Mobildonor programot indít a Magyar Telekom
A közelmúlt soha nem tapasztalt méretű digitális összefogása megmutatta, milyen sok mindenre vagyunk képesek együtt, egymásért. Az ilyen kezdeményezések sorát folytatja a Magyar Telekom most induló Mobildonor Programja. A program az otthon kallódó okostelefonok összegyűjtésével segít rászoruló családoknak, hogy ők is beléphessenek a digitális világba.
2020-as adatok szerint már mintegy 5,19 milliárd felhasználónak van mobiltelefonja. Bár ez a szám soknak tűnik, valójában még mindig csupán a világ népességének 67 százaléka rendelkezik valamilyen telefonálásra alkalmas, hordozható digitális eszközzel.* Pedig az elmúlt időszak Magyarországon is rávilágított arra, hogy a digitalizáció mára az életünk elengedhetetlen tartozéka: segít a mindennapok menedzselésében, és képes arra, hogy még a bezártságban is kinyissa számunkra a világot. Emiatt is fontos, hogy senkit ne engedjünk lemaradni és minél több felhasználó számára tegyük hozzáférhetővé az internet eléréséhez szükséges eszközöket.
A tavaszi karanténidőszakban a digitális összefogással nemcsak ismerőseinknek, szeretteinknek, hanem hátrányos helyzetben lévő társainknak is segítettünk. Projektek szerveződtek az online oktatás támogatására, a digitális eszközök gyűjtésére és azok eljuttatására olyanoknak, akik helyzetük miatt nem fértek hozzá a megfelelő készülékekhez. A Magyar Telekom szorgalmazza és támogatja, hogy ezek a fontos társadalmi problémákat enyhítő kezdeményezések közös erővel folytatódjanak, sőt, maga is életre hív olyan programokat, amelyek a közösség erejét kihasználva segítik a rászorulókat.
Az egyik ezek közül a most induló Mobildonor Program, amely rászorulókhoz juttat el okostelefonokat. Ahogy Gerencsér Balázs, a programban partnerként résztvevő NIOK Alapítvány ügyvezető igazgatója fogalmaz: „Mi testközelből tapasztaljuk, milyen hátrányok érik azokat, akiknek nincs egyetlen digitális eszköze sem. A karanténidőszak alatt az alapvetően digitális csatornákra kitalált távoktatás ment ilyen családokban sokkal nehezebben, de a munkakeresést például folyamatosan akadályozza. Ezért is fantasztikus, hogy mekkora társadalmi összefogás, adakozó szándék mutatkozott meg az utóbbi időben.”
A Mobildonor Programba jelentkezők felajánlhatják a használaton kívüli, de még működőképes okostelefonjukat egy rászorulónak, így Mobildonorokká válhatnak. Azzal, hogy új életet adnak egy régi készüléküknek, és eladományozzák azt egy hátrányos helyzetben lévőnek, ténylegesen megváltoztathatják valaki életét.
A Mobildonor Program célja, hogy összegyűjtsön 300 működőképes okostelefont. A telefonok a kezdeményezés szakmai partnerén, a NIOK Alapítványon keresztül jutnak el majd folyamatosan új tulajdonosaikhoz, akik előre meghatározott pályázati szempontok alapján lesznek kiválasztva. A Telekom minden arra alkalmas használt telefonért futárt küld, a begyűjtött készülékeken pedig elvégzi a szükséges, apróbb javításokat és szükség esetén az adatmentesítést is.
Szabó Béla, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója elmondta, a cég életében nem véletlenül a használt készülékek gyűjtésével folytatódik a korábban megtapasztalt összefogás: „A Magyar Telekom már tavasszal bizonyította, hogy az emberek akkor is számíthatnak rá, amikor olyan kihívások elé állítja őket az élet, melyekkel nem egyszerű megbirkózni. Az év eleji vírushelyzet egyértelműen rávilágított arra, hogy milyen sokan kénytelenek digitális lemaradásban élni az országban, hogy rengetegen nem férnek hozzá az online világ lehetőségeihez. Nagyszerű kezdeményezések indultak el akkor, melyeket vétek lenne elengedni. Ilyen volt például a használt készülékek gyűjtése és adományozása is. Itt a lehetőség, hogy együtt folytassuk ezt a példátlan összefogást, és hogy elérjük: senki ne szoruljon ki a digitális világból csak azért, mert nem rendelkezik megfelelő okoseszközzel!”
______________
* Datareportal: Digital 2020:global digital overview https://datareportal.com/reports/digital-2020-july-global-statshot
Kapcsolódó cikkek
- VOLT: megarobot épül a használt mobilokból
- Változás a Magyar Telekom Csoport felsővezetésében
- MagentaKraft, a Z generáció legizgalmasabb ugródeszka platformja
- Kedvezményes Telekom-előfizetés várja a Codecool diákjait
- Egy évig havidíjmentes szolgáltatásokkal támogatja a Telekom a nonprofit szervezeteket
- Így interneteznek a 18 év alatti fiatalok
- Samsung Life Unstoppable konferencia – az innováció új korszaka
- Itt vannak a Huawei nemzetközi mobilfotós versenyének magyar győzteseit
- Változás a Magyar Telekom Csoport felsővezetésében
- Már 23 településen kínál gigabites 5G-t a Telekom
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.