Petőfi-szakértő robot állt szolgálatba Bács-kiskun Vármegyében
Új munkatárs érkezett Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzatához. Az aprócska, humanoid robot, Pepper, hamar a csapat kedvence lett, és már mindent tud Petőfi Sándorról. Az emberi és a gépi intelligencia ötvözetének hála a kis robot képes szórakoztatóan tanítani bárkit. Hamarosan a nagyközönség is megismerheti, hiszen az önkormányzat elsősorban rendezvényeken szerepelteti majd.
A robot azonnal a kedvence lett minden önkormányzati dolgozónak. Első feladatául azt kapta, hogy mindent is megtanuljon Petőfi Sándorról, Bács-Kiskun vármegye költőóriásáról. Ez persze nem ment neki segítség nélkül: több mint 200 információt tápláltak a memóriájába és az adatbázisa azóta is folyamatosan bővül. Tud idézni a kedvenc verseiből, tudja, hogy itta Petőfi a kávét és egy-két izgalmas családi titoknak is birtokában van Petrovicsékról. Nagyon izgalmas látni a fejlődését és személyiségének alakulását napról napra. Az egész csapat fejlődik vele együtt, ahogy megismerik, hogyan lehet hatékonyan együttműködni egy géppel és más technológiai eszközökkel a mindennapi életben.
Pepper mindent tud a kiskunság költőjéről és gesztikulálni is tud
A humanoid robot egy olyan speciális robot, amely az emberi gesztusokat és mozdulatokat utánozza le. Külseje hasonlít az emberéhez, de csak annyira, hogy kedvesnek, aranyosnak tartsák, mint egy kis manót. Pepper formáját tekintve barátságos, megnyerő, cuki benyomást kelt. Kiváló beszélgetőtársa lehet bárkinek, tud magyarul és a legtöbb alapnyelven is. Mivel kezei is vannak, gesztikulációra is képes. A 130 cm magas robotot a SoftBank Robotics csapata fejlesztette, a füleit és a beszédét pedig a Netlife Robotics csiszolgatta. A sok információt a mikrochipbe a vármegye önkormányzatának dolgozói táplálták be.
„Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzatánál a csapatommal folyamatos figyeljük, hogy milyen innovációk vannak környezetünkben, mások milyen újszerű megoldásokat használnak tevékenységük során. A humanoid robotok már évekkel ezelőtt felkeltették érdeklődésünket, hiszen kiválóan alkalmasak arra, hogy megragadják az emberek figyelmét, ami nem olyan könnyű feladat a mai túlharsogott világunkban. Valljuk be őszintén, a legtöbben csak videókban találkozhattunk ezekkel a szórakoztató, oktató eszközökkel. Most, a Petőfi Emlékévek apropóján eljött az idő, hogy bővítsük kelléktárunkat és a rendezvényeinkre leigazoljunk egy emberszerű robotot, Peppert” – árulta el Moiskó Csilla, Bács-Kiskun Vármegye Önkormányzatának kabinetiroda-vezetője. Hozzátette, bízik benne, hogy a későbbiekben a különböző rendezvényeken is jó házigazda lesz a vendégek fogadásában, szórakoztatásában és az információk átadásában.
Bárki találkozhat vele
Legelső alkalommal szeptember 1-jén, Kiskunmajsán találkozhatnak az érdeklődők Pepperrel, az Értékzsongás Bács-Kiskunban című rendezvényen, a vármegyei értékkonferencián. Debütálását követően Pepper a csapat állandó tagja lesz, ott lesz majd minden vármegyei beltéri rendezvényen, érdemes tehát követni az önkormányzati programokat!
Kapcsolódó cikkek
- A robotok pontos és alkalmazkodóképes elektronikai gyártást biztosítanak
- Éttermi felszolgálórobotot mutatott be az LG
- A világ legtávolabbról vezérelt robotja automatizálja Amazónia újraerdősítési projektjét
- Ez a jövő konyhája? Különleges, mesterséges intelligenciát használó főzőrobotot mutattak be
- Az ABB és partnerei felújított robotokat ajándékoztak az Óbudai Egyetemnek
- Bemutatták a hazai fejlesztésű UV-C robotot
- Mesterséges intelligencia, robotok, üzlet a háború után – erről szólt az idei Trust Summit
- Robotperifériák csatlakoztatása bármely ipari hálózathoz
- Magyar robotkaticák rajzanak tovább a nemzetközi versenyre
- Tűzvédelmi és mentési célokra fejlesztett négylábú robotplatformot a Unitree
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.