezer milliárd forintot, a kártyás vásárlások száma és értéke is csúcsot döntött 2021 utolsó negyedévében. Azaz egyre többen fizetnek elektronikusan is – kártyával vagy valamilyen okoseszközzel –, amely segíthet a készpénzhasználat visszaszorításában. Az elektronikus fizetések népszerűségének a növekedéséhez járul hozzá az is, hogy 2021 óta az online pénztárgéppel rendelkező kereskedőknek kötelező biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. A különböző elektronikus, okoseszközös fizetési lehetőségek száma pedig egyre nő. 

 

 

Felfutás várható: jönnek az okosórák és okoskarkötők

„Mára már nem csak a bankkártyára nincs szükség a fizetéshez, de már a mobiltelefonokra sem. Az okosórák és okoskarkötők is el tudják látni ezt a feladatot. A digitális fejlesztések, innovációk célja, hogy kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyék a mindennapi bankolást, és fokozzák az ügyfélélményt, a maximális biztonság garantálása mellett. A következő időszakban ezért az okoseszközös fizetések kiszámítható felfutására számítunk. Az eszközöket tekintve az ugrás a bankkártyákról a mobiltelefonokra volt a legkönnyebb, a fizetésre alkalmas okosórákkal való ellátottság még nem elég magas a magyar piacon, de folyamatosan emelkedik” – mondta az elektronikus fizetési trendekről szóló, PayTechShow szakmai konferencián Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

 

A K&H az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A banknál 2019 óta elérhető az Apple Pay-fizetés, és a K&H az első hazai pénzintézetként vezette be a Google Payt. Tavaly ősszel – a magyar piacon elsőként – a Garmin Pay okosórás fizetést, míg idén áprilistól a Xiaomi Pay-fizetést tette elérhetővé, szintén elsőként a hazai bankok közül. 

 

Növekvő tranzakciószám és forgalom, élen az élelmiszerek

„Azt látjuk, hogy az ügyfelek egyre nyitottabbak az okoseszközös fizetések iránt. A tranzakciószámok és a forgalom is folyamatosan növekszik, hiszen kényelmes és biztonságos fizetési megoldásról van szó” – tette hozzá Németh Balázs. 

 

Idén márciusban az okoseszközös fizetések esetében az egy vásárlásra jutó átlag összeg 6-7 ezer forint körül alakult. Közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra mintegy 10 milliárd forintos forgalom jutott. A 2021-es év azonos időszakához képest a tranzakciók 55 százalékkal, a forgalom pedig 60 százalékkal nőtt az Apple Pay esetében. A Google Pay-re márciusban mintegy 800 ezer vásárlásra közel 5 milliárd forint jutott. Előbbi a tavaly áprilisi bevezetés óta eltelt időszak havi átlagát 80 százalékkal haladja meg, a forgalom 90 százalékos pluszba került. A Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés esett, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.

Kulcsszavak: okoseszköz okosfizetés

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01