New York-i QLED-csúcstalálkozó
A Samsung is támogatta az Insight Media által szervezett, immár harmadik alkalommal, idén a Millennium Times Square-en megrendezett éves QLED-csúcstalálkozót (8K Kijelző Csúcstalálkozó), melynek középpontjában a 8K technológia és annak jövője állt. Bemutatták a Samsung és egyéb iparági szakértők 8K kijelzőkre vonatkozó terveit, és szó esett arról is, hogy hogyan segítenek a mesterséges intelligencia felskálázási innovációi és a HDR10+ a 8K még szélesebb elterjedésében.
A csúcstalálkozót a kijelzőkre szakosodott Insight Media tanácsadó cég szervezte. A kivételes eseményen több mint száz, kijelzővel és berendezésekkel foglalkozó cég, videógyártók és a tech média képviselői vettek részt, Európából és az Amerikai Egyesült Államokból egyaránt. A jelenlévők nagy érdeklődést mutattak a filmkészítési, és a magas minőségű képátvitel-technológiák felé, mint az 5G hálózatok, valamint a filmes felszerelések és a képtömörítési lehetőségek iránt is.
Idén a QLED csúcstalálkozó központi témája a 8K technológia volt, az érdeklődők egy napon keresztül vehettek részt olyan 8K technológiával kapcsolatos előadásokon, mint a 8K és a piac jelenlegi helyzete, a 8K ökoszisztéma tartalmak, illetve a 8K-hoz kapcsolódó különféle technológiák.
A rendezvényen a 8K ökoszisztéma és piackutató vállalatok szakértői mellett a kijelző panelek és filmes felszerelések gyártói, a tartalomgyártás, valamint a tömörítési és átviteli technológiák és tudományos körök képviselői tartottak előadást a 8K felbontáshoz kapcsolódó technológiák újdonságairól és a jövő lehetőségeiről.
A 8K Szövetség is beszámolt tevékenységéről, a szervezet áprilisban tartotta első nyilvános szemináriumát a közvetítő felszerelésekkel foglalkozó amerikai NAB Show keretein belül. A Szövetség azon dolgozik, hogy tagjai számát a legfontosabb tévégyártókkal tovább bővítse és elősegítse a 8K technológia standardizálását, valamint az ökoszisztéma terjedését.
“Az 5G vezeték nélküli hálózatok terjedésével a 8K kijelzők piacán is jelentős bővülésre számíthatunk – mondta el Sonia Chen, a Samsung Kijelzők üzletágának amerikai marketingigazgatója. – Ebben különösen nagy szerepe lesz az Y-generációs vásárlóknak, akik jól ismerik a gyors internetkapcsolat és a magas minőségű megjelenítés előnyeit.”
Yung-Kyung Park professzor, az Ewha Női Egyetem Szín- és Design Kutatóintézetének vezetője legújabb kutatási eredményeit ismertette a találkozón - “Amikor ultramagas felbontású képeket nézünk, javul a képfelismerő képességünk.”
“A 8K kijelző nem a jövő technológiája – már elérhető: a felhasználók Japánban, valamint számos más régióban már könnyedén hozzáférhetnek – mondta Chris Chinnock, az Insight Media elnöke, az esemény egyik házigazdája. - A technológiai fejlesztések, valamint az iparági együttműködések gyorsan erősödnek és haladnak előre, a 8K-s tartalmak hiányával kapcsolatos aggodalmak ellenére. Az eseményen résztvevő szakértők iparági előrejelzése is kifejezetten pozitív.”
Az eseményen résztvevő vendégek, köztük akadémikusok, iparági szakemberek, valamint a sajtó képviselői örömmel fogadták a Samsung szándékát a 8K kijelző technológia előreviteléért, és értékelték a technológia QLED 8K TV-ken való bemutatását.
Hyogun Lee, a Samsung Electronics Visual Display Business ügyvezető alelnöke hisz a 8K TV elterjedésében, és kiemeli: “a 4K TV-k kapcsán hasonló aggodalmak merültek fel a tartalmak hiánya miatt, azonban ezek a kétségek eltűntek, miután a felhasználók megtapasztalták a valódi képi minőséget. A számukra legkiválóbb képminőség élményt a fogyasztók választják majd meg.”
Kapcsolódó cikkek
- Új Smart TV szolgáltatásokat mutat be a Samsung a CES-en
- Fejlesztések a kijelzőtechnológiában
- A Samsung smart termékei egy okosabb életért
- Samsung – Egy évtizede a Digital Signage piac élén
- Innovatív megoldásokkal frissül a prémium tévépiac
- Bemutatkozik a Samsung 2019-es QLED TV kínálata
- Micro LED technológia a Samsung újgenerációs kijelzőiben
- Már hazánkban is kapható a Samsung 8K-s tévéje
- Magyarországra érkezik a jövő televíziója
- Élethű képi és hangi élmény
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.