Magyar fejlesztésű VR űrkabint használhatnak az iskolások
Hazai fejlesztésű és gyártású VR űrkabinban élhetik át az iskolások az űrutazás élményét. A SpaceBuzz-HU VR Űrkabin segítségével a Nemzetközi Űrállomás körül tett sétán úgy pillanthatják meg a Földet, ahogyan az űrben az űrhajósok. A virtuális űrutazás része a SpaceBuzz oktatási programnak, amely a tanulóknak saját átélt élményeken keresztül mutatja meg, milyen törékeny is a bolygónk, mennyire fontos rá vigyáznunk. Egyúttal abban is segít, hogy a mérnöki és természettudományok iránt felkeltse a gyerekek érdeklődését.
100 százalékban magyar fejlesztéssel és gyártással épült meg a SpaceBuzz-HU VR Űrkabin, ami virtuális űrutazást biztosít a hazai és határon túli magyar iskolák tanulói számára. A VR űrkabinban a speciális magyar tartalomnak köszönhetőn a gyerekek egy közel 4 perces űrsétát tehetnek a Nemzetközi Űrállomás körül, illetve részt vehetnek egy 15 perces VR űrutazáson. Mindez az iskolák számára ingyenes SpaceBuzz oktatási program keretében valósul meg, amelynek célja, hogy felkeltse a gyerekek érdeklődését a klíma- és környezetvédelem problémái és feladatai iránt, segítse a jövő generáció felelős magatartását, és erősítse a fiatalok kíváncsiságát a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudomány és a matematika (STEM) iránt.
„A műszaki, az informatikai és a természettudományok magas szintű ismerete nemcsak az űrkutatáshoz és űrtechnológiához elengedhetetlen, hanem bármilyen kutatás-fejlesztési tevékenység alapját is jelenti. Ahhoz, hogy ezekben a szakterületekben a fiatalok is örömmel és kíváncsisággal elmélyedjenek, érdemes új, izgalmas technológiai eszközöket bevonni” – hangsúlyozta Dr. Ferencz Orsolya, a Külgazdasági és Külügyminisztérium űrkutatásért felelős miniszteri biztosa a SpaceBuzz-HU VR Űrkabin bemutatóján, amelyet már Kapu Tibor, a HUNOR Magyar Űrhajós Program kiválasztott kutatóűrhajósa is letesztelt.
„A SpaceBuzz oktatási program lényege, hogy élményalapú, vagyis a gyerekek nem csupán kívülről nézik, hanem át is élhetik az űrutazást és azt az ún. Overview hatást, amikor a bolygónkat a világűrből láthatjuk. A virtuális űrséta, illetve az űrutazás során rádöbbenhetnek arra, hogy milyen törékeny és védtelen a Föld, sokkal jobban kell vigyázni rá. Ezzel együtt fokozódik az érdeklődésük a természet- és műszaki tudományok iránt, és az együttműködési, kreatív és kommunikációs képességeik is erősödnek” – számolt be az eddigi tapasztalatokról Zentai István, a SpaceBuzz Hungary Közhasznú Alapítvány kuratóriumi elnöke.
Az oktatási program keretén belüli VR élményt korábban a holland SpaceBuzz rakéta tette lehetővé, azonban ez csak korlátozottan volt elérhető a hazai iskolák számára. Az alapítvány ezért egy teljesen magyar fejlesztésű és gyártású rakétarészt épített. Itt azonban nem állnak meg, a cél ugyanis egy saját hazai rakéta építése, amelyben egyszerre akár 12 résztvevő élheti át a VR élményt.
„A jelenkor egyik jelentős kihívása a fenntartható jövő biztosítása – beleértve a klímaváltozást, a környezetvédelmet, az erőforrások felhasználását, az energiaellátást. Meggyőződésünk, hogy mindezek érdekében az egyik legfontosabb feladat a fiatalok oktatása, hiszen belőlük lesznek a jövő mérnökei, kutatói, tudósai, tanárai, jogászai, mezőgazdászai, döntéshozói, gazdasági, pénzügyi és politikai vezetői. Elengedhetetlen ezért, hogy a jövő generációja is tisztában legyen a jelen feladataival, hiszen a megoldások egy része tőlük várható” – hangsúlyozta ki az alapítvány vezetője.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar-ausztrál fejlesztés hozhat megoldást az orvosoknak
- A Kingston Technology és iparági partner szakértőinek előrejelzései az idei évre
- Bio anyagok, virtuális valóság és 3D nyomtatás – a fogászat is a digitalizáció útján?
- Dokumentumfilmekkel jön a Verzió Filmfesztivál
- Nem csak a nappaliban, hanem ipari csarnokokban is felbukkan majd az Apple Vision Pro
- A virtuális valóság (VR) fitnesz új távlatokat nyit a mozgásban
- Ezek az idei év okos trendjei a kényelem és a fenntarthatóság jegyében
- A Nemzeti dal repkedő lapjait is elfoghatjuk az új Petőfis VR-játékban
- Virtuális valóság technológia segíti az MR vizsgálatra készülő gyerekeket
- Így alakítják a jövőt a Pécsi Tudományegyetem hallgatói
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.