Sokat spórolhatunk egy mobilcsomag-váltással
Évente átlagosan közel 55 000 forintot is megspórolhatnak a magyar előfizetők, ha mobilcsomagot váltanak – derült ki a telekommunikációs ajánlatok átlátható összehasonlításával foglalkozó független magyar startup, a BillKiller első közel ezer felhasználójának összesített adataiból. Ráadásul minden tizedik ügyfél esetében az éves megtakarítás elérte a 100 ezer forintot, vagyis ők ennyivel fizetnek többet annál, mint amennyit a telefonhasználatuk alapján szükséges lenne. Nem meglepő, hogy a magyar mobilhasználók negyede elégedetlen a mobilcsomagjának árával a BillKiller reprezentatív kutatása szerint.
Négy éjszaka két főre egy négycsillagos hajdúszoboszlói szállodában: ennek költségét spórolhatja meg egy év alatt egy átlagos magyar pár két tagja, ha olyan mobilcsomagra váltanak, amely pontosan lefedi a valós mobiltelefon-használatukat, telefonhívásaikat, SMS-küldéseiket és adatforgalmukat. A június elején piacra lépett, a transzparens mobilcsomag-összehasonlítást a zászlajára tűző BillKiller applikáciobilcsomag-ója az első 900 ügyfelének átlagosan évente 54 575 forint megtakarítást kalkulált, ami a teljes ügyfélállományra vonatkozóan nem kevesebb mint 49,3 millió forint. Minden tizedik ügyfél esetében az éves megtakarítás elérte a 100 ezer forintot is.
Ez az összeg nem okoz nagy meglepetést, ha egy pillantást vetünk a mobilcsomagok díjai közötti feltűnő szórásra. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) tavalyi utolsó negyedéves adatai szerint egy átlagos magyar mobil-előfizető havonta 4,4 GB internetet használ a telefonján, 221 perc hívást kezdeményez és mindössze 9 db SMS-t küld. Jelenleg van olyan szolgáltató a magyar piacon, amely potom 1 273 forintért teszi elérhetővé ezt a szolgáltatást, miközben egy másik távközlési cég 15 290 forintért kínálja ugyanezt. Hozzá kell tennünk, hogy a legolcsóbb díjat egy olyan szolgáltató ajánlja, amely jelenleg még nem biztosít országos lefedettséget, de ha az egymással minden tekintetben összemérhető mobilcsomagokat vesszük alapul, a különbözet még mindig 8 430 forint.
„A mobiltarifa-csomagok összehasonlításával akár jelentős összeget is megspórolhatnak a magyar előfizetők, az előnyösebb ajánlatra való váltást azonban sokak számára a tarifacsomagok átláthatatlansága ellehetetleníti. Az algoritmusunk attól kíméli meg a mobiltelefontulajdonosokat, hogy 666 oldalnyi díjszabást bogarásszanak át a tudatos és felelős döntéshez; ez a feladat gépi segítség nélkül nyilvánvalóan lehetetlen lenne” – mondta el Halmai Attila, a BillKiller társalapítója.
A BillKiller reprezentatív kutatásából kiderült, hogy a mobiltelefon-előfizetők nem kevesebb mint 25 százaléka elégedetlen jelenlegi előfizetésének havidíjával, ami annál is inkább súlyos probléma, mivel a megkérdezettek több mint kétharmadának, 70 százalékának a havidíj a legfontosabb szempont a döntésben. A demográfiai adatokat vizsgálva az is látszik, hogy a költségek a nők számára valamivel fontosabbak (72%), mint a férfiaknak (68%). Érdekesség ugyanakkor, hogy a férfiak aktívabban követik az új ajánlatokat, mint nőtársaik, és hajlamosabbak is a váltásra.
„A szolgáltatásunk elindításának első két hetében már majdnem ezer ügyfél számára tudtunk a jelenleginél kedvezőbb mobilcsomag-ajánlatot kínálni, ezt nagyon komoly eredménynek tartjuk, és bízunk benne, hogy az érdeklődők száma a jövőben is exponenciálisan növekedni fog. Meggyőződésünk, és az applikációnkkal immár bizonyítékunk is van rá, hogy átláthatóvá lehet tenni az átláthatatlant; a jövőben is megfeszítetten dolgozunk azon, hogy minél több felhasználó számára biztosítsuk a felelős döntés lehetőségét” – tette hozzá Sallai Ákos társalapító.
Ennek elérésében kulcsfontosságú szerepet játszik majd az, hogy a BillKiller a valós telefonhasználati adatokon alapuló tarifacsomag-összehasonlító alkalmazását az első 15 000 regisztráló számára egy évig ingyenessé teszi. Az éves díj összege ugyanakkor az első év elteltével, illetve a tizenötezres limit elérése után sem lesz több egy-két ezer forintnál, vagyis egy átlagos felhasználó esetében az éves tagság díja alacsonyabb, mint a csomagváltással elérhető havi megtakarítás összege.
A kutatásról
A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a BillKiller Kft. megbízásából. Az adatfelvételre 2021 áprilisában, illetve májusában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.