Kutatás: a letöltött okostelefonos appok fele nincs használatban

forrás: Prím Online, 2023. április 17. 12:48

A felhasználók többsége elsősorban otthon vagy a mosdóban nyit meg okostelefonos appokat – derült ki egy közelmúltbeli, mobiltelefon-használatot vizsgáló kutatásból*. A kutatás szerint egy átlagos felhasználónak 40 alkalmazás van telepítve a telefonján, de az ideje 89 százaléka 18 alkalmazás között oszlik meg. A kutatással érintett 18-24 évesek naponta nagyjából 3 óra 45 percet, míg 65 év feletti társaik körülbelül napi 1 óra 43 percet töltenek mobilappok társaságában. 

A világ harmadik legnagyobb alkalmazásáruháza, a Huawei AppGallery legnépszerűbbjei a közösségi média, a játék és a kommunikációs alkalmazások – mint a Snapchat vagy a TikTok –, de rengeteg letöltést generálnak az utazást és a közlekedést, a vásárlást, valamint az online bankolást segítő appok is: a gyakran használt alkalmazások túlnyomó része egy érintéssel letölthető az appboltból.

 

A felhasználók világszerte egyre inkább támaszkodnak az okostelefonos alkalmazásokra az élet legkülönbözőbb területein, legyen szó munkáról, tanulásról, szórakozásról, utazásról vagy ügyintézésről. A data.ai legfrissebb, okostelefon használatot vizsgáló jelentése szerint az emberek okostelefonjuk használatával eltöltött ideje eléri a napi 5 órát, ami jelentős növekedés a megelőző évekhez képest: a felhasználók többek között az alkalmazásokon keresztül vásárolnak, információkat keresnek, kommunikálnak, szórakoznak és tanulnak.

 

Az okostelefonokra letöltött alkalmazások több mint fele inaktív

 

A Simform termékfejlesztő cég átfogó, mobilhasználatot vizsgáló kutatása szerint a fiatalabb korosztály több időt tölt az alkalmazások használatával, mint az idősebbek: a 18-24 évesek naponta körülbelül 3 óra 45 percet, a 25-34 évesek ennél 20 perccel kevesebbet, a 35-44 évesek pedig 3 óra 7 percet töltenek különböző applikációk használatával. Nagyjából fokozatosan csökken a használat a 65 év felettiekkel végződve, akik körülbelül naponta 1 óra 43 percet töltenek mobilapplikációkkal.

 

A használati idővel arányos az okostelefonokra letöltött alkalmazások száma is, és általánosságban elmondható, hogy minél idősebb valaki, annál kevesebb applikációt tölt le – azonban még ennél is kevesebbet használ aktívan. A Simform kutatása szerint az emberek átlagosan 40 alkalmazást telepítenek telefonjukra, az idejük 89 százaléka azonban csupán 18 alkalmazás használatával telik, így a telepített applikációk több mint fele inaktív marad. A felhasználók életkorát tekintve nagy szórás: a 21-30 év közötti korosztály több mint 60 alkalmazást tárol a telefonján, ugyanakkor aktívan ennek valamivel csak több mint harmadát (25) használja. Az életkor növekedésével a telepített alkalmazások száma is csökken, az 51-60 év közötti korosztály már csak hozzávetőlegesen 22-23 alkalmazást tölt le, rendszeresen pedig 10-nél is kevesebbet nyit meg.

 

 

A kutatással érintett felhasználok az alkalmazások közül a legtöbb időt játékokkal, közösségi médiával és chat-appokkal töltik

 

A kutatás azt is vizsgálta, mely típusú applikációk a legnépszerűbbek az okostelefonok használata során. A listát 22,2 százalékkal vezetik a közösségi média appok, ezt követi a játékok kategóriája (19,4 százalék), a kommunikációs alkalmazások (16,4 százalék), a szórakoztató alkalmazások (11,2 százalék), valamint a böngésző appok (7,4 százalék). A válaszadók 75 százaléka megerősítette azt is, hogy az első öt alkalmazáskategóriában napi szinten nyitnak meg alkalmazásokat. Míg a 4 százalék alatti gyakorisággal használt alkalmazáskategóriák közé kerültek azok, amelyeket csak aktuális igény alapján nyitnak meg, ilyenek többek között az e-kereskedelemhez, az utazáshoz, a navigációhoz vagy a pénzügyekhez köthető applikációk.

 

Mindezek összecsengenek a Huawei alkalmazás-áruháza, az AppGallery legpopulárisabb kategóriáival is: közösségi média szekcióban a legnépszerűbbek között szerepel a több mint 1 milliárd letöltéssel rendelkező Telegram és TikTok, a játékok között az egyik legkedveltebb a 40 millió letöltővel bíró Mobile Legends: Bang Bang, a népszerű alkalmi játékok között pedig kimagaslik a Homescapes és a Gardenscapes 26 és 24 millió letöltéssel. A populáris alkalmazások között találhatók továbbá az utazáskor hasznos appok, amilyen a Booking.com (5,3 milliárd letöltés) vagy a Huawei saját navigációs alkalmazása, a Petal Térkép (1,2 milliárd letöltés), az e-kereskedelem kategóriába tartozó SHEIN (262 millió letöltés) vagy Lidl Plus (208 millió), valamint az online bankolást segítő Revolut (65 millió letöltés).

 

Az aktívan használt alkalmazások túlnyomó része megtalálható az AppGalleryben, és az újabb és újabb élethelyzeteket segítő alkalmazások is dinamikusan bővülnek: az alkalmazás-áruház a tavalyi évben 147 százalékkal növelte az appok számát, valamint megújította áruházának felhasználói felületét is, így már közvetlenül, egy érintéssel elérhetők a legkülönfélébb androidos applikációk. Emellett a helyi szinten használatos alkalmazásokra is nagy hangsúlyt fektet a Huawei: az elmúlt években számos magyar applikáció natív verziója jelent meg az AppGalleryben, köztük több, a mindennapokban használt, bankolást, közlekedést és vásárlást segítő szolgáltatás. A legnépszerűbb magyar alkalmazások között szerepel többek között a Jófogás, a Használtautó, a Lidl, a Tesco, a MÁV és a Menetrendek alkalmazás, és sokan töltik le a Telekom vagy a Yettel telefonos applikációját is.

 

A többség otthon, illetve a mosdóban telefonozik

 

Az idő és a helyszín is fontos szerepet játszik a mobiltelefon-használatban. A lista elejére a privát terek kerültek; otthon a Simform kutatásában vizsgált személyek túlnyomó többsége, 91 százaléka használja okostelefonját, a mosdóban 83 százalékuk, családi vagy baráti társaságban pedig 79 százalékuk. Magas arányt ért el a vizsgált alanyok körében a TV-nézés közben (78 százalék), a munkahelyen (72 százalék), a sorban állás vagy várakozás közben (71 százalék), valamint a nap egyéb szabad perceiben (74 százalék) történő mobilozás.

 

_______________________

*Alkalmazáshasználati statisztika 2022, Simform – https://www.simform.com/blog/the-state-of-mobile-app-usage/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01